Sniego kepurė ar ledas ant kėbulo – neįvertinta rizika

Permaininga žiema jau privertė ne vieną vairuotoją pradėti atsakingiau planuoti keliones. Deja, prieš joms prasidedant ne visiems rūpi elementari procedūra: nuo savo automobilio nusivalyti susikaupusį sniegą ar nugramdyti ledą.

Atsainumas – pavojingas

Tam kartais prireikia ir keliolikos minučių, deja, nekantriausi į prievoles išvis numoja ranka.

Visgi, perspėja draudikai, atsainus elgesys gali kainuoti labai brangiai: nenuvalytas sniegas ar ledas blogina matomumą, tad važiuojant galima apgadinti kitus automobilius ir net tapti skaudžių avarijų priežastimi.

Anot draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, nuvalyti sniegą ir ledą nuo transporto priemonės, paruošti ją saugiam eismui turėtų būti kiekvieno vairuotojo pareiga.

Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė.

„Deja, vairuotojams dažnai atrodo, kad pakaks sniegą ir ledą pašalinti tik nuo langų, kartais – tik nuo priekinio lango. Visgi ant variklio dangčio ir stogo paliktas sniego sluoksnis įsibėgėjant ar stabdant gali patekti ant priekinio stiklo, išblaškyti dėmesį ar sumažinti matomumą. Staigus vairavimo sąlygų pasikeitimas gali sukelti pavojų ne tik kitoms transporto priemonėms, bet ir pėstiesiems“, – sakė ERGO atstovas.

Jis atkreipė dėmesį, kad dėl nedidelio matymo lauko kiekvieną žiemą daugybė techninio pobūdžio avarijų įvyksta sankryžose, daugiabučių kiemuose ar prekybos centrų aikštelėse.

Ledo luitas – it bomba

Kartais eismo įvykiai registruojami ne tik dėl vairuotojo nesugebėjimo tinkamai orientuotis aplinkoje, bet ir dėl aplinkinių suklaidinimo.

Kai nenuvalyti, sniego ar ledo sluoksniu padengti automobilių žibintai, posūkio ar stabdžių signalai, kitiems eismo dalyviams tampa itin sudėtinga nuspėti priekyje važiuojančio vairuotojo manevrus. Prastomis eismo sąlygomis avarijai pakanka ir nedidelio greičio, o kur kas skaudesni padariniai paprastai kyla išriedėjus į didesnio intensyvumo kelius.

„Nuo automobilių byrančio sniego ar ledo šleifas gali gerokai sutrukdyti kitiems vairuotojams – ne tik blaškyti jų dėmesį, sunkinti matomumą, bet ir apgadinti jų vairuojamas transporto priemones. Nuo nenuvalyto automobilio atskilęs ledo luitas gali atsitrenkti į iš paskos važiuojantį automobilį ir įskelti jo stiklą, sudaužyti žibintus ar įlenkti kėbulą. Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė“, – įspėjo draudimo specialistas.

Į automobilį atsitrenkęs ledo luitas gali sutrikdyti net labiausiai patyrusį vairuotoją. Užtenka vos akimirksnio, kad nevaldomas automobilis atsidurtų ne savo eismo juostoje ar griovyje.

Policija gali sustabdyti

R.Bieliauskas pabrėžė: važiuojant didesniu greičiu į orą pakilęs ledo gabalas nuskrieja net keliasdešimt metrų, todėl reikėtų išlaikyti bent 8 sek. atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio.

Visgi, nors keliamas pavojus yra akivaizdus, dažniausiai neatsakingas vairuotojų elgesys tampa ne jų, o aplinkinių galvos skausmu – iki šiol tokie atvejai detaliai nereglamentuoti ir Kelių eismo taisyklėse (KET). Jose nenurodoma nusivalyti sniegą ir ledą nuo automobilio, tačiau policija turi pagrindą sudrausminti.

„Taisyklėse aiškiai sakoma: jei yra kliūčių saugiai dalyvauti eisme, kelionės tęsti negalima. Todėl nereikėtų stebėtis, jei, pastebėję eismo dalyvį, kurio automobilis – su sniego kupstais ant stogo ar apšalusiais stiklais, juo susidomės policijos pareigūnai", – reziumavo ERGO atstovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Antanas

Antanas portretas
Žiemą ne važinėju, bet sniegą periodiškai nuvalau. Deja, būna,kad ir apledėja.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių