- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norint išvengti eismo įvykių, prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai. Persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgų šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį vairuotojams atsiranda iššūkių.
Dėmesys – žibintams
Bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys rodo, kad praėjusį rugsėjį šalies didmiesčiuose buvo fiksuotas didžiausias avarijų skaičius – 11 proc. daugiau nei metų vidurkis. Oro sąlygoms toliau prastėjant, vairuotojai turėtų susirūpinti, kaip išvengti susidūrimų su kitais kelių eismo dalyviais. Anot draudimo ekspertų, svarbiausia yra geras matomumas ir susikaupimas, pagarba vieni kitiems keliuose.
„Rugsėjo ir spalio mėnesiai išsiskiria tuo, kad ima anksčiau temti, vis prastėja matomumas. Būtent šiuos du mėnesius eismo įvykių yra kur kas daugiau, palyginti su kitais laikotarpiais, todėl vairuotojai turėtų būti itin atidūs“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Anot jo, svarbu stebėti tiek pėsčiuosius, tiek ir kitus automobilius keliuose.
„Rudenį visi grįžta į mokyklas, darbus, eismas tampa kur kas intensyvesnis tiek kelyje, tiek ir šaligatviuose, nuo kur netikėtai gali nužengti pėstieji. Todėl visapusis kokybiškas matomumas yra labai svarbus. Jei blogai veikia automobilio apšvietimo sistema, iš vidaus rasoja žibintų gaubtai, prastos lemputės – tai lemia prastą matomumą, kartu ir galimus eismo įvykius“, – dėmesį atkreipė A.Juodeikis.
Eksperto žodžiais, didelį dėmesį reikėtų skirti žibintams – juos būtina valyti, gerai sureguliuoti lempas.
Slidūs lapai – lyg ledas
Rudenį, kai eismo įvykių daugiau, svarbu atidžiai stebėti visus eismo dalyvius aplink, būti pakantesniems vieni kitiems. Keliaujant rudenį svarbu atminti, kad manevrai ir greitis, kurie yra saugūs vasaros laikotarpiu, dažnai gali tapti pavojingesni, kai kelias slidus dėl nukritusių lapų.
„Rudenį kasryt pamatysime vis daugiau nukritusių medžių lapų, o jie ant šlapios kelio dangos – tas pats kaip ledukas. Ant lapų gali paslysti tiek pėstieji, tiek ir vairuotojai sunkiau suvaldyti transporto priemonę, todėl svarbu apskaičiuoti stabdymo kelią, pasilikti jį ilgesnį ir laikytis didesnių atstumų nuo kitų automobilių“, – apie dar vieną svarbų aspektą kalbėjo A.Juodeikis.
Anot jo, šlapia kelio danga pavojinga ir tuo, kad atspindi šviesą, dėl to dažnai būna kur kas sudėtingiau saugiai vairuoti, nes aplink daug šviesų, kurios akina. Ypač – jei tvarkomi keliai, yra papildomų kelio ženklų, apsauginių stulpelių, eismas intensyvesnis.
Rugsėjį šalies didmiesčiuose fiksuotas didžiausias avarijų skaičius – 11 proc. daugiau nei metų vidurkis.
„Rudenį rytais svarbu pasidomėti, ar naktį nebuvo neigiamos temperatūros – tai būdinga vėlyvesniam rudeniui. Jei naktį buvo šalčio – dalis kelio, nepaisant dieną pakilusios temperatūros, gali išlikti slidi: tiltai, viadukai, saulės neapšviesti keliai, apsupti miško ar aukštų namų. Ten yra kur kas didesnė tikimybė, kad kelias bus slidus“, – aiškino pašnekovas.
Pamiršta atšvaitus
Ekspertas ragina vairuotojus būti ypač atidžius tamsiuoju paros metu, akcentuodamas ne tik jų atidumą, bet ir pėsčiųjų sąmoningumą.
„Žinoma, atidumas vairuojant svarbus visais metų laikais, tačiau itin svarbus tamsiuoju paros metu, nes tada kliūtis keliuose pastebime daug vėliau nei dieną. Vadinasi, stabdymo kelias yra kur kas trumpesnis ir didesnė tikimybė padaryti avariją, – perspėjo jis. – Pastebime, kad pastaruoju metu labai nedaug pėsčiųjų užsisega atšvaitus, todėl yra sunkiai pastebimi. Taisyklingai užsisegti atšvaitus yra gyvybiškai svarbu.“
A.Juodeikis vairuotojams taip pat primena, kad sėdint prie vairo kategoriškai negalima naudotis mobiliaisiais telefonais.
„Nors pagal taisykles to daryti negalima, keliuose pastebimos visai kitokios tendencijos ir jos tikrai liūdina. Taip pat rekomenduotina susimažinti mobiliojo telefono ekrano šviesos intensyvumą. Įrenginiai dažnai kabo priešais vairuotojo akis ant vėdinimo grotelių. Jei važiuojama tamsoje ar prieblandoje, staiga užsižiebęs telefono ekranas vairuotoją gali apakinti. Po staigaus šviesos pliūpsnio matomumas dar labiau suprastėja, nes akims reikia vėl priprasti prie įprastos šviesos ir kyla didelė rizika patekti į eismo įvykį, susidūrus tiek su kitu automobiliu, tiek su pėsčiaisiais ar žvėrimis, kurių keliuose dabar itin daug“, – pažymi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...