– Nors vairuotojas buvo pastebėtas keistai manevruojantis keliose vietose, bet pareigūnai skambučių nesulaukė. Sakykite, vienas arba du skambučiai padėtų išvengti nors vienos kraupios avarijos?
– Iš tikrųjų, taip. Nors visuomenė gerokai pasikeitė ir tampame vis pilietiškesni, vis daugiau sulaukiame tų skambučių, pranešimų nei prieš kokius penkerius metus, šis įvykis parodė, kad dar pakankamai toleruojame prasižengėlius, darančius Kelių eismo taisyklių pažeidimus.
– Kaip manote, kodėl esame vis dar tokie tolerantiški?
– Greičiausiai todėl, kad nesuvokiame, kokios gali būti to pasekmės. Turbūt retas yra įspėjęs vairuotoją, imantį į ranką telefoną prie vairo, nors tai kelia realų pavojų visiems automobilyje sėdintiems keleiviams. Tačiau galiu pasidžiaugti, kad daugėja pranešimų, kai žmonės neleidžia sėsti neblaiviam prie vairo, atima raktelius. Arba nedelsiant praneša, jei vis dėlto pažeidėjas nepakluso ir nutarė pats vairuoti. Tuomet policija eliminuoja tokį vairuotoją iš eismo. Bet tolerancijos prasižengėliams vis dar daug.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Prokuroras yra pasakęs, kad tas skaudžią avariją sukėlęs vairuotojas vairavo neturėdamas teisės ir kito šeimos nario vardu registruotą automobilį. Ar įmanoma, kad artimieji nežino, jog jam atimta teisė vairuoti ir toleravo jo naudojimąsi transporto priemone?
Šis įvykis parodė, kad dar pakankamai toleruojame prasižengėlius.
– Vėlgi sunku pasakyti, bet jeigu būtų pilietiški, tokių dalykų galbūt būtų pavykę išvengti. Ir ypač, kai iš užstalės žmogus sėda prie automobilio vairo iš kažkokios kompanijos, juk ne vienas ten šventė. Ir kažkur važiuoja. Aplinkiniai juk mato, kad žmogus neblaivus. Ir ne visą laiką tokie žmonės yra sustabdomi. Tai vėlgi rodo, kad per mažai dėmesio skiriame vienas kitam.
– Yra įvairiausios vairuotojų grupės, kuriose dalijamasi, kur vyksta reidas, kur stovi policijos „trikojis“. Kai kurie tą trumpą ruožą pravažiuoja tvarkingai, o paskui vėl lekia akis išdegę. Turime ir tokią „kultūrą“ keliuose. Kokią žalą daro tokios grupės?
– Tai dviprasmiška, nes iš vienos pusės atlieka tam tikrą prevenciją. Greičio matuoklių dislokacijos vietos nuolat keičiasi. Kas kelias valandas jis gali būti perkeltas vis į kitą vietą. Taigi vairuotojams daug efektyviau ir pigiau stebėti savo spidometro parodymus važiuojant, o ne ieškoti socialiniuose tinkluose, kur stovi tie vadinami „trikojai“. Kita vertus, tarkim, kai vyksta vairuotojų blaivumo patikrinimas, tas perspėjimas gali padėti tam neblaiviam vairuotojui išvengti atsakomybės. Absoliuti dauguma eismo dalyvių nori būti saugūs, kad kelyje nesutiktų neblaivių vairuotojų. Tad kartais ta daroma meškos paslauga gali turėti tragiškų pasekmių.
Kraupi avarija
Kaip jau skelbėme, vėlų šeštadienio vakarą „Mercedes-Benz GL550“ vairuojamas verslininko iš Šiaulių Tomo Raubos (g. 1980 m.), važiuodamas prieš eismą atsitrenkė į automobilį „BMW 540“, vairuojamą vyro (g. 1961 m.), kuris nuo smūgio atsitrenkė į ta pačia kryptimi važiavusį automobilį „Škoda Octavia“, vairuojamą vyro (g. 1992 m.). Po susidūrimo automobilis „Mercedes-Benz GL550“ trenkėsi į kelio atitvarus ir užsidegė.
Per eismo įvykį žuvo automobilių „Mercedes-Benz GL550“ ir „BMW 540“ vairuotojai bei sužalota automobilio „Škoda Octavia“ keleivė (g. 1994 m.), kuri gydoma ambulatoriškai.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimo, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis per kurį žuvo žmogus.
Naujausi komentarai