Naujausias čekiškas automobilis skinasi kelią į prestižinių modelių klubą
Prabėgus septyneriems metams nuo tada, kai buvo atgaivintas „Škodos“ flagmanas „Superb“, čekai vairuotojų teismui pristatė antros kartos modelį, pavadintą šiuo ambicingu vardu. Didesnį, prabangesnį, originalesnį ir patrauklesnį.
Vokiški genai
Austrijoje vykę „Superbo“ bandymai baigėsi ginčais, kuo čekiškas limuzinas skiriasi nuo vokiškų analogų? Galutinė išvada gana paprasta: įvaizdžiu. „Škoda“ ilgą laiką buvo kuklių ir nebrangių transporto priemonių sinonimas, todėl nenuostabu, kad kol kas į „Superbą“ žvelgiama veikiau kaip į išsišokėlį, o ne į rimtą „Audi A6“,
5 serijos BMW ar E klasės „Mercedes-Benz“ varžovą. Kad šis statusas pasikeistų, reikia tik laiko – potencialių klientų skepticizmą ištirpdyti galintys techniniai sprendimai jau priimti.
Beje – originalūs sprendimai. Nors, kaip ir pirmos kartos „Superb“, šis turi daugybę „Volkswageno“ detalių ir agregatų, kai kurie dalykai naujajame modelyje niekur neregėti. Jei ir kyla pagunda šį automobilį lyginti su pirminės bendrovės modeliais, ant liežuvio galo sukasi ne „Passato“, o „Phaetono“ vardas: dėl itin kokybiškos interjero apdailos, pavydėtinai erdvaus ir ergonomiško salono, galingų variklių.
Čekiški akcentai
Oficialiai pristatant automobilį „Superb“ „Škodos Auto“ vadovai taip pat primygtinai kartojo, kad šis modelis yra čekiškas produktas. Naujasis automobilis buvo sukurtas „Škodos Auto“ technologinio vystymo padalinyje Mlados Boleslavo mieste (tai trečias pagal dydį „Volkswageno“ grupės vystymo centras). Į šios laboratorijos plėtrą neseniai investuoti 38 mln. eurų, net 70 proc. praplėstas laboratorijų plotas. Dabar čia pluša keli šimtai naujų važiuoklės, elektros inžinierių ir kitų sričių tobulinimo specialistų bei mokslininkų, dirbančių visai „Volkswageno“ grupei.
Naujajame centre tobulinamos važiuoklės ir jų agregatai, įvairiai tikrinama akustika, vykdomi specialūs tyrimai vietoje, kurioje imituojamas saulės apšvietimas, įvairaus klimato kamerose, šviesos tunelyje, atliekami kiti darbai.
Įdomiausias šio idėjų fabriko kūrinys – ligšiol neregėta bagažinės gaubto atidarymo sistema „Twindoor“. „Škodos“ inžinierių patentuota technologija leidžia atidaryti arba tik bagažinės gaubtą (kaip klasikiniame sedane), arba pakelti visą užpakalinį dangtį su langu (kaip hečbeko). Modernios ir lengvai prieinamos bagažinės pagrindinio skyriaus talpa yra 565 l– 85 l daugiau nei ankstesnio modelio. Nulenkus užpakalinių sėdynių atlošus bagažinės erdvė prasiplečia iki 1670 l. Tiesa, tokio krovinių skyriaus grindys ne visai lygios, todėl vargu ar kas nors ryšis limuzinu vežti šaldytuvus ar skalbykles. Galima spėti, kad dvigubo durų atidarymo mechanizmas šiame modelyje greičiausiai sumontuotas rinkodaros sumetimais – kaip gyvas „Škodos“ inžinierių talento įrodymas.
Viena svarbiausių techninių naujovių yra biksenono (dujų išlydžio artimųjų ir tolimųjų šviesų) žibintai, turintys AFS funkciją, įtraukiamieji integruoti žibintų plautuvai, automatinis lietaus jutiklis. Santrumpa AFS (angl. – Adaptive Frontlight System) reiškia priekinių žibintų šviesos reguliavimo sistemą. Važiuojant iki 50 km/val. greičiu artimųjų šviesų žibintai plačiai apšviečia abu kelkraščius. Judant 90 km/val. greičiu šių žibintų šviesos srautas truputį pakeliamas, o tolimųjų žibintų – nukreipiamas kairiau. Kelionėje prapliupus lyti žibintai vėl kiek nuleidžiami ir pasukami į šonus, kad spindintys vandens lašai neakintų vairuotojo. Žinia, tai leidžia anksčiau pastebėti kelyje esančias kliūtis ir jų išvengti. „Škodos“ atstovų teigimu, ši sistema yra pati pažangiausia iš šiuo metu esančių rinkoje.
Variklių meniu
Naujojo „Superbo“ koziriu galima laikyti ir didelę jėgos agregatų pasiūlą. Modelis pristatomas su trimis benzininiais (125 AG, 160 AG ir 260 AG) ir trimis dyzeliniais (105 AG, 140 AG ir 170 AG) varikliais. Silpniausio benzininio motoro darbinis tūris – 1,4 l, maksimalus sukimo momentas – 200 Nm. Iki 100 km/val. „Superbu“ leidžia įsibėgėti per 10,5 sek. ir važiuoti maksimaliu 201 km/val. greičiu. Vidutinės degalų sąnaudos – 6,6 l/100 km.
Bandant itin gerą įspūdį padarė galingiausias 3,6 l darbinio tūrio V6 tipo benzininis FSI variklis. Pusantros tonos sveriantis limuzinas su šiuo varikliu startuoja kaip tikras sprinteris ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,5 sek. Maksimalus šio motoro sukimo momentas 350 Nm pasiekiamas esant 2500–5000 aps./min. diapazonui.
Be mechaninių pavarų dėžių, automobiliai turės automatines 7 laipsnių DSG transmisijas ir ketvirtos kartos „Haldexo“ visų keturių varančiųjų ratų sistemą.
Saugumo rekordas
Bene vienintelis dalykas, kurį išbandžius naująjį „Superbą“ prieštaringai vertino pristatymo dalyviai – automobilio išorė. Tiksliau, priekinė mašinos dalis. Vieniems ji atrodo stilinga ir turinti visus svarbiausius „Škodos“ šeimos bruožus. Kitiems – nevykusi „Fabios“ eksterjero interpretacija. Tačiau tokio pobūdžio diskusijos lydi kone kiekvieną automobilių pristatymą, jei tik jo režisieriai drįsta inicijuoti labiau pastebimas permainas.
Kur kas svarbiau tai, kad „EuroNCAP“ laboratorijose atlikti pasyvaus automobilio saugumo bandymai su kaupu pateisino „Škodos“ konstruktorių lūkesčius. Po dviejų svarbiausių bandymų – kaktomušos su kliūtimi ir „Superbo“ smūgio šonu į stulpą – buvo aišku, kad „Škodos“ inžinieriai egzaminą išlaikė. Už sedanu važiuojančių suaugusių keleivių saugumą skirti 35 taškai, o už kartu keliaujančių vaikų – net 40 taškų. Tai geriausias įvertinimas per visą „EuroNCAP“ programos istoriją.
Ekspertai pabrėžė, kad „Škodos“ inžinieriams ir konstruktoriams pavyko išspręsti ir kai kurias keblias saugumo problemas, pavyzdžiui, vairuotojo ir keleivių kojas bei kelius nuo traumų saugo speciali oro pagalvė. Šios srities specialistai atkreipė dėmesį į „Superbo“ kėbulo konstrukciją, didele dalimi lemiančią avarijų padarinius.
Naujausi komentarai