Pereiti į pagrindinį turinį

Racionalumo egzaminas

2008-12-17 09:00
Racionalumo egzaminas
Racionalumo egzaminas / Ingos Juodytės nuotr. Lietuvos "Metų automobilio 2009" karūna atiteko "Škodai Superb".

Praėjusio ketvirtadienio vakarą finišavo mėnesį trukęs dvyliktas Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas konkursas "Metų automobilis 2009". Verkių rūmuose vykusiame renginio finaliniame vakare geriausiu pripažintas automobilis "Škoda Superb". Antrą kartą rinkimų istorijoje du finalo favoritai surinko vienodą balų skaičių. 50 iš 100 galimų taškų vertinimus paskelbus visiems komisijos nariams buvo ir "Ford Fiestos" sąskaitoje. Vadovaujantis renginio nuostatais nugalėtoju paskelbtas tas automobilis, kuriam buvo skirta daugiau aukštesnių balų. Taip dvikovą rezultatu 3:2 laimėjo čekiškas "Superb".

Mašinos panašėja

Šiemet konkurse dalyvavo rekordinis, palyginti su visais Lietuvoje iki šiol vykusiais analogiškais renginiais, automobilių skaičius – net 34. T. y. tik trimis modeliais mažiau, nei neseniai pasibaigusiame analogiškame Europos konkurse. Tokį automobilių verslininkų aktyvumą greičiausiai lėmė dvi aplinkybės. Viena vertus, smunkant pardavimui jie naudojasi kiekviena proga pristatyti savo prekes. Antra vertus, naujos kartos automobiliai pastaraisiais metais pasiekė tokį techninį lygį, kad lyginant skirtingų gamintojų tos pačios klasės modelius kalbėti tenka ne apie objektyvius kokybės skirtumus, o apie emocinius dalykus.

Faktas, kad į finalininkų septynetuką buvo pasiūlyta 18 iš 26 lengvųjų automobilių (visureigiai vertinti atskirai), šiuos spėjimus tik patvirtina. Beveik visi Lietuvoje dirbantys gamintojų atstovai iš tiesų visiškai pagrįstai gali tikėtis pripažinimo prestižiniame konkurse.

Rinkimų finale iki paskutinės akimirkos taip pat nebuvo aišku, kas kokią vietą užims, nes pirmas vietas ir aukščiausius balus komisijos nariai skyrė net penkiems automobiliams. Po 50 balų surinkus "Ford Fiestai" ir "Škodai Superb" nugalėtoju pripažintas pastarasis, nes jam aukščiausius vertinimus skyrė trys komisijos nariai, o "Fiestai" – du. Trečioje vietoje liko "Mazda 6" (41 balas), ketvirtoje – "Honda Accord" (36 balai), penktoje – "Renault Megane" (31 balas), šeštoje – "Volkswagen Scirocco" (26 balai) ir septintoje – "Jaguar XF" (16 balų).

Vertintojų įspūdžiai

Kas lėmė "Škodos Superb" triumfą? Žurnalo "Keturi ratai" redaktorius Linas Butkus prisipažino negalįs prisiminti, kada už tokius pinigus buvo siūloma tiek daug.

"Išskirtinė interjero ir bagažinės erdvė, solidus salonas, komfortas, gausybė versijų visiems poreikiams. Net jeigu "Superbo" išvaizda gali gąsdinti, su šiuo automobiliu rekomenduočiau artimiau susipažinti visiems, galvojantiems atnaujinti šeimos ar įmonės transporto parką", – savo sprendimą komentavo L.Butkus.

Jo kolega Valdas Valiukevičius taip pat "Superbą" vadino nepralenkiamu automobiliu kainos ir kokybės santykio varžybose. "Labai daug – už palyginti nedidelę kainą. Daug tai yra labai labai didelė salono erdvė, geros medžiagos tarsi "Volkswagen Passate" ar "Audi A4", turtinga įranga, VW koncerno agregatai, leidžiantys važiuoti greitai, patogiai ir taupiai. Esant tokiam paketui bus sunku rungtis bet kuriam kitam vidutinės klasės automobiliui. "Superbo" trūkumai: kėbulo dizainas, izoliacinių medžiagų stoka ratų arkose, dėl to salone girdisi į dugną atsimušantys akmenukai ir pakabos darbas", – vardijo V.Valiukevičius.

Naujajai "Fiestai" pirmą vietą skyręs kolega Mindaugas Grinius teigė, jog šis "Fordo" modelis tarsi patvirtina pavadinimo kilmę – automobiliukas žaismingas, dinamiškas ir gražus. Kelyje jis elgiasi nuostabiai, yra puikiai valdomas, o važiuodamas salone jautiesi tarsi gerokai aukštesnės klasės automobilyje.

Kiti vertinimo komisijos nariai taip pat pripažino, kad ieškodami atsakymo į klausimą "ar pirkčiau tokį automobilį sau?", dažniausiai nurodė "taip". "Fiesta" gali būti laikoma valdymo tikslumo, geros surinkimo kokybės, tinkamo dizaino etalonu. Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad šios mašinos bazinis modelis kainuoja 36 tūkst. litų, tačiau jam montuojamas itin silpnas variklis (net 17 sekundžių iki 100 km/val.) ir gana skurdi įranga. Užsakius įprastą komforto ir saugumo paketą automobilio kaina nebeatrodo maža.

Paguodos prizai

Antra pagal svarbą laikoma Tautos automobilio nominacija. Pretendentas į ją buvo renkamas balsuojant internete. Šiemet daugiausia simpatijų sulaukė "Audi A4", o prizą gamintojų atstovams tradiciškai skyrė Lietuvos autoverslininkų asociacija.

Visureigiai ir padidinto pravažumo automobiliai buvo vertinami atskirai. Iš aštuonių tokio tipo automobilių "Metų visureigio 2009" laurais kitais metais galės didžiuotis įspūdingasis "Toyota Land Cruiser V8". Rūdininkų kariniame poligone bandomas puraus smėlio kalnais, kai konkurentai klimpo, šis monstras pramogavo.

Geriausiu verslo klasės automobiliu išrinktas "Jaguar XF", karjeros automobilio nominacijos laimėtoju tapo "Škoda Superb".

Tituluočiausias šalies lenktynininkas Stasys Brundza jau kelintus metus paeiliui savo prizą skyrė saugiausiam automobiliui. Šiemet juo pripažintas "Renault Megane".

Renginio generalinė rėmėja – bendrovė "Lietuvos draudimas" – įsteigė prizą ekologiškiausiam automobiliui. "Lietuvos draudimo" Bankų ir dilerių pardavimų grupės vadovas Juozas Buitkus ekologiškiausiu įvardijo šeštos kartos "Volkswagen Golfą", kuris jau dabar atitinka dar tik įsigaliosiančius normatyvus.

Žurnalo "Laima" įsteigtas "Moters aistros" prizas kiek netikėtai atiteko impozantiškam BMW X6, o sportiškiausiu iš visų 34 konkursui pateiktų automobilių pripažintas "Mitsubishi Lancer Evolution".

Įspūdingiausio dizaino automobiliu mūsų dienraščio redakcijos kolektyvas pripažino "Renault Laguną Coupe".

Tradicinis Lietuvos žurnalistų autoklubo Metų vairo prizas, skiriamas automobilių lenktynininkui, labiausiai garsinusiam Lietuvos vardą užsienio trasose, antrus metus paeiliui atiteko Šakių TSK sportininkui Nerijui Naujokaičiui. Nerijus šiemet irgi antrus metus paeiliui tapo Europos autokroso čempionu.

Rėmėjų dovanos

Laimėtojais galima vadinti visus būsimus šiame konkurse dalyvavusių automobilių pirkėjus. Mat įvairių nominacijų laimėtojus įsigyti nusprendę žmonės galės mėgautis nuolaidomis – jas taikys "Lietuvos draudimas" ir kiti pagrindiniai konkurso rėmėjai.

Pasikeitusi ekonominė aplinka padiktavo naujas rinkos žaidimo taisykles ir konkurso išperkamosios nuomos bendrovei "SEB lizingas". Ji sulaužė tradiciją ir išskirtines finansavimo sąlygas taikys ne kelių nominantų, o visų 34 konkurse dalyvavusių naujų lengvųjų automobilių pirkėjams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų