Vogtų idėjų verslas Pereiti į pagrindinį turinį

Vogtų idėjų verslas

2008-05-21 09:44
Vogtų idėjų verslas
Vogtų idėjų verslas

Iki inžinieriai sukurs negendančius automobilius, dėl remontui skirtų pinigų grumsis atsarginių detalių gamintojai ir klastotojai. Tiksliau, pirmieji lies prakaitą prie brėžinių, investuos į technologijas, medžiagų tyrimą ir panašius dalykus, o antrieji – nukopijuos išbaigtą produktą ir gamins į jį iš išorės panašius niekalus. Visiems, kurie per neapdairumą ar mėgindami sutaupyti nusipirks tokių detalių, iš anksto reiškiame užuojautą: geriausiu atveju pinigus išmesite į balą, blogiausiu – sukelsite nuostolių laviną.

Padirbtų detalių bumerangas

Sustabdyti šių procesų, epidemijos pobūdį įgavusių dar praėjusio šimtmečio viduryje, nepavyko net imantis griežčiausių apsaugos priemonių ir pašaliečiams draudžiant patekti ne tik į konstruktorių biurus, bet ir gamyklų teritorijas. Visa tai dažniausiai tik nutolindavo piratinių detalių pasirodymo rinkoje datą. Dabar, sprendžiant iš pramoninio šnipinėjimo problemas nagrinėjančių specialistų kalbų, klastotojai netgi nesistengia gauti juos dominančių detalių ar agregatų brėžinių, kitos techninės dokumentacijos. Naudodami vadinamąjį atvirkštinės inžinerijos metodą jie paprasčiausiai nuskenuoja originalią dalį ir stengiasi iš panašių medžiagų pagaminti identišką jos kopiją.
Transportininkai pasakoja istorijas, kai tokias detales panaudojus atliekant sunkvežimių variklių kapitalinį remontą, surinkti jėgos agregatai užspringdavo vos paleisti.

Net jei panaudota piratinė detalė ir iškart nesugadina automobilio, ilgainiui paaiškėja, kad ją perkant sutaupyti pinigai virsta nuostoliais jį eksploatuojant. Žurnale „Transportas“ neseniai aprašytas atvejis, kai vienos transporto bendrovės vadovai taupumo sumetimais nusipirko neoriginalius variklių oro filtrus. Po remonto praėjus keliems mėnesiams atkreiptas dėmesys į gerokai pasikeitusias vilkikų degalų sąnaudas – įdėjus pigesnius filtrus mašinų apetitas šoktelėjo taip, kad ekonomijos neliko nė kvapo.

Kalbinti automobilių servisų meistrai tvirtino kone kasdien susiduriantys su itin prastos kokybės atsarginėmis detalėmis ar eksploatacinėmis medžiagomis, kuriomis susigundę vairuotojai vėliau būna priversti remontui išleisti kur kas didesnes sumas, nei planuota.

„Tarkime, nusipirkus neaiškios kilmės variklio alyvos, neatitinkančios būtinų techninių specifikacijų, automobilio motoras sugadinamas per keletą mėnesių. Tas pat dažnai nutinka naudojant neoriginalius generatoriaus ar variklio pagrindinio veleno skirstymo diržus – jam nutrūkus sugadinamas visas variklis. Dar blogiau gali baigtis įsigijus netinkamas stabdžių trinkeles. Keliaujant kalnuotose vietovėse automobilis staiga gali likti be stabdžių. T. y. beveik visi šie dalykai tiesiogiai susiję su saugumu“, – pasakojo bendrovės „Autojuta“ generalinė direktorė Rasa Sinkevičienė.

Sukčių maskuotės

Specialistai atkreipia dėmesį, kad vairuotojams pradėjus atidžiau rinktis atsargines detales, klastotojai ėmėsi naujų gudrybių. Produkciją jie įpakuoja į identiškas originalioms dėžutes. Du kalbinti automobilių verslo atstovai, primygtinai prašę neminėti jų pavardžių, tvirtino patys matę, kaip į garsių prekių ženklų simboliais papuoštas dėžutes pakuojamos variklio tarpinės, įvairūs diržai, stabdžių trinkelės, amortizatoriai, vandens ir degalų siurbliai.

Klausiamas, ar yra tekę su tokiais dalykais susidurti, vienos didžiausių šalyje didmeninės prekybos atsarginėmis detalėmis bendrovės „Eoltas“ vadovas Tomas Skėrys teigė, jog gandų apie piratines detales girdėjo pačių įvairiausių.
„Vienas populiariausių mitų, jog visos kiniškos detalės yra beviltiškai prastos. Tačiau pats esu lankęsis keliose garsių bendrovių padaliniuose Kinijoje ir galiu patikinti, kad ten esanti techninė įranga, gamybos kultūra ir kokybės kontrolė yra griežtesnė nei europietiškuose fabrikuose. Yra tekę matyti ir namudinių cechų, jų vaizdas be galo niūrus. Žinoma, visur yra visko. Juk Lietuvoje taip pat yra gausybė kavinių, į kurias antrą kartą užsukti nesinori, bet yra ir restoranų, į kuriuos ne gėda kviesti pačius garbingiausius svečius“, – teigė T.Skėrys.

Jis prisipažino tiesiogiai susidūręs su automobilių detalių klastotojais Baltijos šalyse.
Vienas „Eolto“ partnerių iš Vokietijos inicijavo teisminį procesą prieš Rygoje veikusią įmonę, kuri falsifikavo ir į žinomų gamintojų dėžutes pakavo važiuoklės detales.

Apsisaugojimo būdai

Kalbintas bendrovės „Mini Max“ vadovas Paulius Jankavičius taip pat tvirtino susidūręs su piratinėmis automobilių detalėmis, tačiau tikino, kad perkant jas visuomet būna aišku, kas yra kas.

„Jei kiniškas „Volkswagen Golf“ amortizatorius siūlomas už 30–40 litų, ko gera, ir didžiausiam naivuoliui kils klausimų, ar iš tiesų už tokią kainą įmanoma pagaminti gerą detalę ir dar atgabenti keletą tūkstančių kilometrų“, – samprotavo verslininkas.
Jo teigimu, apsisaugoti nuo tokių klastočių galima tik itin atidžiai renkantis detales ir perkant jas iš žinomų tiekėjų. Visos didžiosios didmeninės prekybos įmonės –
„Tanagra“, „AD Baltic“, „Eoltas“ ir keletas kitų – turi sudariusios tiesioginius kontraktus su gamintojais. Jos drauge prisiima ir atsakomybę kompensuoti visus nuostolius, susijusius su nekokybiškomis detalėmis, todėl susigundžiusios prekiauti falsifikatais ne tik patirtų nuostolių, bet ir sulauktų oficialių tiekėjų sankcijų.

„Nukopijuotos, prastos kokybės detalės paprastai keliauja į turgų ar į tokias prekybos vietas, kuriose besilankantiems žmonėms svarbiausias pasirinkimo kriterijus yra kaina“, – atkreipė dėmesį P.Jankavičius.

Skundų štilis

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos (VNMPI) pareigūnai, klausiami, ar dažnai sulaukia automobilininkų skundų dėl nekokybiškų detalių, patikino, kad tokie atvejai reti.
„Žinome, kad rinkoje egzistuoja falsifikuotų atsarginių detalių pasiūla, tačiau pradėti tyrimą galime tik gavę konkrečią informaciją. Kol to nėra – formaliai tokia problema neegzistuoja. Eiti į turgų ar automobilių detalių parduotuves ir tik-rinti viską iš eilės neįmanoma fiziškai“, – prisipažino VNMPI vyriausiasis valstybės inspektorius Arvydas Danielius Spruogis.

10 tiesų apie atsargines detales

Originalios detalės – tos, kurios tiekiamos į automobilių surinkimo gamyklas.

Automobiliams, senesniems nei penkerių metų, daugelis originalių detalių parduodamos neoriginalių detalių kainomis. Prieš įsigyjant neoriginalią patartina sužinoti, kiek kainuoja originali detalė oficialioje atstovybėje.

Originalias detales tiekia tik oficialūs atstovai, todėl turguje ar parduotuvėse jų negali būti (nebent jos nupirktos iš oficialių atstovų ir perparduodamos).

Visos originalios detalės testuojamos ir sertifikuojamos automobilių gamintojų, kurie garantuoja šių detalių kokybę ir patikimumą. Originalioms detalėms paprastai suteikiama 24 mėnesių garantija.

Visas originalių atsarginių detalių asortimentas (dešimtys tūkstančių pavadinimų) parenkamas naujausiomis kompiuterinėmis programomis, todėl galima paprasčiau ir greičiau įsigyti tiksliai tai, ko reikia.

Originali atsarginė detalė idealiai pritaikyta konkrečiam automobiliui, todėl nekyla nesklandumų net dėl menkiausių detalės neatitikimų.

Pirkdami neoriginalią arba naudotą detalę rizikuojama ne tik savo, bet ir keleivių gyvybe, nes nuo kai kurių važiuoklės ir stabdžių sistemos dalių tiesiogiai priklauso vairavimo saugumas. Tokie pirkiniai skatina piratinės produkcijos gamintojus ir pardavėjus.
Pirkdami originalią detalę oficialioje atstovybėje visada galime gauti kvalifikuoto specialisto patarimą.

Priduodant sugedusius originalius keičiamus agregatus, naujiems įsigyti suteikiama iki 50 proc nuolaida.

Originalios detalės gaminamos visiems automobiliams mažiausiai 10 metų po to, kai šiuos pakeičia nauji modeliai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų