Prancūzijos automobilių gamintojų pristatyti atnaujinti "Renault Clio" trečios kartos modeliai sugebėjo pelnyti simpatijas nuo pat pirmos pažinties akimirkos.
Sėkminga plastinė operacija
Po sėkmingai atliktos plastinės operacijos prancūziškas "Renault Clio" mažylis dar labiau išgražėjo, atjaunėjo ir sustiprino savo pozicijas vadinamojoje B klasėje, išsiskiriančioje itin didele konkurencija.
Gegužės pradžioje "Renault" gamintojai daugelio Europos šalių žurnalistus su atnaujintais ratuočiais supažindino labiausiai nuo Lietuvos nutolusioje Senojo žemyno šalyje – Portugalijoje. Bene labiausiai visus intrigavo "Renault Clio GT". Šios modifikacijos dvejų durų automobilis užima tarpinę poziciją tarp tradicinio "Clio" ir įvairaus profilio lenktynėms tinkamo "Clio Sport".
Akį traukia išorė
Naujojo "Clio" dar dinamiškesnis ir sportiškesnis tiek vidus, tiek išorė. Vykę priekinės dalies dizaino sprendimai dabar primena vyresniąją šio automobilio "seserį" "Megane".
Dar įmantresni žibintai ir juos sujungiantis naujos formos variklio gaubtas šio mažylio "žvilgsnį" paverčia kiek užsispyrusiu ir agresyviu. Griežto stiliaus priekinės grotelės su masyviomis oro įsiurbimo angomis ir buferyje sumontuotais rūko žibintais kuria šiuolaikiškai sportiško ir modernaus automobilio įspūdį. Su minėtais eksterjero patobulinimais darnią visumą sudaro galinėje dalyje virš stiklo sumontuotas nedidelis spoileris ir iš po buferio kyšantis dvigubas išmetamųjų dujų vamzdžio antgalis. Akį traukė ir GT modeliams skirta sodri mėlyna (angl. – "Malta Blue") kėbulo spalva.
Laviruojant vingiuotais šiaurinės Portugalijos kalnų keliais, vikrus ir preciziškai klusnus automobilis atskleidė gerąsias savybes ne vien savo išvaizda, bet ir važiavimo komfortu. Net ir staigiuose posūkiuose jis kaskart išlikdavo stabilus ir nesunkiai prognozuojamas. Tam įtakos turėjo standesnė nei įprastiniame "Clio" modelyje pakaba.
Patogu ir gana erdvu
Tarpusavyje puikiai derantys motoras ir mechaninė šešių laipsnių pavarų dėžė dirbo tarsi darnus duetas, leidžiantis judėti saugiai ir greitai. Siauruose serpantinuose sutiktus lėtesnius automobilius buvo nesunku akimirksniu aplenkti niekuo nerizikuojant.
Aliuminio apdaila kaustytus pedalus spaudžiantis vairuotojas ir greta esančiose GT simboliais paženklintose priekinėse sėdynėse įsitaisęs keleivis jaučiasi patogiai ir tvirtai. Beje, kalbant apie "Clio", vis išsprūsta apibūdinimas "mažylis", tačiau šiuo atveju reiktų pabrėžti, kad optiškai nedidelės mašinos vidus yra erdvesnis, nei galima tikėtis, – užpakalinėje sėdynėje du suaugę žmonės gali keliauti nejusdami jokio diskomforto.
Gera žinia ir tai, kad naujajame "Clio" nebegirdėti anksčiau erzindavusio plastikinių detalių bildesio. Kokybiška ir stilinga apdaila pateisina lūkesčius – detalės surinktos kruopščiai, garso izoliacija beveik nepriekaištinga.
Prancūzai nutarė pasiūlyti naujovę šios klasės automobilių vairuotojams – navigacijos sistemą "Carminat TomTom" navigacijos sistemą. Tiesa, ji į standartinės įrangos paketą nepatenka, tad už tokią papildomo komforto detalę pirkėjas turėtų atseikėti iki 500 eurų (apie 1700 litų).
"Renault Clio GT" versija galima su vienu iš trijų gamintojo siūlomų variklių – dyzeliniu 1.5dCi arba 1.6l 16V ir dvilitriniu 16V jėgos agregatu.
Adrenalino mašina
Su savo "giminaičiais" atnaujintas ir raumeningasis "Renault Clio Sport", kurį teko išmėginti žiedinių lenktynių trasoje. Už įprastinį modelį gerokai galingesnis sportinis variantas aprūpintas dviejų litrų darbinio tūrio 16 vožtuvų 203 AG (147,5 kW) varikliu. Kadangi motorui tenka vežti viso labo 1204 kg (tiek sveria "Cup" versija) arba 36 kg daugiau sveriančius prašmatnesnius "Renault Clio Sport Luxe" ar "Trophy" modelius, sėdint prie "Clio Sport" vairo labai lengva įsivaizduoti, kas yra "sportiška" dinamika.
Apibendrinant galima tik konstatuoti, kad "Renault" gamintojai nuosekliai laikosi deklaruojamos kokybės politikos – rasti priekaištų atnaujintiems "Clio" modeliams labai sunku.
"Renault Clio GT" vizitinė kortelė
Kėbulo tipas | 3 durų hečbekas |
Sėdimų vietų skaičius | 5 |
Aukštis (mm) | 1493 |
Plotis (mm) | 1707 (su veidrodėliais – 2025) |
Ilgis (mm) | 4027 |
Važiuoklės bazė (mm) | 2575 |
Svoris (kg) | 1140 |
Apsisukimo spindulys (m) | |
Variklio darbinis tūris (cm3) | 1598 |
Degalai | benzinas |
Cilindrų skaičius | 4 |
Galia (kW(AG) / p/min.) | 94(128)/6750 |
Maksimalus sukimo momentas(Nm / aps./min.) | 155/4250 |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių mechaninė |
Degalų bako talpa (l) | 55 |
Varantieji ratai | priekiniai |
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) | 9,3 |
Vidutinės degalų sąnaudos (l) | 6,9 |
Bagažinės tūris (l) | 288 |
Kaina (litais) |
prognozuojama nuo 56 tūkst. |
Naujausi komentarai