Važiavo, atsitrenkė – ar atstumas buvo saugus?

  • Teksto dydis:

Daugiau nei dviejų transporto priemonių susidūrimai – neretas reiškinys, ypač esant slidžiai kelio dangai. Viena iš tipinių situacijų tokiais atvejais – avarijos grandinė.

Atsargiai – sankryžos

Kai tarp eismo įvykio dalyvių – 3–4 ar net dar daugiau automobilių, gali kilti nesutarimų dėl avarijos kaltininkų ir eismo įvykio deklaracijų pildymo.

Anot draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, grandininės avarijos įprastai įvyksta sankryžose, laukiant žalio šviesoforo signalo. Pasak eksperto, vienam paskui kitą susidūrus keliems automobiliams, kaltės daugeliu atveju nepavyks išvengti pirmajam, kuris trenkėsi į priekyje važiavusį ar stovintį automobilį. Visgi jis gali būti pripažintas ne vieninteliu eismo įvykio kaltininku.

"Kelių eismo taisyklės labai aiškiai nurodo, kad automobiliai turi važiuoti nuo kitų transporto priemonių laikydamiesi saugaus atstumo. Jis turėtų būti toks, kad leistų išvengti susidūrimo net ir tuomet, jei priekyje važiuojanti transporto priemonė būtų priversta staiga stabdyti. Tad argumentas, kad priekyje važiavęs automobilis staiga stabdė, dėl to į jį atsitrenkta, atsakomybės išvengti nepadės. Išimtis galėtų būti tyčiniai priekyje važiuojančio automobilio veiksmai – kelio blokavimas ar chuliganiškas vairavimas, tačiau tokios aplinkybės retai užfiksuojamos", – pažymėjo R.Bieliauskas.

Prireiks policijos

Draudikų atstovo teigimu, kitaip traktuojamos situacijos, kai smūgių grandinė sukeliama vienam automobiliui atsitrenkus į stovinčias transporto priemones, pavyzdžiui, spūstyje.

Tokiu atveju kaltininkas būtų vienas – pirmojo atsitrenkusio automobilio vairuotojas. Tuomet visų nukentėjusių transporto priemonių vairuotojai eismo įvykio deklaraciją turėtų pildyti būtent su šiuo eismo įvykio kaltininku.

Aiškinantis eismo įvykių aplinkybes labai praverčia ir vaizdo registratorių medžiaga, todėl juos taip pat visuomet patariame naudoti.

"Tais atvejais, kai eismo įvykyje dalyvauja daugiau automobilių, išauga tikimybė, kad vairuotojai nesutars dėl tam tikrų avarijos aplinkybių, skirtingai interpretuos įvykius. Tokioje situacijoje nelieka nieko kito, tik kviesti policijos pareigūnus, kurie užfiksuotų visas eismo įvykio aplinkybes. Jei dėl avarijos priežasčių ir jos kaltininkų dalyviai sutaria, eismo įvykio deklaracijos gali būti pildomos savarankiškai", – priminė R.Bieliauskas.

Įrašai pravers

Pildant eismo įvykio deklaracijas savarankiškai labai svarbu kuo aiškiau nurodyti visas avarijos aplinkybes, nubraižyti eismo įvykio schemą, joje tiksliai nurodyti dalyvavusius automobilius, o užpildytus dokumentus visoms pusėms pasirašyti.

Tokioje situacijoje gali praversti ir atskiras rašytinis paaiškinimas, kuriame detaliai nurodoma eismo įvykio eiga, kiek smūgių buvo ir kita svarbi informacija.

R.Bieliauskas pataria užfiksuoti ir vaizdinius įrodymus – nufotografuoti ar nufilmuoti automobilių išsidėstymą ir padėtį po eismo įvykio, taip pat padarytus nuostolius.

"Aiškinantis eismo įvykių aplinkybes labai praverčia ir vaizdo registratorių medžiaga, todėl juos taip pat visuomet patariame naudoti. Jie gali padėti išvengti nesusipratimų ir greičiau įvardyti tikruosius avarijos kaltininkus. Sudėtingų aplinkybių eismo įvykių deklaracijas pildyti paprasčiau naudojantis elektroninių deklaracijų platforma. Eismo įvykius deklaruoti internetu draudimo bendrovės siūlo naudojantis svetaine draudimoivykiai.lt", – reziumavo R.Bieliauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pirma,

Pirma, portretas
izulus vairavimas nesilaikant tinkamo atstumo, antras, zioplumas ir zaidimas su savo ismaniomis dezutemis.

T

T portretas
Visos avarijos per telefoną nelaiku suskamba atimt teises
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių