Pereiti į pagrindinį turinį

Vokiškasis flagmanas debiutavo Lietuvoje

2010-05-12 10:21
Įspūdis: sportiškiausiu sedanu savo segmente tituluotam "Audi A8" grakščios kėbulo linijos suteikia solidumo, o kartu daro jį panašų į žemesnės klasės A4 modelį.
Įspūdis: sportiškiausiu sedanu savo segmente tituluotam "Audi A8" grakščios kėbulo linijos suteikia solidumo, o kartu daro jį panašų į žemesnės klasės A4 modelį. / Gamintojo nuotr.

Lietuvoje oficialiai pristatytas naujasis "Audi A8" modelis pirkėjus vilios ne tik išskirtiniu dizainu, bet ir novatoriškais sprendimais.

Įspūdingas taupumas

Praėjusių metų pabaigoje Majamyje (JAV) pristatytas Vokietijos gamintojų pasididžiavimu tituluojamas modelis į Lietuvą užsuko praėjusią savaitę.

Po trečiosios kartos "Audi A8" variklio gaubtu tvinksinti 4,2 l darbinio tūrio aštuonių cilindrų benzininė FSI "širdis" įkūnija ir slapčiausius vairuotojų troškimus, o 372 AG (273 kW) nė akimirkai neleidžia abejoti šios mašinos sugebėjimais 100 km/val. greitį pasiekti per 5,7 sek. Šie skaičiai ima dar labiau stebinti išgirdus, kad 100 km atstumą jis įveikia gana taupiai – suvartodamas 9,5 l benzino (1,4 l mažiau nei ankstesnis modelis).

Gamintojai didžiuojasi pasiekę stulbinamų rezultatų ir tvirtina, kad to paties 4,2 l darbo tūrio turbodyzelis (TDI), turintis 350 AG ir iki 100 km/val. įsibėgėjantis vos per 5,5 sek., nuo Kauno iki Vilniaus nukaktų vos su 7,6 l dyzelino.

Visos versijos yra suderintos su keturių varančiųjų ratų pavara ir aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže, o galia tarp priekinių ir galinių ratų skirstoma santykiu 40 ir 60, tačiau, priklausomai nuo situacijos, jis gali keistis.

Netrukus variklių gamą praplės 3,0 l V6 turbodyzelinis, kurio ekonomija, atrodytų, tarsi prasilenkia su realybe ir siekia 6 l/100 km. Tai yra mažiausios sąnaudos prabangių automobilių segmente.

Užsakyti du automobiliai

Mažai tikėtina, kad degalų taupumo rodiklis turės didelės reikšmės potencialiems "Audi A8" pirkėjams, už automobilį pasiryžusiems atseikėti bemaž 500 tūkst. litų. Vokietijoje, kur PVM tesiekia 19 proc., atliekant testus bandytas dauguma galimų privalumų aprūpintas egzempliorius su benzininiu varikliu kainuoja per 126 tūkst. eurų.

Teigiama, kad pradinio lygio naujojo "Audi A8" su V8 benzininiu varikliu kaina Lietuvoje turėtų siekti apie 240 tūkst. litų.

"Du automobiliai užsakyti ir šeimininkai jų jau laukia. Vienas jų turėtų važinėtis Lietuvos keliais, nes jį įsigijo jūsų šalies pilietis, o kitą nusipirko latvis", – pasakojo "Audi" atstovas Lietuvai ir Latvijai, bendrovės "Moller Baltic Import" pardavimo ir rinkodaros vadovas Raimondas Pavulitis.

"Audi" specialistas iš Latvijos, atliekant šių automobilių testus lydėjęs žurnalistus, užsiminė, kad per pusvalandžio ar valandos trukmės bandomąjį važiavimą visų naujojo "Audi A8" modelio privalumų nespėsiantis išvardyti, jau nekalbant apie kiekvieno jų išsamų apibūdinimą ir paaiškinimus.

Eksterjeras neleis suklysti

Naujiesiems "Audi" gamintojo kūriniams būdingi dizaino akcentai – piktą automobilio miną sukuriantys priekiniai LED žibintai. Į akis krenta masyvios chromuotos priekinės grotelės, tradiciškai papuoštos keturių žiedų kombinacija. Solidaus limuzino raumenis išryškina aptakios šoninės linijos, atkartojančios variklio gaubto raumenų kontūrus.

Be dizaino niuansų, iš savo giminaičių išoriškai "Audi A8" išsiskiria ir dydžiu: 5,137 m ilgio, 1,949 m pločio ir 1,460 m aukščio. Ilgiu ir pločiu jis pranoksta pagrindinius konkurentus savo segmente – septintos serijos BMW ir S klasės "Mercedes-Benz".

Būdamas didesnis už ankstesnį A8 modelį, naujasis modelis gali pasigirti daugiau nei 100 kg mažesniu svoriu. To pasiekta kėbulo konstrukcijoms panaudojant dar daugiau aliuminio.

Salonas dvelkia prabanga

Interjero vingrybės nekelia abejonių nei savo kokybe, nei funkcionalumu. Kaip ir būdinga prabangiųjų automobilių klasei, neapsieita be medžio akcentų.

"Lietimui jautraus ekrano "Audi" automobiliuose nebuvo ir tikriausiai nebus, nes tai nepatogu, be to, ir labai teplu, tad pirštais spaudydami ekraną, jį išterliosite ir gadinsite bendrą vaizdą. "Audi" pateikia novatorišką sprendimą – greta pavarų svirties sumontuotą nedidelį lietimui jautrų plotą, kur vairuotojas gali pirštu įrašyti ir taip navigacinėje sistemoje nurodyti norimą kelionės tikslą arba adresų knygelėje išsirinkti reikiamą kontaktą", – apie vieną gausybės naujovių pasakojo R.Pavulitis.

Kardinaliai atnaujintą saloną pagyvina prietaisų skydelyje, lubose, durelių apvaduose ir slenksčiuose sumontuotas apšvietimas, kurio spalvą ir intensyvumą galima pasirinkti priklausomai nuo nuotaikos. Gamintojų atstovai teigia, kad tokia šviesos terapija gali padėti vairuotojui naktį išlikti budriam.

Aukštyn kilstelėta centrinė konsolė, novatoriška elektroninė pavarų svirtis, naujai pertvarkyta MMI ("Multi Media Interface") operacinė sistema, skirta informacijai ir pramogoms, bei galybė kitų dėmesį prikaustančių elementų patvirtina precizišką "Audi" gamintojų požiūrį į aukštos klasės gaminių vartotojų poreikius. Pavyzdžiui, gale sėdintys keleiviai nuo šiol ne tik kiekvienas atsirai savo nuožiūra reguliuos klimato kontrolės sistemos parametrus savosioms zonoms, tačiau ir priekinių sėdynių nugarėlėse sumontuotuose ekranuose galės stebėti skirtingus vaizdus. Sėdynės galės būti reguliuojamos elektra, atlošiamos, kiekvienam individualiai šildomos, o priekinės – dar ir su masažo funkcija.

Aibė naujų technologijų

Plika akimi matomi dizaino ir prabangos elementai – toli gražu ne viskas. Ne mažiau pagyrų vertos elektroninės technologijos. Antai daug ką apie šio automobilio galimybes pasako vienas gamintojo deklaruojamų "septynių "Audi" pojūčių", dėl kurių pavaros perjunginėjamos ne tik reaguojant į akceleratoriaus pedalo darbą, bet ir kartu stebint navigacinės sistemos parodymus. Vadinasi, jei artėjate staigaus posūkio link, jį pastebėjusi navigacinė sistema automatiškai perduos signalą elektroninėms sistemoms, o šios pažemins pavarą taip, kad automobilis kelio vingį įveiktų optimaliu važiavimo režimu.

Navigacijos sistema "bendrauja" ir su kruizo kontrolės sistema bei priekiniais žibintais. Tai įgalina aptikti priekyje susidariusią transporto spūstį ir atitinkamai mažinti greitį artėjant jos link. Lygiai taip pat sensoriai keliasdešimties metrų spinduliu mato aplink esančius automobilius, tad atliekant rikiavimosi ar posūkio manevrą jie signalizuoja, kad šone, "aklojoje zonoje", esama kliūties. Itin maloniai nuteikia naktinio matymo funkcija, visiškoje tamsoje identifikuojanti priekyje einančius pėsčiuosius ar į kelią išbėgusius gyvūnus, o visa tai atvaizduojama prietaisų skydelyje.

Kitas elektroninių akių privalumas – automatiškai reguliuojama žibintų šviesa. Kelyje važiuojant įjungtomis ilgosiomis šviesomis nebereikės kaskart jų išjunginėti, vos tik horizonte sužibs priešinga kryptimi atvažiuojantis automobilis. Artėjant jo link, kairiojo žibinto skleidžiamas šviesos srautas automatiškai sutrumpės, kad neakintų kitų eismo dalyvių, o vos tik prasilenkus su automobiliu ir nebeužfiksavus priekyje kitų transporto priemonių, vėl sugrįš į įprastą ilgųjų šviesų režimą.

Įvertina avarijos riziką

Vairuotojo ir keleivių saugumui ypatingą dėmesį skyrę šį "Audi" limuziną projektavę inžinieriai sukūrė sistemą, apsaugančią nuo galimų avarijų bei padedančią sušvelninti susidūrimų pasekmes. Pavyzdžiui, vienas iš keturių režimų numato, kad iki galo nuspaudus stabdžius, akimirksniu įsijungia avariniai žibintai, užsidaro langai ir stoglangis, įtempiami vairuotojo bei keleivių saugos diržai.

Avarijos grėsmės atveju numatyta galimybė priekines sėdynes stumtelėti pirmyn, kad susidūrus iš galo kuo mažiau nukentėtų ant galinės sėdynės įsitaisę keleiviai.

Panašu, kad dar bandymų pradžioje svečio iš Latvijos R.Pavuličio pasakyta frazė – neginčijama tiesa: šiam automobiliui išsamiai apibūdinti prireiktų mažiausiai dienos. Tad ir jį nuodugniai aprašyti nepakaktų veikiausiai ir ištisos knygos.

Viena aišku, kad "Audi" gamintojų puoselėjamos ambicijos tapti lygiaverčiais konkurentais stambiausiems rinkos varžovams – BMW ir "Mercedes-Benz" – visiškai pagrįstos. Naujasis produktas – "Audi A8" – turėtų tapti rimtu koziriu pateisinant tokius lūkesčius.


"Audi A8 4.2 FSI quattro" vizitinė kortelė

Ilgis: 5137 mm.

Plotis: 1949 mm.

Aukštis: 1460 mm.

Atstumas tarp ašių: 2992 mm.

Kėbulo tipas: 4 durų sedanas.

Variklio tipas: V8.

Degalai: benzinas.

Darbinis tūris: 4163 kub. cm.

Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė "triptronic".

Varantieji ratai: nuolatinė 4 ratų pavara.

Ratai, padangos: 235/60 R17.

Svoris tuščias/pakrautas: 1835/2525.

Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/mišriu režimu: 13,3/7,2/9,5 l.

Maksimalus ribojamas greitis: 250 km/val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų