Pereiti į pagrindinį turinį

Valdžios planuose – baudos balų sistema: kas sutramdys kelių erelius ir girtas giltines prie vairo?

2023-04-26 02:00
DMN inf.

Vidaus reikalų ministerijos planai, kaip tramdyti etatinius erelius ir pažeidėjus keliuose, sukėlė aršias diskusijas, ar tikrai reikia grįžti prie esą sovietinių metodų – baudos balų sistemos. Tačiau šį savaitgalį vykęs tarptautinis reidas parodė, kad lietuviai ne tik nepaiso leistino greičio, bet ir toliau prie vairo sėda girti. Kas sutramdys kelių erelius bei girtas giltines prie vairo, apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su žurnalo „Auto Bild“ Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miliumi.

Vilmanto Raupelio nuotr.

– Laisvę atkovojusiai Lietuvai daugiau nei 30 metų. Sakoma, kad einame į Vakarus, bet keliuose – nieko panašaus, nes kultūros stinga, pažeidimų nemažėja. Kas su mumis negerai?

– Negalima teigti, kad visiškai neiname į Vakarus. Tiesiog mes kopijuojame tą elgesį keliuose iš vakariečių ne taip greitai, kaip norėtųsi. Tai, ką matėme paskutinio reido metu, mane šokiravo, kad tiek žmonių sėda prie vairo išgėrę. Kai kurie – ir gana stipriai apsvaigę.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Gal iš tiesų reikalingas tas ministerijos siūlymas grįžti prie baudos balų sistemos?

– Balų sistema yra veiksminga. Ir nebūtinai reikėtų minėti sovietų laikus, nes Vokietijoje ši balų sistema galioja ir dabar. Manau, tai tikrai drausmina vairuotojus. Aš labiau norėčiau pakalbėti apie tuos žmones, pavadinkime juos girtuokliais. O kai kuriuos reikėtų vadinti dar ir recidyvistais. Skirstyčiau juos į kelias grupes. Yra žmonės, kurie bet kokiu atveju sėda prie vairo girti, nors iš jų jau gal dešimtą kartą konfiskuotas automobilis. Ir niekas nepasikeitė. Leisiu sau grubiai pajuokauti. Pavyzdžiui, Indonezijoje leidžiamas linčo teismas. Jeigu girtas vairuotojas padarė avariją, kurios metu buvo sužaloti žmonės, tai linčo teismas įvyksta ten pat – vietoje. Policijos pareigūnai pastovi ir pažiūri. Na, Lietuvoje turbūt nebus taip, kaip ten, bet tiems žmonėms turėtų būti taikomos pačios griežčiausios nuobaudos. Nors kažin, ar yra vaistų, kurie pakeistų tokių žmonių mąstymą, sąmonę, bet galbūt ateityje galima būtų pasitelkti šiuolaikines technologijas, kad automobilis negalėtų važiuoti, jei sėda išgėręs vairuotojas. Kito kelio, kaip sutramdyti tokius pažeidėjus, nematau. Na, o antrai grupei priskirčiau tuos, kuriems gėda, kai juos pagauna pareigūnai. Tokiems reikėtų tiesiog didesnės kontrolės. 

Pavyzdžiui, Indonezijoje leidžiamas linčo teismas. Jeigu girtas vairuotojas padarė avariją, kurios metu buvo sužaloti žmonės, tai linčo teismas įvyksta ten pat – vietoje.

 

 

– Na, o kalbant apie tuos jūsų pavadintus kelių recidyvistus, jie juk vis tiek nusiperka automobilį už kokius 200–300 eurų ir lekia į trasą. Gal tokius, kurie prasižengia jau ne pirmą kartą, reikėtų bausti ir laisvės atėmimu?

– Tai jau – ne automobilizmo, o daugiau socialinis, teisinis klausimas, kurį galėtų spręsti tos srities atstovai. Mano akimis, tie žmonės turėtų būti prilyginti nusikaltėliams, recidyvistams ir taikoma pati griežčiausia bausmė. Įvairiose šalyse yra įvairios praktikos. Lietuva kažkokiu būdu turėtų susitvarkyti su šia problema, nes tai nėra normalu.

– Per kraupias avarijas, kaip matome, žūsta žmonės. Gal yra gerų užsienio praktikų, kurias galėtume perimti, pritaikyti?

– Čia dvi atskiros temos. Vienas dalykas – vairavimas išgėrus arba viršytas greitis ar kitos vairuotojų klaidos. Tikrai pastaruoju metu buvo ypač daug skausmingai pasibaigusių avarijų ir visi pradėjo garsiai kalbėti, ką daryti. Bet tai nėra naujai atsiradusi problema, ne šiandien ji staiga iškilo. Tai pasekmė to, kas anksčiau nebuvo padaryta. Na, daugelis nenori, kad būtų kontroliuojami, matuojamas greitis ir pan. Tačiau turbūt tai neišvengiama. Pavyzdžiui, Austrijoje nelabai kam kyla noras viršyti leistiną greitį, o kitose Europos šalyse gali pamatyti tokių lakstančių. Tai lemia kontrolės mastas, baudų dydis, aplinkinių vairuotojų reakcija ir netolerancija pažeidėjams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų