„Volvo Trucks“ sukūrė naują technologiją, skirtą apsaugoti pėsčiuosius ir dviratininkus. Unikali sistema leidžia sunkvežimiui nuolat skenuoti aplinką ir matyti viską, kas vyksta aplink sunkvežimį 360 laipsnių kampu. Sistema, veikianti panašiai kaip žmogaus smegenys, vertina iš įvairių jutiklių gaunamą informaciją ir pasiūlo spendimus, padedančius išvengti eismo įvykio. Šiuo metu bandoma naujoji technologija serijinėse transporto priemonėse gali pasirodyti per artimiausius 5-10 metų.
„Volvo Trucks“ tyrimai rodo, kad ribotas matomumas yra viena iš dažniausių sunkvežimių avarijų Europoje priežasčių, kuriose nukenčia neapsaugoti eismo dalyviai. Tokių eismo įvykių skaičių turėtų reikšmingai sumažinti naujoji „Volvo Trucks“ vystoma technologija, kuriama unikalaus tyrimų projekto „Non-Hit Car and Truck“ rėmuose ir bendradarbiaujant su „Volvo Cars“.
Neapsaugoti eismo dalyviai – pėstieji ar dviratininkai patiria ypač didelę riziką gyvenamose vietovėse, kuriose vyksta intensyvus sunkiojo transporto eismas. Pirmą kartą istorijoje naujoji technologija leis transporto priemonei stebėti visą ją supančią aplinką ir padėti vairuotojui išvengti avarijų. Sistema surenka informaciją iš įvairiose sunkvežimio vietose sumontuotų jutiklių, kamerų bei radarų. Jei vairuotojas nereaguoja į perspėjimus, transporto priemonė gali pati pakeisti važiavimo kryptį ar sustoti.
„Šiuolaikiniai „Volvo“ sunkvežimiai yra sukurti taip, kad neliktų aklųjų zonų, tačiau intensyvaus eismo sąlygomis vairuotojas gali lengvai nepastebėti kažko svarbaus: pavyzdžiui - iš dešinės pusės prie sunkvežimio artėjančio dviratininko. Dabar mes turime šios problemos sprendimą ir galime padėti vairuotojui geriau matyti ir suprasti, kas vyksta iš visų sunkvežimio pusių,“ – sako Carlas Johanas Almqvistas, „Volvo Trucks“ Eismo ir produktų saugumo direktorius.
Anot Carlo Johano Almqvisto, naujoji sistema rinkoje galėtų pasirodyti po penkerių – dešimties metų.
„Jau esame sukūrę visus pagrindinius komponentus, tačiau dar turime atlikti nemažai bandymų tam, kad įsitikintume, jog sistemoje nėra likę nė menkiausių klaidų. Jei sugebėsime išspręsti šiuos iššūkius - ateitis be sunkvežimių avarijų gerokai priartės“, – sakė Carlas Johanas Almqvistas.
Faktai apie „Non-Hit Car and Truck” projektą:
• Projektas prasidėjo 2010 m. rugsėjį bendradarbiaujant „Volvo Car Corporation“, „ÅF Group“, „HiQ“, „Mecel“ ir Čalmerso technologijų universitetui.
• Svarbiausias projekto tikslas buvo sukurti technologiją, leidžiančią sumažinti ir automobilių, ir sunkvežimių patekimo riziką į eismo įvykius, daugiausiai dėmesio skiriant situacijoms, kuriose nepakankamai efektyviai veikia dabartinės aktyviosios saugos sistemos.
• Projektas bus baigtas 2014 m. gruodį, o jo rezultatai leis vystyti naujas aktyviosios saugos sistemas, kurias tikimasi paruošti komerciniam naudojimui per 5 - 10 metų laikotarpį.
Faktai apie „Volvo Trucks“ rinkoje jau siūlomas aktyviosios saugos sistemas:
• Perspėjimo apie susidūrimą sistema su ekstremalaus stabdymo funkcija. Tai pažangi avarinio stabdymo sistema, iš anksto perspėjanti apie galimą susidūrimą ir padedanti išvengti avarijos dėl dėmesio stokos.
• Pagalbinė važiuojamosios kelio juostos keitimo sistema. Ji pastebi transporto priemones, esančias aklojoje zonoje iš keleivio pusės.
• Pagalbinė važiuojamosios kelio juostos išlaikymo sistema. Ji stebi sunkvežimio vietą kelyje. Pastebėjusi, kad sunkvežimis krypsta iš savo eismo juostos, sistema perspėja vairuotoją, kad šis pakoreguotų važiavimo kryptį, taip užkirsdama kelią rimtam eismo įvykiui.
• Pagalbinė vairuotojo budrumo kontrolės sistema perspėja pavargusį vairuotoją pasiūlydama jam sustoti pailsėti.
Naujausi komentarai