- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žmonės skundžiasi, jog išlaikyti vairavimo egzaminą tampa vis sunkiau. Tenka bandyti po kelis, o kartais ir po keliasdešimt kartų. „Regitra“ neslepia – šiuo metu tik maždaug penktadalis laikančiųjų vairavimo egzaminą jį išlaiko iš pirmo karto. Ir tai yra žemiausias procentas, koks kada nors buvo, tačiau kodėl, priežasčių įvardyti niekas negali, pasakojama LNK reportaže.
Renatai tai – jau viena paskutinių vairavimo pamokų prieš mokyklinį egzaminą. Vis dėlto 47-erių metų moteris įsitikinusi, kad gerai vairuoti ji dar neišmoko. Reikia daugiau praktikos, todėl teks pirkti papildomų pamokų.
„Dėl kelio ženklų viskas lyg ir aišku, bet kai važiuoji, realybėje yra viskas kitaip, sutrinki, nes tų ženklų daug. Per pirmas pamokas iš viso jų nemačiau, tarsi jų net nebūtų buvę, nes įtampa. Dabar jau imi ir ženklus pastebėti, bet tų pamokų papildomų tikrai reikia“, – kalbėjo vairavimo mokyklos mokinė Renata.
Nors „Regitroje“ vairavimo egzamino moteris dar nelaikė, ji jau dabar nusiteikusi pesimistiškai.
„Manau, kad „Regitroje“ tikrai nepavyks išlaikyti egzamino iš pirmo karto. Jaudulys daro savo“, – nuogąstavo Renata.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Šiuo metu teorijos egzaminą „Regitroje“ iš pirmo karto išlaiko kiek daugiau nei 40 proc. žmonių. Tačiau neretai būsimiems vairuotojams jį tenka laikyti ir dešimtis kartų.
Dabar jau imi ir ženklus pastebėti, bet tų pamokų papildomų tikrai reikia. Manau, kad „Regitroje“ tikrai nepavyks išlaikyti egzamino iš pirmo karto.
„Kažkada buvo rekordas – 36 kartai. Nežinau, ar jį kas nors sugebėjo „pagerinti“, – teigė „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Nors „Regitros“ atstovai tikina, kad visi teorijos klausimai yra gerai suformuluoti ir logiški, su tuo sutinka ne visi.
„Labai daug klausimų buvo nelogiškų. Tave įspraudžia į tokius rėmus, kurie prieštarauja logikai, nes realiose situacijose žmonės taip nesielgia“, – savo nuomonę išsakė vairavimo mokyklos mokinys Dominykas.
Problemų kyla ne tik dėl teorijos egzamino. Kasmet mažėja iš pirmo karto išlaikančiųjų ir vairavimo egzaminą. Dabar tai pavyksta vos kas penktam.
„Dabar apskritai per šiuos tris mėnesius iš pirmo karto išlaikė 21 proc. Galiu pasakyti, kad per „Regitros“ istoriją tai – žemiausias procentas, kokį kada nors esame turėję“, – kalbėjo S. Šuminas.
Priežasties, kodėl pastaruoju metu vis daugiau būsimų vairuotojų „Regitros“ vairavimo egzaminą išlaiko tik iš antro, trečio, o neretai ir iš dešimto karto, niekas pasakyti negali. Tik – spėjimai.
„Gal daugelis nueina laikyti egzamino psichologiškai nepasiruošę. Jei žmogus gerai vairuoja, pasitiki savimi, tai jam jaudulys nepakiša kojos. Įprastai išlaiko iš pirmo karto“, – teigė vienos mokyklos vairavimo instruktorius Sigitas Pudžemys.
„Stengiamės motyvuoti, sudominti, bet yra dalis tiesiog tokių, kurie per visas vairavimo pamokas ir lieka nemotyvuoti“, – teigė kitas vairavimo instruktorius Artūras Panavas.
Instruktoriai tikina, kad tai, kaip pavyks išlaikyti egzaminą, priklauso nuo paties žmogaus pastangų. Pasak jų, motyvacijos iš tikrųjų išmokti vairuoti daugiau turi vyresni, o jaunimas dažniausiai ateina, nes tėvai liepia. Todėl ir mokytis nelabai nori.
„Vieni ateina ir sako, kad jam reikia vairuotojo pažymėjimo. Sakau, reikia mokytis, tada ir įgysi. Jeigu bus toks požiūris, kad tik dėl pažymėjimo ateini, neišmoksi vairuoti“, – komentavo S. Pudžemys.
Nors iš pirmo karto neišlaikantys egzamino neretai kaltina aukštus „Regitros“ reikalavimus, instruktoriai tam nepritaria.
„Manau, reikalavimai nėra per aukšti, todėl, kad transporto daugėja, eismas intensyvėja. Ir tokie reikalavimai, kurie buvo prieš, tarkim, dešimt metų, dabar jau neatitinka šiuolaikinio eismo sąlygų“, – svarstė A. Panavas.
Manau, reikalavimai nėra per aukšti, todėl, kad transporto daugėja, eismas intensyvėja.
„Vertinimas, manu, turėtų būti griežtas. Neturėtume nuleisti tos kartelės dėl saugumo kelyje – juk avarijų nemažėja“, – sakė S. Pudžemys.
Net ir vairavimo mokyklose daug kam nepasiseka išlaikyti vairavimo egzamino iš pirmo karto.
„Kiti išlaiko tik iš antro, trečio, būna, ir iš penkto karto“, – konstatavo S. Pudžemys.
Lietuvoje minimalus praktiniam vairavimo mokymui skiriamas laikas yra 30 akademinių valandų. Visgi instruktoriai tikina, kad tiek beveik niekada neužtenka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...
-
Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena
Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK. ...
-
Techninių apžiūrų centre – netikėtumas: kokiame amžiuje gyvename?97
Klaipėdietės patirtis techninių apžiūrų (TA) centre privertė susimąstyti – kokiame amžiuje gyvename? Tvarkingas, jokių gedimų neturėjęs 2015 metais pagamintas automobilis nebuvo pripažintas tinkamu naudoti dėl absurdiškos priežasti...
-
Vaikų saugumas gatvėse – tėvų atsakomybė3
Prasidėjus naujiems mokslo metams, vienas didžiausių rūpesčių tėvams yra saugi vaikų kelionė į mokyklą. Norint suformuoti saugaus elgesio gatvėje įpročius, suaugusiesiems svarbu apie tai kalbėtis su vaikais. Psichologė-psichoterapeutė Viktorij...
-
Naujovių atspirties taškas – laikui atsparios vertybės1
Sukako 30 metų, kai „Volvo Trucks“ pristatė „Volvo FH“ – visų laikų geriausiai parduodamą bendrovės sunkvežimį. Nuo pat pradžių šis „Volvo“ flagmanas pasižymėjo išskirtiniu išorės ir i...
-
Įdarbinimo procedūros efektas: darbdaviams pabosta laukti4
Europos šalyse smarkiai trūkstant tarptautinių krovinių vežimo vairuotojų, dėl jų ES konkuruojančios Lietuvos transporto įmonės valdžios institucijoms siūlo peržiūrėti užsieniečių įdarbinimo tvarką. ...
-
Kolonoje – karaliaus Karolio III ir dainininko Stingo favoritai1
Tradicinis ralis „Vilduja“ istorinių automobilių įvairove nustebino ne tik paprastus žiūrovus, bet ir daug ko mačiusius žinovus ir kolekcininkus. Tarp dalyvių buvo ir keletas eksponatų, pelniusių pasaulinių garsenybių simpatijas. ...