- LRT televizijos laida „Laba diena, Lietuva“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sektoriniai greičio matuokliai vis dar neveikia. Pasirodo, yra problemų, kurios gali apsunkinti gyvenimą ne tik nedrausmingiems vairuotojams, bet ir policijai. Apie tai LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ kalbėjo advokatas Valdemaras Bužinskas ir Lietuvos kelių direkcijos vyriausioji specialistė Margarita Nemanytė-Achremova.
Problemos, susijusios su Lietuvos keliuose jau įrengtais, bet dar neveikiančiais vidutinio greičio matuokliais gali kilti tiek vairuotojams, tiek ir policijos pareigūnams. Kadangi šie greičio matuokliai fiksuoja visus be išimties pro juos pravažiuojančius automobilius, net ir menkiausias greičio viršijimas teisiškai turėtų būti traktuojamas kaip Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas.
Tai reiškia, kad policijos pareigūnai turės siųsti perspėjimus net ir tiems vairuotojams, kurie, pritaikius paklaidą, greitį viršys 1 km/val. Jiems mokėti baudos nereikės, tačiau gavus įspėjimą bus privaloma atvykti į Lietuvos kelių policiją pažeidimo nagrinėjimui. Viso to būtų galima išvengti, tačiau reikalingi procedūriniai pakeitimai, kurių šiuo metu nėra.
Lietuvos kelių direkcijos Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus patarėja Eglė Nemanytė teigia, kad yra tolerancijos ribos, kurias nustato kelių policija, o pasaulinė praktika tokia, kad riba yra 1–2 km/val., todėl už tokį pažeidimą vairuotojai perspėjimo negaus.
Tačiau advokatas Valdemaras Bužinskas su tuo nesutinka.
„Kelių eismo taisyklėse tolerancijos ribų nėra. Administracinių teisės pažeidimų kodekse jos taip pat nėra“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Laba diena, Lietuva“ teigia V. Bužinskas.
Todėl teoriškai tai reiškia, kad net ir 1 km/val. greičio viršijimas turėtų būti traktuojamas kaip KET pažeidimas, už kurį numatyta ne bauda, o įspėjimas. Policija kiekvieną tokį atvejį turi nagrinėti individualiai ir pažeidėją pasikviesti į pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes pagal šiuo metu galiojančią tvarką taikyti kompleksinį sprendimą, kad tokius nusižengimus teisiškai pripažintų mažareikšmiais, nėra.
„Policija turėtų teisę laikyti, kad toks pažeidimas yra mažareikšmis ir nuobaudos – įspėjimo – neskirti. Bet toks nutarimas ir turėtų būti priimtas pačios policijos“, – tik tokį teisinį sprendimo būdą mato advokatas.
Bandymų metu užfiksuoti skaičiai stulbina
Šiuo metu sektoriniai vidutinio greičio matuokliai dar neveikia, tačiau kai kurie jų yra įjungti bandomuoju režimu.
„Dabar Lietuvoje yra 25 ruožai. Prie visų jų stovi po du kelio ženklus, perspėjančius apie greičio matavimo įrangą. Vienas ženklas ruožo pradžioje, kitas – pabaigoje. Kiek jų veikia šiuo metu, pasakyti tiksliai negaliu, nes atliekama metrologinė patikra ir baudos neskaičiuojamos.
Dabar sistema fiksuoja daug pažeidėjų. Tarkim, balandį, jei sistema veiktų, būtų nubausta daugiau nei 53 tūkst. vairuotojų. Kiek iš jų gautų įspėjimus, duomenų neturiu, nes išskirti šią grupę techniškai sudėtinga. Tačiau akivaizdu, kad skaičiai yra dideli“, – LRT TELEVIZIJOS laidai „Laba diena, Lietuva“ teigia E. Nemanytė.
Kalbant apie tai, kodėl vidutinio greičio matuokliai dar neveikia, E. Nemanytė pasakoja, kad šiuo metu vyksta sudėtinga metrologinė patikra. Lietuva yra pirmoji iš Baltijos šalių, kuri diegia tokią sistemą, todėl trūksta praktikos. Nepaisant to, prognozuojama, kad sistema pradės veikti jau šių metų birželį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...