Kompaktiškų visureigių rinkoje debiutuoja tarptautinėmis jėgomis sukurtas automobilis
Originalieji prancūzai neatsispyrė pagundai išmėginti laimę azartiškame lošime „atspėk vairuotojų užgaidas – džiaukis pelnu“. Vienu konkurencingiausių ir sparčiausiai besiplečiančio kompaktiškų visureigių segmento gerbėjams „Renault“ pristatė alternatyvą, pavadintą koncepcinio modelio „Koleos“ vardu. Rinkos apžvalgininkų teigimu, tai jau 25-as tokio tipo modelis, pasirodęs per kiek daugiau nei 10 pastarųjų metų. Tai reiškia, kad „Koleos“ sėkmės gali tikėtis tik tuo atveju, jei debiutantas pasirodys esąs geresnis, kokybiškesnis ir pigesnis už varžovus. Kaip šiuos uždavinius pavyko išspręsti, „Renault“ nusprendė pademonstruoti pakvietusi į buvusią Prancūzijos koloniją Afrikoje.
Strateginiai žaidimai
Kompaktiškų visureigių rinka tradicinėse didžiausiose Europos rinkose auga tarsi ant mielių. Statistika liudija, kad per pastarąjį penkmetį tokių mašinų pardavimo apimtis padvigubėjo (nuo 222,5 tūkst. iki 522 tūkst. per metus). Visoje Europoje 2007-aisiais parduota 700 tūkst. kompaktiškų visureigių. Tai sudarė beveik 5 proc. bendros naujų automobilių rinkos. Tai tikrai daug, nes pirmi tokio tipo keturračiai pasirodė tik praėjusio dešimtmečio pabaigoje.
Per šį laiką naujojo rinkos segmento pradininkų automobilių „Toyota RAV4“, „Subaru Forester“, „Land Rover Freelander“ pristatyti ir antros kartos modeliai. Itin stiprius varžovus sukūrė bendrovė „Volkswagen“, pernai rudenį pristačiusi modelius „Tiguan“, ir „Ford“, neseniai supažindinusi su „Kuga“.
Kodėl taip ilgai delsė „Renault“? Tikėtinas atsakymas į šį klausimą, ko gero, galėtų skambėti taip: vengiant vidinės konkurencijos. Visus pastaruosius metus kompaktiškų visureigių rinkos lyderio titulo siekė ir nepriekaištingu pravažumu garsėjantis „Nissan X-Trail“, t. y. modelis, kurį su kontroliniu akcijų paketu iš finansinių rūpesčių turėjusių japonų gavo prancūzai, kurdami aljansą „Renault-Nissan“. Apsisprendus konstruoti savo visureigio versiją tai leido išvengti milžiniškų išlaidų, sutaupyti laiko („Koleos“ serijinei gamybai parengtas vos per 28 mėnesius) ir pasiūlyti rinkai savitą automobilį.
Patikrinti koziriai
Kaip jiems tai pavyko? Apibendrinant įspūdžius, galvoje krebždančius po dvi dienas Maroko šiaurėje plytinčiuose kalnagūbriuose trukusių bandymų, peršasi modeliui „Koleos“ palanki išvada. Naujasis „Renault“ bekelėje juda taip pat užtikrintai, kaip visureigis „X-Trail“, o jo salonas toks pat funkcionalus ir patogus kaip vienatūrio „Scenic“.
Patys „Renault“ atstovai, vairuotojų teismui pristatydami „Koleos“, taip pat tvirtino esą patenkinti rezultatu, pasiektu itin glau-džiai bendradarbiaujant visoms aljanso „Renault-Nissan“ šalims. Visureigio dizainą ir automobilio specifikaciją kūrė „Renault“, važiuoklę ir variklius – „Nissan“, o automobilis bus gaminamas gamykloje „Renault Samsung Motors“ Pietų Korėjoje. Automobilis pradėtas kurti „Renault“ technologijų centre Giuijankūre (Prancūzija). Į jį kolegoms padėti atvyko bendrovės „Nissan“ inžinierių komanda. Vėliau automobilių kūrimo centras buvo perkeltas į Japoniją. Šioje šalyje „Nissano“ specialistai techniškai paruošė automobilį ir jį išbandė.
„Koleos“ yra 4,52 m ilgio ir 1,85 m pločio, todėl juo lengva manevruoti tiek mieste, tiek kalnų serpantinais. Didelė automobilio prošvaisa (206 mm benzininio modelio ir 188 mm dyzelinio), jis gali įveikti 27 laipsnių, leistis nuo 31 laipsnio įkalnių. Keliaujant kalnuotomis vietovėmis ypač praverčia įdiegtos sistemos „Hill Start Assist“ ir „Hill Descent Control“, neleidžiančios automobiliui riedėti atgal pajudant didesniu nei 10 laipsnių šlaitu ir palaikančios 7 km/val. greitį leidžiantis nuo kalno (nereikia laikyti nuspausto stabdžio pedalo).
Visureigis turi „MacPhersono“ tipo priekinę pakabą ir visiškai nepriklausomą galinę pakabą, pasiskolintą iš automobilio „Nissan X-Trail“. Amortizatoriai ir spyruoklės sureguliuotos taip, kad atitiktų specifinius „Koleos“ parametrus ir padėtų išlaikyti vairavimo tikslumo ir važiavimo patogumo balansą. Šiuo deriniu greičiausiai itin džiaugsis žmonės, kasdien važinėjantys prastos kokybės keliais.
Nepriekaištingai dirba ir „Koleos“ transmisija. Sukimo momentas tarp priekinio ir galinio tilto paskirstomas automatiškai, atsižvelgiant į sukibimo su keliu sąlygas. Normaliomis sąlygomis visa jėga tenka priekiniam tiltui. Suprastėjus sukibimui, iki 50 proc. sukimo momento perduodama galiniam tiltui. Kaip reikia paskirstyti sukimo momentą, apskaičiuoja sistema „All mode 4x4-I“, kurią „Nissan“ sukūrė naujos kartos modeliui
„X-Trail“ .
Dyzelinis nesusipratimas
„Koleos“ bus siūlomi su 3 skirtingais varikliais. 2 dCi Euro 4 dyzelinis variklis bus siūlomas 150 AG ir 175 AG modifikacijų. Šis variklis jau montuojamas į automobilius „Mégane“, „Nissan Qashqai“ ir naująjį „X-Trail“. Silpnesnis motoras bus siūlomas su 6 laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže ir 4 x 2 arba 4 x 4 automobilio versijomis. 175 AG modifikacija – su 6 pavarų mechanine dėže ir 4 x 4 versija.
Bandymams pateikti automobiliai su pastaruoju jėgos agregatu atkreipė dėmesį neįprastais kaprizais – kol perprato specifinį sankabos atleidimo ir akceleratoriaus spustelėjimo algoritmą, beveik visi kolegos po keletą kartų užgeso pajudėdami iš vietos. Bandant modelį „Nissan TR25“ su benzininiu 2,5 l varikliu, išsiskiriančiu 170 AG pajėgumu ir 226 Nm sukimo momentu, tokių problemų nekilo niekam.
Pavyzdinis komfortas
Vienas stipriausių „Koleos“ kozirių – itin gera garso izoliacija ir puikios kokybės interjero apdailos medžiagos. Kad ir kokiu režimu dirbo variklis, salone nebuvo girdėti nei mechaninio, nei aerodinaminio triukšmo.
Logiškai išdėstytas prietaisų skydelis ir valdymo įrankiai leidžia greitai perprasti automobilio valdymą, o navigacijos, radijo, šilumos ir klimato kontrolės valdikliai sukurti intuityviai valdyti. Navigacijos sistemos, telefono su laisvų rankų įranga, garso sistemos ir automobilio statymo stabdžio valdymo mygtukai yra ant vairo arba lengvai vairuotojui pasiekiamose vietose. Automobilio kūrėjai pasistengė, kad vairuotojui būtų patogu ne tik žiūrėti į priekį, bet ir atgal – apžvelgiamumas pro galinį langą yra vienas didžiausių šiame segmente.
Naujasis „Koleos“ išsiskiria įvairiomis aktyvaus ir pasyvaus saugumo funkcijomis. Aktyvaus saugumo pagrindas yra kruopščiai sukurta važiuoklė ir stabdžių sistema, ji leidžia automobiliui sustoti nuo 100 iki 0 km/val. per 42 m. Avarinėse situacijose vairuotojui padeda ABS, kurios automatiškai paskirstoma stabdymo jėga, avarinio stabdymo sistema (EBA) ir ESP su šoninio slydimo kontrolės sistema. Pasyvaus saugumo srityje „Koleos“ įdiegta visa „Renault“ patirtis nagrinėjant realias situacijas, pripažinta maksimaliais „EuroNCAP“ įvertinimais. Tokius įvertinimus turi aštuoni šiuo metu gaminami „Renault“ modeliai.
Bene vienintelis dalykas, dėl kurio nesutarė bandymų dalyviai – visureigio išvaizda.
Visais firminiais „Renault“ stiliaus atributais pasidabinęs visureigis atrodo harmoningai, tačiau neturi nieko, kas verstų iš nuostabos aikčioti išlepintą rinką. Tačiau „Koleos“ gamintojai turi dar vieną svarų argumentą, leidžiantį tikėtis sėkmės visureigių varžybose. Šis modelis bus 5–10 proc. pigesnis už pagrindinius konkurentus.
Naujausi komentarai