- Dominykas Biržietis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti.
Įstatymo pataisomis tikimasi sumažinti policijos pareigūnams nagrinėjant techninius eismo įvykius tenkančią administracinę naštą ir skirti resursus rimtesniems Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimams, kitiems nusikaltimams aiškintis.
Anot Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovo Vytauto Grašio, vairuotojams nesutariant dėl kaltės eismo įvykio atveju, kuomet nėra sužaloti ar žuvę žmonės, tik padaryta materialinė žala, jie turėtų galimybę išsikviesti policijos pareigūnus.
Šie įformintų eismo įvykį, padarytų nuotraukas, tačiau tyrimo neatliktų, tik įkeltų medžiagą į eismo įvykių registrą ir perduotų tyrimą draudikui. Jis nustatytų, kuris asmuo yra kaltas dėl eismo įvykio.
„Nebebus gaištamas policijos laikas, nebus rašomas protokolas, nebus nagrinėjama. Atsitinka atvejų, kuomet asmenys, surašius protokolą, nori žodinio nagrinėjimo, skundžia, vyksta į policiją. Ši skiria pareigūnų ir laiko resursus, kad išnagrinėtų įvykį ir priimtų sprendimą“, – radijui „M-1“ sakė V. Grašys.
Policijos manymu, siūlomi pakeitimai skatintų žmones labiau gilintis į KET ir mažiau ginčytis, sutarti dėl kaltės.
„Norime savo turimus pajėgumus nukreipti į pačias aktualiausias problemas, tvarkos pažeidimus, pavojų žmogaus gyvybei, sveikatai ir manome, kad tai didžiausias mūsų uždavinys, kurį turime prioriteto tvarka spręsti“, – kalbėjo V. Grašys.
Jo teigimu, draudimo kompanijos kompetentingos ištirti techninius eismo įvykius: ir dabar jos naudojasi policijos informacine sistema, atlikdamos savo tyrimus peržiūri, kaip įforminta avarija, priima ir ginčija sprendimus.
Asociacija: draudimo bendrovės neturi kompetencijos
Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis atkreipė dėmesį, kad aptariama idėja yra pasirodžiusi Seimo rinkimų metu, vykstant diskusijoms apie policijos finansavimą.
„Ir aš labiau į ją žiūriu kaip į politinę idėją, politinės kampanijos dalį, ne į kažkokį dalyką, į kurį būtų rimtai pasižiūrėta, įvertinta, kiek tai kainuoja, kokios pasekmės, ar vartotojams nuo to bus paprasčiau“, – „M-1“ sakė jis.
Draudikų atstovas taip pat pažymėjo, kad bendrovės neturi kompetencijos nustatinėti, kas yra eismo įvykio kaltininkas. Jos tik vertina ir atlygina žalą, dažnai besivadovaudamos policijos arba pačių eismo dalyvių susitarimu.
Policija nori neatlikti tam tikrų funkcijų. Tai reiškia resursų taupymą. Bet kažkas kitas tai turės daryti, bet tai kainuos, kas už tai sumokės?
„Policija nori neatlikti tam tikrų funkcijų. Tai reiškia resursų taupymą. Bet kažkas kitas tai turės daryti, bet tai kainuos, kas už tai sumokės? (...) Galiausiai, už viską susimoka galutinis paslaugos arba prekės gavėjas“, – kalbėjo A. Romanovskis.
Jis tvirtino negirdėjęs, kad rengiant šį projektą draudikų būtų klausta, ar jie turi galimybę, kompetenciją, resursus tirti techninius eismo įvykius.
Per metus – 21 tūkst. techninių įvykių
V. Grašio duomenimis, pernai registruota 21 tūkst. techninių eismo įvykių, į kuriuos reagavo policija. Iki šių metų rugsėjo fiksuota 13 tūkst. tokių atvejų.
„Paskaičiavome, kad šios procedūros policijai vidutiniškai kainuoja apie pusantro milijono eurų. (...) Pinigais neskaičiavome, kiek sutaupytume, nes procesas dar nevyksta, bet manau, kad tai būtų ženkli suma, kuri galėtų prisidėti prie lėšų taupymo ir policijos orientavimosi į aktualiausias problemas“, – sakė Viešosios tvarkos biuro vadovas.
Jis nurodė, kad tiesiogiai apie idėją su draudikais nediskutuota, bet jau kelerius metus kalbama apie tai, kad techniniai eismo įvykiai neracionaliai naudoja policijos resursus ir juos būtų galima nukreipti ten, kur „visuomenei yra labiau aktualu“.
Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pataisas VRM registravo spalio 1 dieną.
Kaip teigiama projekte, pakeitimų tikslas – atlaisvinti policijos pajėgas nuo perteklinių funkcijų, susijusių su civiliniais santykiais, ir sudaryti sąlygas greitesniam draudimo išmokų mokėjimui, kai turtinė žala patiriama techniniame eismo įvykyje.
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas projektui turėjo pastabų dėl aiškesnio kaltininko nustatymo, kai tai daro draudikai, reglamentavimo, taip pat ginčų tarp draudikų reguliavimo. Įvertinusi atitiktį Europos Sąjungos teisei, Teisingumo ministerija pastabų projektui neturėjo.
Siekdama sumažinti biurokratinę naštą pareigūnams, VRM taip pat siūlo atsisakyti prievolės policijai lydėti didžiagabarites transporto priemones. Parlamentarai spalio pradžioje po pateikimo pritarė šiems siūlymams, toliau jie bus svarstomi Seimo komitetuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino9
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...
-
Tvaresnis dyzelinas? Verslas siūlo sprendimus2
Elektromobilių gamintojams Europoje susiduriant su sunkumais pereinant prie šios technologijos, vis daugiau diskutuojama apie kitų alternatyvių degalų, tarp jų ir dyzelino, neišnaudojimą potencialą. ...
-
Titulų sieks 32 varžovai
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“. ...
-
Geresnių žinių – kitąmet pavasarį2
„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus sunkiau nuspėjama“, – teigė „Citadele“ banko valdybos narys ir verslo bankininkystės tarnybos va...
-
Jau užpildė sandėlius, parengė mechanizmus4
„Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: šiuo metu beveik 100 proc. sandėlių Lietuvoje jau užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis. ...
-
Technologijų prikimštas automobilis – tik pinigų švaistymas?10
Įspūdingos technologijos naujuose automobiliuose šiais laikais nebestebina. Juolab kad sulig kiekviena modelių karta jų daugėja. Tačiau ar iš tiesų ekranų ir mygtukų gausa padeda ir ar naudojamės visomis papildomomis funkcijomis? ...
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?6
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga1
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...
-
Rinkos pulsas: rugsėjo derlius – skirtingas
Lietuvoje ir Lenkijoje praeitą mėnesį užregistruota daugiau naujų automobilių nei 2023 m. rugsėjį, Vokietijoje – mažiau. ...