Į mūšį dėl automobilininkų simpatijų Mazda meta naują SUV modelį
Praėjusią savaitę Paryžiaus apylinkėse buvo surengti pirmieji vieši lig šiol nematyto japoniško keturračio Mazda CX-7 bandymai realiomis eismo sąlygomis. Nors prie SUV (nedidelių visureigių) formaliai priskiriamo automobilio bekelėje patikrinti nebuvo galimybių, kelionė organizatorių pasiūlyta trasa asfaltuotais Senos upės slėnio keliais, paliko itin malonų įspūdį. Gerokai pranokstantį lūkesčius, kuriuos suformavo tarptautinėse automobilių parodose demonstruotas koncepcinis modelis MX-Crossport. Serijinei gamybai Mazda fabrike Hirosimoje adaptuotas CX-7 gražesnis, nei buvo galima tikėtis, geriau valdomas nei daugelis pagrindinių konkurentų ir svarbiausia pigesnis, nei buvo žadama.
Ant bangos
Rinkos raidos tendencijas analizuojantys Mazda strategai atkreipė dėmesį, kad nuo 2001-ųjų iki 2006-ųjų SUV segmento automobilių paklausa ūgtelėjo dvigubai nuo 280 tūkst. iki 560 tūkst. vienetų per metus. Originalius ar drauge su kitais visureigių konstravimo patirtį turinčiais gamintojais padidinto pravažumo, agresyviai atrodančius keturračius pastaruoju metu karštligiškai kūrė visi, pradedant Porsche, Volvo ir baigiant Peugeot bei Citroėn.
Mėgindama padidinti pardavimų skaičių Mazda keletą metų gamino konservatyviai atrodantį Tribute, kuris iš esmės buvo kosmetiškai pakeistas Ford Maverick visureigis, tačiau pirkėjų toks žongliravimas prekiniais ženklais nesužavėjo ir minėtas modelis netruko nugrimzti užmarštin.
Greičiausiai dėl tos priežasties japonai rinkos reakcijas ir į naująjį Mazda CX-7 prognozuoja labai santūriai (manoma, kad Europoje iki metų pabaigos bus nupirkta apie 7 tūkst. automobilių). Tačiau pirmoji pažintis su efektingai atrodančiu keturračiu leidžia spėti, kad šįkart istorija turės holivudišką pabaigą.
10 balų už dizainą
Viena iš prielaidų tokiam spėjimui iš tiesų vykęs Mazda CX-7 eksterjeras. Automobilio priekinė dalis perėmė geriausius sportiškojo Mazda RX-8 bruožus. Dideli apatiniai ortakiai, masyvios 18 colių dydžio ratų arkos, briaunotas variklio dangtis, nuožulnus priekinis stiklas, visu kėbulu kylanti šoninė linija sėkmingai kuria raumeningo bolido įspūdį.
Svarbu ir tai, kad konstruktoriams pavyko suvaldyti judančios mašinos keliamus oro srautus. Aerodinaminis triukšmas pro garso izoliacijos užkardas prasiskverbia tik viršijus 140-150 km/val. greičio ribą ir netgi tada nebūna pernelyg erzinantis. Oro pasipriešinimo koeficiento reikšmė 0,34. T. y. viena geriausių iš šio segmento.
CX-7 salonas taip pat suprojektuotas ir surinktas nepriekaištingai. Visos detalės, kurias vairuotojas ar keleivis paprastai liečia rankomis, pagamintos iš minkšto plastiko arba aptrauktos oda. Vairuotojo darbo vieta ergonomiška, nors sėdynių šoninės atramos galėtų būti šiek tiek didesnės. Šią smulkmeną su kaupu kompensuoja firminė Mazda užpakalinių sėdynių transformavimo sistema Karakuri, leidžianti vienu judesiu patraukus nedidelę svirtį akimirksniu sulankstyti sėdynes. Po tokios operacijos bagažinės tūris padidėja nuo 455 iki 1348 litrų.
Dėmesį patraukė dar du itin praktiški japonų konstruktorių sprendimai, nudžiuginsiantys būsimuosius CX-7 šeimininkus. Durelės padarytos taip, kad net pasivažinėjus gruntkeliais ar pasimurkdžius balose, mašinos slenksčiai lieka švarūs, todėl lipant į ar iš salono nekyla grėsmė išsiteplioti kelnes.
Kitas malonus siurprizas nuotolinė langų valdymo sistema, leidžianti vienu pultelio mygtuko spustelėjimu atidaryti visus šoninius langus ir išvėdinti prikaitintą automobilio saloną. Tai labai praverčia saulėtomis ir karštomis dienomis.
Japoniškų arklių ypatumai
Mazda inžinieriai nusipelnė pagyrimo ir už pasiekimus, kovojant su triukšmu bei vibracija. Anksčiau beveik visų šios kompanijos modelių firminis bruožas buvo bildesys ir šniokštimas, sklindantis iš ratų arkų važiuojant žvyrkeliu ar taškant asfalto provėžose susikaupusį vandenį, o CX-7 nesigirdi nieko panašaus. Kėbulas padengtas daugiasluoksne garsą sugeriančia izoliacija, todėl tyliai dirbančio variklio triukšmo salone beveik negirdėti. Transmisijos perduodamą vibraciją efektyviai slopina rėmo ertmėse esantys specialių putų užpildai. Visa tai vainikuoja iš tiesų įspūdingas aukščiausios klasės audio aparatūros paketas Bose su 9 garsiakalbiais ir erdvinio garso skambėjimo sistema Centerpoint. Šis derinys papuoštų bet kurį prestižinės markės limuziną.
Tą patį galima pasakyti ir apie CX-7 jėgos agregatą, sukonstruotą Mazda Performance Series padalinyje. 2,3 litro darbo tūrio tiesioginio įpurškimo benzininis variklis su turbina išvysto 260 AG pajėgumą esant 5500 aps./min. ir maksimalų 380 Nm sukimo momentą esant 3000 aps./min. Šis motoras leidžia automobiliui iki 100 km/val. įsibėgti per 8 sekundes ir pretenduoti į šios rungties lyderio titulą tarp visų SUV varžovų.
Tiesa, tą patį variklį ir identiškas pavarų dėžes turintys Mazda6 MPS bei Mazda3 MPS sugeba 100 km/val. greitį pasiekti atitinkamai per 6,6 ir 6,1 sek. nuo starto. Tai akivaizdžiai rodo, kokią įtaką automobilio dinamikai turi masė: mažoji Mazda3 MPS sveria 1410 kg, o naujasis CX-7 modelis 1775 kg.
Pastaroji aplinkybė lemia ir tai, kad sėdus prie šio SUV klasės bolido vairo tenka iš naujo mokytis pajudėti iš vietos. Bandymų metu kolegos prisipažino, kad dėl neįprastai veikiančio sankabos ir pirmosios pavaros dueto, starte buvo užgesę bent po du tris kartus. Be to, kitaip nei keliaujant su Mazda3 MPS, užmiestyje važiuojant 6-ąja pavara ir ketinant lenkti ta pačia kryptimi judančią mašiną, tenka jungti žemesnę pavarą. Galios rezervas pasirodo esąs per mažas saugiam ir užtikrintam manevrui.
Galvosūkis konkurentams
Mazda rinkodaros vadovai, pristatę naująjį CX-7 teigė, jog šis modelis turėtų atkreipti potencialių Nissan Murano, BMW X3, Toyota RAV-4, Opel Antara, Subaru Outback ir pan. automobilių pirkėjų dėmesį. Vienas pagrindinių argumentų, kodėl taip turėtų būti išsišokėlio CX-7 kaina. Kitaip nei buvo prognozuojama, pagrindinės komplektacijos Mazda kaina svyruos ne ties 130 tūkst., o ties 100 tūkst. litų riba. Tik pati brangiausia versija su vadinamuoju Toung komforto įrangos paketu (jame yra ksenono priekiniai žibintai, automatinė apšvietimo sistema, lietaus jutiklis, odinės sėdynės su automatiškai valdoma vairuotojo sėdyne ir reguliuojama juosmens atrama, tamsinti stiklai ir t. t.) kainuos 110 tūkst. litų.
Panašaus įrangos lygio kitų gamintojų SUV modeliai kainuoja 2030 tūkst. litų daugiau.
Naujausi komentarai