- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant iš esmės pagerinti Lietuvos kelių kokybę ir priežiūrą, kelių būklei tirti pasitelkiamos naujausios technologijos, praneša Susisiekimo ministerija. Jau šį pavasarį į šalies kelius išriedės mobili kelių būklės tyrimo laboratorija, kuri pradės skenuoti visą asfaltuotų valstybinės reikšmės kelių tinklą.
Tai naujos kartos įranga, kuri nustatomų asfalto dangos parametrų kiekiu ir jų charakteristikomis yra viena moderniausių pasaulyje. Lietuva yra pirmoji iš Baltijos valstybių, įsigijusi šią pažangią įrangą.
„Išmaniosios diagnostikos įrangos įsigijimas – svarbus žingsnis, pažangias technologijas pasitelkiant efektyviai kelių priežiūrai užtikrinti ir kelių tinklo būklei optimizuoti. Naujos kartos kelių tyrimo įranga leis efektyviau panaudoti kelių plėtrai ir remontui skiriamas lėšas bei pagerinti šalies kelių kokybę“, – pranešime teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Naudodami naują įrangą sieksime per metus ištirti visus asfaltuotus kelius.
Pasak ministerijos, išskirtinis naujosios įrangos privalumas – šiuolaikiniai daugiafunkciniai 3D lazeriniai jutikliai, kurie kartu su inercinio judėjimo įrenginiais ir specialia programine įranga gali automatizuotai nustatyti kelio dangos nelygumus, identifikuoti ir klasifikuoti dangos pažeidimus, taip pat sugeneruoti erdvinį 3D kelio dangos modelį. Tai leis pagreitinti kelių remonto planavimą, sumažinti remonto darbų projektavimo išlaidas ir pagerinti galutinio projekto kokybę.
„Išmanioji diagnostikos sistema iki minimumo sumažins žmogaus įtaką nustatant ir vertinant kelių būklės rodiklius ir leis gerokai pagreitinti tyrimo procesą. Iki šiol magistraliniai keliai buvo tiriami kas 2-3 metus, o krašto keliai ir rajoniniai keliai – dar rečiau. Naudodami naują įrangą sieksime per metus ištirti visus asfaltuotus kelius, t. y. daugiau nei 15 tūkst. kilometrų“, – pranešime teigia Transporto kompetencijų agentūros laikinasis vadovas Aivaras Vilkelis.
Naudojantis šia įranga, Lietuvos automobilių kelių informacinės sistemos duomenis bus galima atnaujinti kasmet, todėl bus tiksliau atrenkami remontuotini valstybinės reikšmės kelių ruožai, operatyviau sudaromi prioritetiniai jų remontavimo sąrašai, tinkamiau parenkamas kelio dangos remonto tipas.
„Nauja tyrimų įranga leis padidinti kelių projektavimo, statybų ir remonto darbų našumą ir efektyvumą, sumažins remonto darbų kaštus. Kasmetinė dangos būklės tyrimo duomenų analizė leis darbuotojams surasti inžinerinius sprendinius, padidinančius kelio dangos tarnavimo ilgaamžiškumą“, – aiškina Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos vadovas Vitalijus Andrejevas.
Naująja įranga kelio dangos geometrinius parametrus bus galima kontroliuoti užbaigiant statybą ir garantiniu laikotarpiu, taip pat visą projektinį kelio dangos naudojimo laikotarpį, teigia ministerija. Statybos metu modernūs 3D jutikliai leis automatiškai įvertinti dangos atitikimą projekto reikalavimams. Garantiniu laikotarpiu nuolatinis kelio dangos paviršiaus patikrinimas leis nustatyti defektus, kuriuos statybų rangovas privalės pašalinti savo lėšomis. Ši įranga taip pat leis įvertinti kelius prižiūrinčių įmonių darbų kokybę, pavyzdžiui, ar laiku įmonės užtaiso kelio dangoje atsiradusias duobes ir plyšius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...