- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Greičio viršijimas vis dar sėja mirtis Lietuvos keliuose. Statistika rodo, kad kasmet dėl minėto Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo netenkama dešimčių gyvybių. Nelaimingus atsitikimus neretai nulemia vairuotojų atsargumo stoka.
Dėl kelių sutaupytų minučių žmonės savo ir aplinkinių gyvybes išmaino į dešimteriopai išaugančią riziką. Statistika verčia sunerimti: Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per šių metų sausį–liepą pareigūnai iš viso užfiksavo beveik 88 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Daugiau nei 39 tūkst. kartų greitis buvo viršytas 20–30 km/val., dar daugiau nei 33 tūkst. kartų greitis viršytas 10–20 km/val.
Kad greičio viršijimas kelia didžiulį pavojų eismo dalyviams, liudija ir avarijų statistika. Skaičiai rodo, kad sausį–rugsėjį 52 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko būtent dėl saugaus važiavimo greičio nepasirinkimo ar leistino greičio viršijimo.
Greičio viršijimą neretai bandoma pateisinti siekiu sutaupyti laiko. Vis dėlto, žvelgiant matematiškai, šis laiko sutaupymas, vertinant kylantį pavojų, neatrodo toks žymus. Užmiestyje, kur greitis 90 km/val., per valandą nuvažiuotume 90 km. Jei greitis viršijamas 10 km/val., tą patį atstumą nuvažiuotume tik 6 min. greičiau.
Panaši situacija galioja ir kalbant apie miesto gatves. Lietuvos didmiesčiuose įprastai šviesoforai sureguliuoti taip, kad veiktų vadinamoji žalioji šviesoforų banga. Tiesa, jos pranašumus galima išnaudoti tik tuomet, kai vairuotojas neviršija leistino greičio. Skubančiam vairuotojui, viršijančiam greitį, galbūt gali pasirodyti, kad jis važiuoja greičiau už kitus, bet iš tikrųjų galiausiai jis privažiuoja raudoną šviesoforo signalą ir jį paveja pavyzdingi eismo dalyviai.
Kuo didesnis transporto priemonės greitis, tuo vairuotojas turi mažiau laiko sustoti ir išvengti avarijos. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos skaičiavimais, automobiliui, važiuojančiam 50 km/val. greičiu, visiškai sustoti reikia 13 m. Automobiliui, važiuojančiam 40 km/val. greičiu, – mažiau nei 8,5 m. Skirtumas labiau nei akivaizdus ir gali išgelbėti gyvybę. Analogiškai, važiuojant 110 km/val. greičiu, visiškai sustoti prireikia apie 95 m.
Bet to, skaičiuojama, kad vidutiniam greičiui padidėjus 1 km/val., avarijos rizika padidėja 3 proc., o tikimybė tokio eismo įvykio metu žūti išauga 4–5 proc. Greitis taip pat prisideda prie smūgio stiprumo. Žmogaus, kurio automobilio greitis smūgio metu yra 80 km/val., mirties tikimybė yra 20 kartų didesnė, nei esant 30 km/val. greičiui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Praktinius mokymus atnaujinančios vairavimo mokyklos raginamos nemokamai testuoti instruktorius
Nuo kovo 10 dienos praktinį vairuotojų mokymą atnaujinančios vairavimo mokyklos turi galimybę nemokamai dėl COVID-19 testuoti savo vairavimo instruktorius. ...
-
Po draudimo atšaukimo – kova su milžiniškomis eilėmis
Kas lengviau – laimėti apvalią pinigų sumą loterijoje ar gauti vairuotojo pažymėjimą? Tokį klausimą šią savaitę uždavė tūkstančiai Lietuvos vairuotojų, pavargusių laukti, kada gi pagaliau galės laikyti vairavimo praktinį egzamin...
-
Vėl į kelią – stačia galva? Pavojinga
"Atlaisvinus karantino ribojimus, nelaimingų atsitikimų skaičius gali šoktelėti. Dėl pertraukos nelavinti vairavimo įgūdžiai pradeda silpti, o tai augina avaringumo riziką", – pabrėžė draudimo bendrovės ERGO specialistas Rim...
-
Europoje į sostą sugrįžo „Yaris“2
Naujasis "Toyota Yaris" išrinktas Europos "Metų automobiliu 2021". Nedidelis miesto hečbekas geriausiu pripažintas rinkimuose, kuriuose balsavo 59 komisijos nariai iš 22 šalių. ...
-
„Volvo Cars“ nuo 2030-ųjų gamins tik elektromobilius
Kinijos bendrovei priklausanti automobilių gamintoja „Volvo Cars“ paskelbė ketinanti nuo 2030 m. gaminti tik elektromobilius, taip siekdama gauti pelno iš sparčiausiai augančio automobilių rinkos segmento – prabangių elektromobil...
-
Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to v...
-
Į Lietuvą veržiasi automobiliai iš Kinijos: randa ir landų2
Lietuvoje jau nieko nebestebina Kinijos gamintojų mobilieji telefonai, pamažu, bet nuosekliai atsiriekiantys savo rinkos dalį iš žinomiausių pasaulio prekės ženklų. O kiniški automobiliai mūsų šalyje itin reti, visi ligšio...
-
Automobilis – finansinė našta? Yra alternatyvų3
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų. ...
-
Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir tar&...
-
Žiema priminė, kada reikia ruošti roges
2021-ųjų sausis nebuvo šaltesnis nei 2019-aisiais, tačiau techninės pagalbos lietuvių automobiliams šiemet prireikė gerokai dažniau. ...