Seimas svarstys naujus reikalavimus mopedų ir keturračių vairuotojams

Seimas rudens sesijoje ketina svarstyti įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą.

Iki rugsėjo 10 d. prasidėsiančios Seimo rudens sesijos pradžios laukiama ir gyventojų pasiūlymų dėl tai numatančių Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų, kurias inicijavo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas šiuos įstatymo pakeitimus ketina svarstyti rugsėjo 18 d.

Gyventojai, pateikę pasiūlymus dėl įstatymo projekto, bus informuojami apie tai, kokiam pagrindiniam ir papildomam Seimo komitetui jie perduoti nagrinėti. Pasibaigus pasiūlymų pateikimo laikui, visi raštu gauti pasiūlymai svarstomi Seimo komiteto rengiamuose klausymuose, į kuriuos gali būti kviečiami dalyvauti ir pasiūlymus pateikę asmenys.

Birželio mėnesį Seimui pateikdama projektą L. Girskienė sakė, kad didėja eismo įvykių, į kuriuos patenka tiek mopedų, tiek vadinamųjų mažųjų „automobiliukų“ vairuotojai. Ji atkreipė dėmesį į tokių transporto priemonių, kurias vairuoja nepilnamečiai, saugumo problemą, greičio viršijimą.

„Gamintojai nurodo, kad tokių automobilių greitis gali būti ne didesnis negu 45 kilometrai per valandą. Tačiau man ne kartą teko matyti jaunuolių, miesto gatvėmis skriejančių ir 60 kilometrų per valandą greičiu”, – sakė L. Girskienė.

Ji pasiūlė svarstyti galimybę įvesti bent keliasdešimt privalomų praktinio vairavimo pamokų AM kategorijos transporto priemonių vairuotojams.

AM kategorijai priskiriami mopedai ir lengvieji keturračiai. Minimalus amžius, nuo kurio leidžiama pradėti vairuoti šias transporto priemones – 15 metų.

Jeigu Seimas pritartų, mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojai turėtų teisę dalyvauti eisme ir gauti vairuotojo pažymėjimą tik praėję mokymus bei išlaikę teorijos ir praktinį egzaminus.

Šiuo metu AM kategorijos vairuotojams nėra privaloma išlaikyti praktinį vairavimo egzaminą.

L. Girskienės inicijuotos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos pasibaigusioje pavasario sesijoje sulaukė pritarimo pateikimo stadijoje. Už jas balsavo 42 Seimo nariai, prieš – 7, susilaikė 25.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
- uzkopi I kalno virsune ir leidi akmenis zemyn, kad kiti neuzkoptu i tavo vieta :D kaip paprasta isskirti ir paryskinti dalyka, uzdeti kainos zenkliuka ant to kas nemokama buvo pries tai.

Anonimas

Anonimas portretas
O tai vel regitros pasipinigavimas... As nesuprantu vieno dalyko, jei zmones islaiko mokyklini-praktini vairavimo egzamina ir vairavimo mokykla leidzia laikyti regitroje, tai kam dar ta regitra? Nereikia to praktinio Regitros egzamino visai, uztenka mokyklos lai padaro praktini egzamina, kad isklausytas kursas ir egzaminas patenkinamas tada geriau tokia pataisa. O tos Regitros tai is vis nereikia ten tik teorija. As suprantu CE kategorijas kur tankus, ir autobusus vairuoji ten reikia didesnes akies. O del to tai jus visi kur vairuojat patys ta B kategorija esat gave sovietiniais ar posovietiniais iki 2005 metu kur viskas buvo visai dzin tik duok $ ir varyk ir daugelis jusu patys esat nuo mopedu pyrdu pradeje gatvemis vazinet o tada policija beveik nieko netikrindavo, budavo jie vaziuoja ir zvengia is tu kur su tom pyrdom varo net nestabdo niekam tada niekas nebuvo idomu ir nebuvo tu avariju tiek baisiai daug, o jei zmogus debils tai jis ir bus toks toliau ar jis islaikys ir ar ne

Tegul

Tegul portretas
Tegul veda ka jie nori, reikia pasigooglint kokiose salyse lengviau isilaikyti ir laikytis uzsienyje, E.S. istatymas neleidzia diskriminuoti kitu saliu t.y. jei isilaikai kitoje salyje kur labai lengvai vos nedalina ten, tai E.S. gali vairuoti 6 menesius per metus, ka nori pasakyt amerikonas turistas atplauks su laivu I ES ir negales vazineti su savo uzsienietiskomus teisemis? Nejuokinkit :D taip pat galioja ir visoms kitoms salims, kad ir Nairobis ir Somalis nesvarbu :D
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių