Vairuotojus keliuose klupdo tamsa ir išsiblaškymas

  • Teksto dydis:

Norint išvengti eismo įvykių, prie rudens diktuojamų eismo sąlygų vairuotojams reikia priprasti gana greitai. Persiorientuoti nuo saulėtų ir ilgų šviesių vasaros vakarų nėra paprasta, todėl kiekvieną rudenį vairuotojams atsiranda iššūkių.

Dėmesys – žibintams

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys rodo, kad praėjusį rugsėjį šalies didmiesčiuose buvo fiksuotas didžiausias avarijų skaičius – 11 proc. daugiau nei metų vidurkis. Oro sąlygoms toliau prastėjant, vairuotojai turėtų susirūpinti, kaip išvengti susidūrimų su kitais kelių eismo dalyviais. Anot draudimo ekspertų, svarbiausia yra geras matomumas ir susikaupimas, pagarba vieni kitiems keliuose.

„Rugsėjo ir spalio mėnesiai išsiskiria tuo, kad ima anksčiau temti, vis prastėja matomumas. Būtent šiuos du mėnesius eismo įvykių yra kur kas daugiau, palyginti su kitais laikotarpiais, todėl vairuotojai turėtų būti itin atidūs“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Anot jo, svarbu stebėti tiek pėsčiuosius, tiek ir kitus automobilius keliuose.

„Rudenį visi grįžta į mokyklas, darbus, eismas tampa kur kas intensyvesnis tiek kelyje, tiek ir šaligatviuose, nuo kur netikėtai gali nužengti pėstieji. Todėl visapusis kokybiškas matomumas yra labai svarbus. Jei blogai veikia automobilio apšvietimo sistema, iš vidaus rasoja žibintų gaubtai, prastos lemputės – tai lemia prastą matomumą, kartu ir galimus eismo įvykius“, – dėmesį atkreipė A.Juodeikis.

Eksperto žodžiais, didelį dėmesį reikėtų skirti žibintams – juos būtina valyti, gerai sureguliuoti lempas.

Slidūs lapai – lyg ledas

Rudenį, kai eismo įvykių daugiau, svarbu atidžiai stebėti visus eismo dalyvius aplink, būti pakantesniems vieni kitiems. Keliaujant rudenį svarbu atminti, kad manevrai ir greitis, kurie yra saugūs vasaros laikotarpiu, dažnai gali tapti pavojingesni, kai kelias slidus dėl nukritusių  lapų.

„Rudenį kasryt pamatysime vis daugiau nukritusių medžių lapų, o jie ant šlapios kelio dangos – tas pats kaip ledukas. Ant lapų gali paslysti tiek pėstieji, tiek ir vairuotojai sunkiau suvaldyti transporto priemonę, todėl svarbu apskaičiuoti stabdymo kelią, pasilikti jį ilgesnį ir laikytis didesnių atstumų nuo kitų automobilių“, – apie dar vieną svarbų aspektą kalbėjo A.Juodeikis.

Anot jo, šlapia kelio danga pavojinga ir tuo, kad atspindi šviesą, dėl to dažnai būna kur kas sudėtingiau saugiai vairuoti, nes aplink daug šviesų, kurios akina. Ypač – jei tvarkomi keliai, yra papildomų kelio ženklų, apsauginių stulpelių, eismas intensyvesnis.

Rugsėjį šalies didmiesčiuose fiksuotas didžiausias avarijų skaičius – 11 proc. daugiau nei metų vidurkis.

„Rudenį rytais svarbu pasidomėti, ar naktį nebuvo neigiamos temperatūros – tai būdinga vėlyvesniam rudeniui. Jei naktį buvo šalčio – dalis kelio, nepaisant dieną pakilusios temperatūros, gali išlikti slidi: tiltai, viadukai, saulės neapšviesti keliai, apsupti miško ar aukštų namų. Ten yra kur kas didesnė tikimybė, kad kelias bus slidus“, – aiškino pašnekovas.

Pamiršta atšvaitus

Ekspertas ragina vairuotojus būti ypač atidžius tamsiuoju paros metu, akcentuodamas ne tik jų atidumą, bet ir pėsčiųjų sąmoningumą.

„Žinoma, atidumas vairuojant svarbus visais metų laikais, tačiau itin svarbus tamsiuoju paros metu, nes tada kliūtis keliuose pastebime daug vėliau nei dieną. Vadinasi, stabdymo kelias yra kur kas trumpesnis ir didesnė tikimybė padaryti avariją, – perspėjo jis. – Pastebime, kad pastaruoju metu labai nedaug pėsčiųjų užsisega atšvaitus, todėl yra sunkiai pastebimi. Taisyklingai užsisegti atšvaitus yra gyvybiškai svarbu.“

A.Juodeikis vairuotojams taip pat primena, kad sėdint prie vairo kategoriškai negalima naudotis mobiliaisiais telefonais.

„Nors pagal taisykles to daryti negalima, keliuose pastebimos visai kitokios tendencijos ir jos tikrai liūdina. Taip pat rekomenduotina susimažinti mobiliojo telefono ekrano šviesos intensyvumą. Įrenginiai dažnai kabo priešais vairuotojo akis ant vėdinimo grotelių. Jei važiuojama tamsoje ar prieblandoje, staiga užsižiebęs telefono ekranas vairuotoją gali apakinti. Po staigaus šviesos pliūpsnio matomumas dar labiau suprastėja, nes akims reikia vėl priprasti prie įprastos šviesos ir kyla didelė rizika patekti į eismo įvykį, susidūrus tiek su kitu automobiliu, tiek su pėsčiaisiais ar žvėrimis, kurių keliuose dabar itin daug“, – pažymi „Lietuvos draudimo“ ekspertas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Issiblaskymas

Issiblaskymas portretas
naturalus dalykas,kai zmogus gyvena nestabilioje visuomeneje su begale rupesciu! Kaip ir skubejimas,nezinant,kokia dar neganda uzklups rytoj. Pagaliau,dauguma seniai uzmirso darba po 8 valandas ir vis giliau panyra i tamsa,vykdami i ji ir namo. Tai kuriu galu cia pamokslauti,kai sudaromos priesingos salygos!?

Kodel Lenkijoj geri keliai

Kodel Lenkijoj geri keliai portretas
Kodel nerasot apie Katastrofiskai blogus keliusLT. Skelbkit, kiek susipuolimu ivyksta del neeuropietisku kelio dangu .
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių