Vyriausybė – prieš galimybę mikrojudumo priemonėms važiuoti per perėją, sėdynių pakėlimą Pereiti į pagrindinį turinį

Vyriausybė – prieš galimybę mikrojudumo priemonėms važiuoti per perėją, sėdynių pakėlimą

2025-07-19 19:15
BNS inf.

Vyriausybė nepritaria leidimui elektrinėms mikrojudumo priemonėms važiuoti per pėsčiųjų perėjas, jų sėdynių aukščio pakėlimui.

Vyriausybė – prieš galimybę mikrojudumo priemonėms važiuoti per perėją, sėdynių pakėlimą
Vyriausybė – prieš galimybę mikrojudumo priemonėms važiuoti per perėją, sėdynių pakėlimą / Asociatyvi P. Peleckio / BNS nuotr.

Ministrų kabinetas šią savaitę pritarė Susisiekimo ministerijos paruoštai neigiamai išvadai Mišriai Seimo narių grupei priklausančio Viktoro Fiodorovo parengtoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms.

Projekto, kuriam parlamentarai balandį po pateikimo pritarė, aiškinamajame rašte teigiama, kad visuomenėje diskutuojama apie elektrinius motorolerius, kurių galia ne didesnė nei 1 kW, apie jų sėdimosios vietos aukštį bei galimybę teisėtai vežti keleivį – šios priemonės dažnai naudojamos senjorų ir neįgaliųjų asmenų.

Įstatymo projektu siūloma padidinti ne didesnės kaip 1 kW ir ne didesnio kaip 25 km per valandą greičio elektrinės mikrojudumo priemonės projektinį sėdimosios vietos aukštį iki 800 mm, dabar galiojančiame Įstatyme – 540 mm.

Taip pat siūloma elektrinių mikrojudumo priemonių, išskyrus elektrinių paspirtukų, elektrinių riedlenčių, elektrinių balansinių vienračių, riedžių, vairuotojams leisti važiuoti per pėsčiųjų perėjas neviršijant 6 km per valandą greičio.

Susisiekimo ministerijos išvadoje teigiama, kad įstatymo autoriai nenurodo aiškaus motyvo, kodėl siūloma sėdynės aukštį padidinti iki 800 mm.

Anot jos, pakėlus sėdinės aukštį, pagal europinį reglamentą, tokios transporto priemonės būtų prilygintos motorinėms transporto priemonėms, kurioms keliami aukštesni funkcinės ir konstrukcinės saugos reikalavimai.

„Tai padidintų administracinę naštą gamintojams ir ūkio subjektams, prekiaujantiems elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis, sumažintų šių transporto priemonių patrauklumą“, – teigia ministerija.

Pasak jos, V. Fiodorovas jokiais duomenimis nepagrindžia, ar priėmus siūlymą leisti priemonėms važiuoti per pėsčiųjų perėjas nenukentėtų eismo saugumas.

Ministerijos teigimu, remiantis 2020–2024 metų statistiniais duomenimis, nustatyta, kad, nepaisant draudimo važiuoti per pėsčiųjų perėjas, kasmet kildavo apie 29 eismo įvykius, kuriuose sunkiai nukentėdavo vidutiniškai trys per pėsčiųjų perėją važiavę elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai.

„Leidimas per pėsčiųjų perėjas važiuoti elektrinėms mikrojudumo priemonėms sukeltų neigiamą poveikį eismo saugumo prasme“, – aiškina ministerija.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Full zero

Tam ir yra perėja, kad per ją eiti, o ne važiuoti. Negi dar kažkam neaišku? Vietoje to, kad užsiimtų rimtais reikalais, užsiima nesąmonėm.
1
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų