Tradicinio žurnalistų ralio įdomybės: lenktyniaus, bet ne žvyrkeliais

Gegužės 28-ąją Vilniuje startuosiantis tradicinis, jau 26-erius metus rengiamas žurnalistų ralis pritraukia ne tik gausų būrį automobilių sporto mėgėjų ir specialistų, bet ir istorinės technikos entuziastų.

Įdomūs išbandymai

Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA), organizuojančio "Press ralį", narys ir vienas šio renginio istorinių automobilių įskaitos greičio ruožų sudarytojų Valdas Juozas Vilūnas teigė, kad šiemet išskirtinės technikos mėgėjų laukia nemenkas iššūkis, nes ekipažams numatyta sudėtinga, tačiau įdomi trasa.

"Istorinių automobilių ekipažams numatyta įdomi 430 km pirmos ralio dienos kelionė iš Vilniaus į Palangą. Dalyviams bus parengtos įvairios užduotys specialiose trasose ir kartodromuose. Reikės atidumo, pastabumo ir žinių apie istorines panemunės vietas", – sakė V.J.Vilūnas.

Didžiausia kiekvieno istorinio automobilio ekipažo pergalė – finišą pasiekti be gedimų ir nemalonių nuotykių.

Žurnalistas teigė, kad ralio trasa istorinių automobilių įskaitos dalyviams sudaroma atsižvelgus į specifinius reikalavimus. Jis pabrėžė, kad organizatoriai stengiasi tausoti unikalias transporto priemones, todėl ir sudarydami maršrutą parenka tik tokius kelius, kuriais šių automobilių vairuotojams važiuoti būtų malonu.

"Pirmas ir bene pagrindinis reikalavimas – maršrute negali būti kelių su žvyro danga. Dar vienas kriterijus – sporto rungtys turi derėti su papildomomis užduotimis ir mįslėmis. Be to, privaloma laikytis Kelių eismo taisyklių, o greičiau galima važiuoti tik kartodromuose ir uždarose trasose. Šiemet bus rungčių, kai automobilio greitis ir galingumas neturės įtakos rezultatams", – dėstė organizatorius.

Azarto – su kaupu

Lietuvos ralio lenktynininkas Karolis Raišys, 1958 m. gamybos "Jaguar XK150" startavęs Monte Karlo ralyje, pripažino, kad "Press ralio" istorinių automobilių įskaita unikali tiek joje dalyvaujančia technika, tiek ir organizatorių parengtais greičio ruožais, kuriuose išskirtinės technikos mėgėjams netrūksta nei nuotykių, nei azarto.

V. Pilkausko nuotr.

"Šiemet geram rezultatui reikės ne tik gerų vairavimo įgūdžių, bet ir tikslumo, kuris kai kuriose trasose bus ypač svarbus", – teigė lenktynininkas.

Patirties bagažą greičio ruožuose valdant istorinę techniką sukaupęs K.Raišys pabrėžė, kad, norint pasiekti pozityvų rezultatą, itin svarbu tinkamai parengti automobilį, būtinas geras ekipažo savitarpio supratimas.

"Vairuotojo ir šturmano komunikacija turi būti sklandi, o navigatorius privalo nestokoti skaičiavimo įgūdžių", – aiškino K.Raišys.

Dalyvaus 25 ekipažai

V.J.Vilūnas pabrėžė, kad "Press ralio" istorinių automobilių įskaitai unikalumo suteikia ir joje besivaržantys žmonės.

Šios varžybos ne vienam išskirtinės technikos entuziastui tapo ne tik puikia proga išbandyti savo jėgas, bet ir pabendrauti su bendraminčiais. Anot V.J.Vilūno, keli nuolatiniai šių varžybų ekipažai netgi susibūrė į ralio gerbėjus suvienijusį "4 namuko klubą".

"Didžiausia kiekvieno istorinio automobilio ekipažo pergalė – finišą pasiekti be gedimų ir nemalonių nuotykių. Atidumas ir maksimali koncentracija būtini abi ralio dienas. Laimės visi, kurie finišuos, o nugalės padarę mažiausiai klaidų. Ko reikia, kad tai pavyktų pasiekti? Pirmiausia, atidžiai patikrinti automobilį, tuomet nusiteikti ilgai kelionei, pasiimti termosą kavos ar arbatos ir į ekipažą pasikviesti sėkmę", – vardijo V.J.Vilūnas.

Šiemet "Press ralio" istorinių automobilių įskaitoje bus 25 ekipažai. Seniausi varžyboms užregistruoti automobiliai – 1966 m. "Volvo Amazon" ir 1968 m. "ZAZ 965".

Akis bus galima paganyti ir į šiek tiek jaunesnius "Porsche", "Jaguar", taip pat ir į "Daimler Benz W115", "Volkswagen Scirocco", "Datsun 260z", "BMW 518i", "Ford Granada".

Išbandymai: ekipažų laukia rungtys, kai automobilio greitis ir galingumas neturės įtakos rezultatams. / V. Pilkausko nuotr.

Iš Vilniaus – į pajūrį

Dėl "Press ralio" trofėjų kasmet varžosi kelios dešimtys lenktynininkų.

Pernai "Press" įskaitos nugalėtojais tapo Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis (klasė A2000, automobilis "Mitsubishi Colt"), Domantas Puodžiukas ir Justas Lengvinas (A3000, BMW 325i) bei Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas (A3000+, "Audi RS5").

"Sport" įskaitos pagrindinius prizus išsidalijo Jordanas Dirgėla ir Alvaidas Daugėla (A2000, "Renault Clio Sport"), Edvinas Sabalys ir Edgaras Latiškevičius (A3000, "Porsche Boxster") bei Vytis Pauliukonis ir Audronis Gulbinas (A3000+, "Subaru Impreza WRX").

Šiemet "Press ralis" vyks gegužės 28–29 d. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių