- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Motociklininkas Karolis Mieliauskas lengvų kelių neieško. Kelionės į Vladivostoką, pasivažinėjimas motociklu ant užšalusio Baikalo ežero ar kelionė į šalčiausią apgyvendintą žemės vietą. Visa tai tam, kad išbandytų savo galimybių ribas, išeitų iš komforto zonos ir – kaip pats sako – patirtų tikrovę.
Planas – nekurti planų
K.Mieliauskas prieš savaitę grįžo iš kelionės aplink pasaulį. Apkeliauti pasaulį šiais laikais ne naujiena ir keliaujančiųjų aplink jį – ne vienas. Oro linijų kompanijos net siūlo tokius kelionių paketus, aplink pasaulį plaukia ir kruiziniai laivai, o mūsų pašnekovas į tokią kelionę leidosi motociklu. "Tai transporto priemonė, kuri man patinka ir kuria aš leidausi į visas savo keliones, tad ir šią išvažiavau motociklu", – mintis dėsto motociklininkas.
Karolio pasiryžimas apkeliauti aplink pasaulį du kartus greičiau nei Žiulio Verno knygų herojus trinktelėjo lyg žaibas iš giedro dangaus. Po pasirodžiusių žinučių apie tokį K.Mieliausko žygį, į kelionę jis leidosi po poros savaičių. "Kol nesu kuo nors tikras bent jau 95 proc., tol nieko nesakau. Taip buvo ir su šia kelione. Reikėjo sudėlioti daug dedamųjų dalių – išspręsti logistikos klausimus, pasirinkti motociklą ir kai tik viskas buvo suplanuota ir kone garantuota, apie tokią mano kelionę sužinojo ir visuomenė", – atvirauja K.Mieliauskas.
Motociklininkas tikina dabar sulaukiantis daug klausimų, kaip viskas buvo suplanuota, ar rezervuotos nakvynės ir panašiai. Atsakydamas į juos, Karolis šypteli. "Aš esu žmogus, kuris nesusikuria sau jokių lūkesčių ir nesidėlioja mintyse detalių planų, nes jeigu kažkas ima vykti ne pagal planą, nereikalingai iššvaistoma labai daug energijos", – sako pašnekovas. Čia pat jis suskumba atsiprašyti ir tų žmonių – pasaulyje išsibarsčiusių lietuvių, su kuriais buvo suplanavęs susitikti ir susitiko, tačiau jie apie Karolio atvykimą nežinojo iki paskutinės minutės.
Mus riboja tik įsitikinimai ir proto pakišamos kažkokios priežastys ir pasiteisinimai, kodėl vieno ar kito dalyko negalime padaryti, kai to atsisakai, patiri tikrovę ir ji labai graži, įdomi ir patraukli.
Pažinti savęs
Iš viso K.Mieliauskas per 40 dienų nuvažiavo apie 19 tūkst km. "Tiesiog apvažiuoti pasaulio nepavyks – žemynus skiria vandenynai, tad per juos skridau ir aš, ir mano motociklas", – pasakoja keliautojas. Pasitelkiant elementariąsias matematikos žinias, galima suskaičiuoti, kad per dieną motociklininkas vidutiniškai nuvažiuodavo apie 1 000 km, o tai organizmui nemenka užduotis. Kiekvienas ilgiau važiavęs motociklu į ilgesnes keliones gali patvirtinti, kad mankštos reikia vos ne kas kelis šimtus kilometrų, o čia 1 000! Žinoma, reikia pripažinti: motociklininkui ši kelionė nebe pirma, tad praktikos šiokios tokios jau yra. "Aš manau, kad proto galia yra labai stipri. Jeigu mes mintis nukreipiame į tą vietą, kurią skauda ar kuriai nepatogu, tai tik apie tai ir galvojome, tačiau, kai sąmoningai imi mąstyti apie kitus dalykus, problema išsprendžiama. Man taip nutiko po pirmo tūkstančio kilometrų", – sako K.Mieliauskas.
Vis dėlto ne vienam kyla klausimų, kam imtis tokių žygių, kai priartėjama, atrodo, prie žmogiškųjų galimybių ribos. Pasirodo, tai ir yra Karolio varomoji jėga. "Labai populiaru sakyti – palikite savo komforto zoną, aš labai mėgstu eiti už savo galimybių ribų. Kodėl gi to nedaryti? Mus riboja tik įsitikinimai ir proto pakišamos kažkokios priežastys ir pasiteisinimai, kodėl vieno ar kito dalyko negalime padaryti, kai to atsisakai, patiri tikrovę ir ji labai graži, įdomi ir patraukli", – filosofinio požiūrio nestokoja K.Mieliauskas.
Netikėta pažintis
Kelionės metu pašnekovas susitiko ir su lietuviais, gyvenančiais užsienyje – vienus sutiko Rusijoje, kitus – JAV, dar vienus – Jungtinėje Karalystėje. Visus juos kvietė atvykti į Pasaulio lietuvių sporto žaidynes, kurios vyks 2021–aisiais Druskininkuose, tačiau su vienu lietuviu Karolis susipažino labai įdomiomis aplinkybėmis.
Kaip jau ir minėjome, motociklas per vandenynus – Ramųjį ir Atlanto – keliavo lėktuvu. Motociklas priskiriamas prie pavojingų krovinių, tad jam muitinėje skiriama daugiau laiko.
"Į JAV atkeliavome savaitgalį, o tai reiškia, kad visi procesai labai sulėtėja, muitinė naujų korvinių netikrina ir tenka laukti pirmadienio. Visi procesai vyksta internetu, nėra jokio langelio, prie kurio nuėjęs gali trypčioti ir bandyti paskubinti reikalus. Kadangi nuo mūsų atskridimo į JAV jau buvo praėję beveik trys dienos, o žinių dėl motociklo nebuvo, pats nuėjau į muitinę (tai visiškai netoleruotina praktika) ir sutikęs pirmąjį mutininką bandžiau paaiškinti sitauciją. Jis vos manęs neišvijo, tačiau pamatė pasą ir manęs paklausė, iš kur esu. Tuomet paprašė žvilgtelėti į jo pavardę. Taip susipažinau su išeivijos lietuviu, besidarbuojančiu muitinėje. Po mūsų pokalbio motociklą atgavau per 10 min.", – prisimena K.Mieliauskas.
Panaši motociklo muitinimo procedūra buvo ir Jungtinėje Karalystėje. Laikas jau tirpte tirpo, o Karolis dar neturėjo savo motociklo. "Kadangi prieš skraidinant lėktuvu motociklą, reikia išleisti visus skysčius, tad iškart po muito procedūros tenka važiuoti į remonto dirbtuves, kad motociklą paruoštų kelionei. Britanijos KTM serviso meistrai mane maloniai nustebino, nes ne tik sutvarkė motociklą, bet ir pripylė pilną degalų baką", – apie malonius netikėtumus pasakoja K.Mieliauskas.
Vos grįžus iš vienos kelionės, Karolio galvoje jau sukasi mintys ir apie kitą – šįkart į Pietų Indiją ir labai greitai – lapkritį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka per metus augo 4,1 proc.
Lietuvoje vasarį pirmą kartą įregistruota 12 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 4,1 proc. daugiau nei 2023 metų vasarį, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Moterų metų automobiliu išrinktas „Kia EV9“3
Geriausiu 2024 m. moterų automobiliu pasaulyje išrinktas elektrinis „Kia EV9“. ...
-
Atranda vis naujų būdų, kaip padidinti dviračių greitį: bandoma jį apriboti6
Amsterdame tarp jaunimo populiarėja elektriniai dviračiai storomis padangomis. ...
-
Automobilio nuoma: jokių lipdukų ir varžybų1
Lietuvoje prigijus automobilių dalijimuisi (angl. car-sharing) ir nuomai, ekspertai atskleidžia, kokiose situacijose vairuotojui neverta užmiršti, kad išnuomota transporto priemonė – ne jo nuosavybė. ...
-
Kaimynų rinkos pulsas: vasaris buvo derlingas
Per 2024 m. vasarį Lietuvoje ir Lenkijoje naujų automobilių parko pokyčiai buvo teigiami. ...
-
Prabangiame latvių bokšto garaže – pokyčiai3
Latvijos krepšininkas Kristaps Porzingis, aistringas „Mercedes-Benz“ gerbėjas, nusprendė parduoti vieną savo prabangaus garažo automobilių. ...
-
Ratlankių mados – sumani investicija ar išmesti pinigai?11
Visi žinome posakį, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Vairuotojai šią išmintį perfrazuoja taip: pagal variklį palydime, o sutinkame pagal ratus. Vienas pastebimiausių automobilio akcentų – ratlankiai, ta...
-
Velykų laikotarpiu traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus atnaujintas
Traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos Velykų laikotarpiu – nuo kovo 28 dienos iki balandžio 2 dienos – bus visiškai atnaujintas, be to, kursuos didesni jų sąstatai. Visais kitais maršrutais traukiniai kursuos įprastai, sk...
-
Seimo komitetas: atsakomybės perkėlimas automobilio savininkui prieštarauja Konstitucijai5
Siūlymas perkelti automobilio savininkui atsakomybę už jo automobilį vairavusį ir Kelių eismo taisyklių pažeidimus padariusį kitą vairuotoją, prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems teisinės valstybės ir lygiateisiškumo principams...
-
Vairavimo egzaminą laikė jau 30 kartų: kas dažniausiai pakiša koją būsimiems vairuotojams?25
Jau tris dešimtis kartų vairavimo egzaminą laikiusi klaipėdietė vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau vilčių prarasti neketina. Ne kiekvienam uostamiesčio gyventojui pavyksta išlaikyti vairavimo egzaminą iš pirmo karto. D...