- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė nepritarė grupės Seimo narių bei Seimo Švietimo ir mokslo komiteto siūlymams, pagal kuriuos profesionalių vairuotojų kvalifikacijos suteikimas (95 kodo mokymas) būtų paliktas išimtinai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kompetencijai kaip profesinis mokymas. Dėl to ženkliai pailgėtų šio mokymo trukmė bei sąnaudos ir jis neatitiktų ES Direktyvos reikalavimų.
„Sveikiname tokią Vyriausybės poziciją, nes pateikti siūlymai neatitiko ne tik sektoriaus darbuotojų ir jų darbdavių lūkesčių bei ES norminių aktų reikalavimų, bet nebuvo palankūs ir šį mokymą teikiančioms mokymo įstaigoms. Darbdaviai, kurie yra šios kvalifikacijos užsakovai ir kuriems tenka visa atsakomybė dėl jų įdarbintų vairuotojų žinių ir gebėjimų, signalizavo, jog apsunkinus ir pabranginus jų darbuotojų mokymą, jie rinksis alternatyvą apmokyti savo vairuotojus kaimyninėse valstybėse. Mes, kaip mokymo teikėjai, negalėjome nereaguoti į tokią situaciją. Šiandien Lietuvoje turime susiklosčiusią įdomią situaciją, kai visų kitų vairuotojų kompetencijų suteikimas – t. y. tiek pirminis mokymas, siekiant įgyti teisę vairuoti transporto priemonę, tiek pavojingų krovinių vežimo (ADR) mokymas, yra Susisiekimo ministerijos žinioje ir tik 95 kodo kompetencijos suteikimas yra deleguotas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai“, – sako Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentė Jurgita Kuliešienė.
Seimo nariai Aušra Papirtienė, Liudas Jonaitis, Antanas Baura, Sergejus Jovaiša, Edmundas Pupinis ir Kęstutis Bacvinka bei Seimo Švietimo ir mokslo komitetas siūlė įtvirtinti nuostatą, kuria profesionalių vairuotojų kvalifikacijos suteikimas (95 kodo mokymas) būtų priskirtas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, o patį mokymą traktuoti kaip profesinį mokymą.
Pasak J. Kuliešienės, priėmus tokį siūlymą mokymas taptų kelis kartus ilgesnis nei to reikalauja vairuotojų mokymą reglamentuojančios ES Direktyvos ir, be abejonės, brangesnis.
Vyriausybės nutarime, kuriuo nepritariama Seimo narių siūlymui, atkreipiamas dėmesys, kad siūlomi pakeitimai neatitinka Europos Parlamento ir Tarybos patvirtintos direktyvos 2003/59/EB, kuri reglamentuoja vairuotojų rengimą, nuostatų. Taip pat pažymima, kad pageidavimas 95 kodo mokymus priskirti profesiniam mokymui yra perteklinis, nes tai nepagrįstai prailgintų profesionalių vairuotojų rengimą, o šiai kompetencijai įgyti visiškai pakanka neformalaus mokymo statuso.
Prieš Seimo narių ir Seimo Švietimo ir mokslo komiteto inicijuojamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas pasisakė nemažą dalį vairuotojų mokymo įstaigų vienijanti asociacija ir transporto sektoriaus verslo atstovai, kurie siūlo įtvirtinti Susisiekimo ministerijos šių metų pradžioje parengtą ir su visais socialiniais partneriais suderintą įstatymo projektą, pagal kurį 95 kodo kompetencijos suteikimas – šio mokymo tvarkos organizavimas ir priežiūra – būtų deleguotas Susisiekimo ministerijai. Šis Susisiekimo ministerijos inicijuotas įstatymo pakeitimas atitiks vairuotojų ir jų darbdavių lūkesčius ir leis sėkmingai vykdyti 95 kodo mokymą tiek valstybinėms, tiek privačioms mokymo įstaigoms.
Šios įstatymo pataisos turėjo būti priimtos iki š. m. gegužės 23 d., iki kurios į nacionalinius teisės aktus turėjo būti perkelta Europos Direktyva, reglamentuojanti 95 kodo mokymą. Iki tol galiojo laikinoji tvarka, pagal kurią profesionalių vairuotojų 95 kodo kvalifikacijos suteikimas ir periodinis atnaujinimas vyko pagal senąsias profesinio mokymo programas, kuruojant Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai. Tačiau artėjant laikinosios tvarkos galiojimo pabaigai, Seimo Švietimo, ir mokslo komitetas ėmėsi iniciatyvos 95 kodo mokymą palikti išskirtinai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kompetencijai.
Nors Europos Parlamento ir Tarybos direktyva nereikalauja, kad 95 kodo mokymas būtų priskirtas formaliajam profesiniam mokymui, tačiau Lietuvoje jis yra priskirtas būtent formalaus profesinio mokymo sričiai, už kurią atsakinga Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU duomenimis, visose ES šalyse, išskyrus Lietuvą, profesionalių vairuotojų 95 kodo mokymas ir jų kompetencijos kėlimas priskirtas neformaliajam mokymui.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...