Užkliūva ir triukšmas
Ne vieną kartą "Kauno dienos" puslapiuose rašėme apie tai, kaip Lietuvos vairuotojai prižiūri savo automobilius. Pasirodo, nesame visiškai nerūpestingi. Daugiau kaip pusė visų į TA atvykusių automobilių patikrinimą įveikia iš pirmo karto ir pakartotinai atvykti TA procedūrai nereikia.
Pasak Kauno techninės apžiūros centro (KTAC) vadovo Gintaro Ciegio, motociklų, įveikiančių TA patikrinimus iš pirmo karto, procentas labai panašus. "Motocikluose yra mažiau techninių detalių nei automobilyje, tad su motociklu įveikti TA teoriškai lengviau, tačiau praktiškai yra įvairiausių subtilybių", – sako G.Ciegis.
Pasak TA specialisto, neretai motociklai į TA stotį atvažiuoja per daug triukšmaudami. "Kiekvieno motociklo skleidžiamas garsas netikrinamas, tačiau triukšmingesnius girdime iš karto. Tuomet TA kontrolierius specialiu aparatu patikrina, ar motociklo keliamas triukšmas neviršija leistinų normų. Jeigu fiksuojamas viršijimas, leidimas dalyvauti eisme nesuteikiamas, kol nustatyti trūkumai pašalinami", – teigia pašnekovas.
Pataria neužsižaisti
Ieškodamas motociklo neretas svajonių transporto priemonės ieško Didžiojoje Britanijoje. Iš šios šalies į Lietuvą atvežtiems motociklams reikia pakeisti žibintus, tą pamiršusiems tenka taip pat nieko nepešus palikti TA stotį. "Geras matomumas motociklininkams itin svarbus. Ir ne tik, kad jis pats gerai matytų, bet kad būtų gerai matomas ir neakintų kitų vairuotojų", – aiškina Kauno KTAC vadovas.
Daug motociklininkų savo plieninius žirgus linkę padailinti ir įvairiausiomis stilingomis detalėmis.
Daug motociklininkų savo plieninius žirgus linkę padailinti ir įvairiausiomis stilingomis detalėmis. Tokiems stilingiems baikeriams G.Ciegis patarė per daug neužsižaisti fantazuojant, kokio smailumo ar aštrumo gali būti galinio vaizdo veidrodėlis.
"Turime įvertinti ir kokius sužalojimus susidūrimo atveju su motociklu gali patirti pėsčiasis. Taigi visi veidrodėliai aštriais kampais, spygliai ir panašūs dalykai gali tapti priežastimi, kodėl neįveikiama TA", – dėsto G.Ciegis.
Svarbiausia – saugumas
Dar vienas neleistinas dalykas, kurį mėgsta pasidaryti tobulindami motociklą baikeriai – priekinės šakės ilginimas arba motociklo rankenų modifikavimas.
"Tokie dalykai apskritai yra neleistini ir TA kontrolierius, pamatęs, kad motociklo šakė ar vairas neatitinka standartų, neišduos TA pažymos, nes visi tokie patobulinami nenumatyti gamintojo ir po jų motociklas gali tapti pavojingesnis tiek pačiam juo važiuojančiam asmeniui, tiek ir kitiems eismo dalyviams", – kalba TA ekspertas. Jeigu noras važinėti tokiu motociklu labai didelis, reikėtų jam atlikti techninę ekspertizę, kad visi patobulinimai būtų nurodyti techniniame pase.
G.Ciegis įsitikinęs, kad gerai prižiūrimas ir tik menkai patobulintas motociklas TA barjerą turi įveikti be menkiausių sunkumų.
Naujausi komentarai