Kai Lietuvos automobilių kelių direkcija įsigijo vidutinio greičio matuoklius buvo paskelbtas konkursas, kurio metu viena iš jame dalyvavusių įmonių už 3 630 eurų parengė matuoklių metrologinės patikros metodiką.
Tuomet buvo paskelbtas kitas konkursas, kad būtų išrinkta įmonė, kuri, remdamasi anksčiau parengta metrologinės patikros metodika, atliktų sektorinių greičio matuoklių bandymus. Nutiko taip, kad dvi Lietuvos rinkoje konkuruojančios metrologines paslaugas teikiančios įmonės laimėjo skirtingus konkursus – Vilniaus metrologijos centras parengė matuoklių patikros metodiką, o "EKS tyrimų laboratorija" tapo atsakinga už matuoklių patikrinimą, remiantis konkurentų įmonės sukurta metodika.
Kaip teigia abiejų paslaugų pirkimus užsakiusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas, "EKS tyrimų laboratorija" pareiškė, kad pagal parengtą metodiką įvertinti ir patikrinti greičio matuoklių neįmanoma, o jeigu toks patikrinimas bus atliktas, vairuotojai teismuose galės užginčyti matuokliais užfiksuotus duomenis. Dėl tokios susiklosčiusios situacijos LAKD skelbia konkursą naujos metodikos rengimui ir metrologinei patikrai. Jeigu viskas vyks sklandžiai, vasaros pabaigoje turėtų būti pasirašyta sutartis dėl greičio matuoklių metrologinės patikros, o matuokliai tikriausiai pažeidėjams protokolus už padarytus pažeidimus pradės siųsti šių metų pabaigoje arba jau kitąmet. Dabar greičio matuokliai veikia testiniu režimu – pažeidėjai fiksuojami, tačiau jiems neformuojami nusižengimų protokolai.
Netrukus bus skelbiamas dar vienas konkursas įsigyti dar 50 vidutinio greičio matuoklių ir 30 taškinių greičio matuoklių. Tikimasi, kad jau 2020 m. šalies teritorijoje veiks apie 500 skirtingų greičio kontrolės sistemų. Kol kas visi greičio matuokliai įrengti keliuose, kur maksimali greičio riba yra 90 km/val., dabar eismo saugumo specialistai vertina saugumo situaciją keliuose ir šių metų rugsėjį paskelbs, kokiuose dar kelių ruožuose artimiausiu metu bus įrengti vidutinio greičio matuokliais.
Kaip jau minėjome, greičio matuokliai, įrengti keliuose, užfiksuotiems pažeidėjams protokolų nesiunčia, tačiau visa užfiksuotų pažeidimų statistika lieka LAKD kompiuteriuose. Skaitytojams lentelėje pateikiame skaičius, kiek per šių metų birželį vairuotojų viršijo greitį kelio atkarpose, kur stebimas vidutinis transporto priemonių greitis.
Vidutinio greičio matuokliai birželį užfiksavo
Greitis Vairuotojų skaičius
100–110 km/val. -> 37 384
110–120 km/val. -> 10 631
130–140 km/val. -> 2 422
130–140 km/val. -> 681
140–150 km/val. -> 215
150–160 km/val. -> 97
160–170 km/val. -> 50
170–180 km/val. -> 21
180 km/val. ir daugiau -> 112
Naujausi komentarai