Žiedininkai baigė sezoną Pereiti į pagrindinį turinį

Žiedininkai baigė sezoną

2008-10-01 09:00
Žiedininkai baigė sezoną
Žiedininkai baigė sezoną / Algimanto Brazaičio nuotr.

Tris savaitgalio dienas šalia Kauno esančioje Kačerginėje, Nemuno žiedo trasoje, gaudė lenktyninių automobilių motorai. Čia vyko Baltijos šalių ir Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionatų baigiamojo septinto etapo lenktynės, jomis sportininkai atsisveikino su 2008-ųjų sezonu.

Desertui – ištvermės lenktynės

Trijų dienų sportines kovas užbaigė tradicinės keturių valandų lenktynės laimėti spaudos namų "ARX Baltica" taurę. Tai buvo jau šeštos tokios varžybos, rengiamos pavasarį ir rudenį.

Organizatoriai neapsiriko palikdami jas lenktynių pabaigai. Tai buvo savotiškas sezono pabaigtuvių desertas, sulaukęs didžiausio tiek pačių lenktynininkų, tiek žiūrovų dėmesio. Kylantį šių varžybų populiarumą liudija faktas, kad pirmose prieš trejus metus surengtose lenktynėse dalyvavo tik 10 komandų, o sekmadienio popietę prie starto linijos mašinas atvairavo net 37 ekipos.

Antrą dešimtmetį automobilių sportą remianti "ARX Baltica" subūrė ne tik savo komandą, bet ir su patyrusiais šios ekipos lenktynininkais Genadijumi Segaliu, Artūru Gimžausku, Deividu Jociumi panoro išbandyti jėgas ir pats lenktynių iniciatorius, įmonės vadovas Rolandas Dovidaitis.

Lenktynėse nestigo ne tik naujų vardų, bet ir emocijų, įtampos, netikėtumų, puošiančių bet kurias varžybas. Įtampą treniruoti sportininkai atlaikė, tačiau to nepasakysi apie techniką. Dėl gedimų į trasą net kelis kartus teko išvažiuoti ir saugos, ir techninės pagalbos automobiliams, tačiau tai tik didino intrigą.

Varžybų pradžioje bene didžiausią akibrokštą varžovams ir dar vieną intrigą žiūrovams pateikė ilgų nuotolių lenktynių debiutantė "ARX Balticos" komanda, po kelių ratų išsiveržusi į antrą vietą.

Daugiau nei trečdalį šių lenktynių, net 105 ratus, abejonių nekėlė "Irro Motorsport" ekipos, kurios lenktynininkai Robertas Kupčikas ir Irmantas Pivoras pasikeisdami vairavo galingą ir greitą BMW M3, persvara. Tačiau dėl automobilio gedimo jie buvo priversti sudėti ginklus ir tenkintis tik 27-ąja šių lenktynių bendrosios įskaitos vieta.
Antrą kartą į Lietuvoje rengiamas ilgų nuotolių lenktynes iš Didžiosios Britanijos atvyko ir Holandų šeimos "Wash & Go" komanda, tačiau ir jų automobiliui Nemuno žiedo egzaminas pasirodė esąs pernelyg sunkus.

Po 156 Nemuno žiedo ratus (vieno jų ilgis – 3350 m) per keturias valandas įveikė net trys komandos, tačiau akimirka anksčiau už varžovus finišo liniją kirto klubo "Alfa Romeo" sportininkai Kastytis Stankaitis, Nerijus Beržinis ir Rimvydas Agurkis, vairavę automobilį "Alfa Romeo 155". Tai pirma šios markės automobiliu pasiekta didesnė pergalė Lietuvoje.

Antra vieta atiteko "Ataka Racing-Uponor" komandos lenktynininkams Mindaugui Boguševičiui ir Rokui Knyvai, vairavusiems "Hondą Civic Type-R", o trečia – "Luego Kit Car" vairavusiems "Chervonenko Racing" sportininkams Ramūnui Čapkauskui ir Tomui Šipkauskui, jie buvo laimėję išvakarėse vykusias kvalifikacines varžybas ir startavo iš pirmos pozicijos.

Pirmi trys bendrosios įskaitos prizininkai iškovojo ir pirmas vietas savo klasėse.
Nuo lyderių atsilikusi vienu ratu ketvirta liko "M-Rally Team" ekipa, o ketvirtiems prizininkams ratą pralaimėjusios Šiaulių ASK "Slikas" ir "Rimo" užėmė atitinkamai penktą ir šeštą vietas.

Trasoje – tik BMW automobiliai

Dar viena gera sezono pabaigtuvių naujiena – BMW taurės lenktynės, kuriose startavo 19 sportininkų, vairavusių įvairių modelių BMW markės automobilius.
Šios lenktynės – ne naujiena Lietuvos žiedinių lenktynių istorijoje. Daugelis sporto aistruolių dar mena prieš kelerius metus Vilniuje, Pilaitės žiede, vykusias labai populiarias BMW taurės lenktynes, kurias rengdavo "Promosportas" ir kurios gerokai skyrėsi nuo sekmadienį vykusių Kačerginėje.

Net penkias pirmas prizines šių lenktynių vietas užėmė Latvijos sportininkai, o antrą penketuką sudarė vieni lietuviai.
BMW taurę laimėjo Kristapas Blušas, o iš lietuvių geriausiai pasirodęs Donatas Stašaitis turėjo tenkintis tik šešta vieta.

Viena valanda kovos

Laiko limitu tradiciškai ribojamos ir "Baltic Open" klasės sportininkų varžytuvės.
Skirtingai nei keturių valandų lenktynės, čia laiko norma keturis kartus mažesnė – tik viena valanda. Be to, lenktynininkai turi keistis, o jei vieną valandą nusprendžia važiuoti vienas sportininkas, jis privalo priverstinai užsukti į techninės pagalbos zoną. Šios klasės laimėtoju tapo Andrius Firantas, atstovavęs "XTRA Racing" komandai ir vairavęs "Audi Coupe" automobilį.

Antroje vietoje, vairuojantis "Hondą Civic", liko "Rimo" lenktynininkai Rimantas Blažulionis ir Saulius Vitkauskas, o trečią užėmė komandos "Ataka Racing-Uponor" M.Boguševičiaus ir R.Knyvos duetas. Geriausiai iš svečių pasirodęs latvis Igoris Grušelevskis, vairuojantis BMW 130, finišavo penktas.

Du startai – du finišai

Formulių vairuotojų, nacionalinės, S1600 ir "Super Production" klasėse rungtyniavusių sportininkų Kačerginėje laukė net dvejos lenktynės. Pirmos vyko šeštadienį, antros – sekmadienį.

Formulių vairuotojų Lietuvos sporto gerbėjai šiemet dar nebuvo matę, todėl jų pasirodymo itin laukta. Deja, Nemuno žiedo trasoje ratus suko tik penkios formulės, todėl abejos lenktynės surengtos šeštadienį.

Abi jas įtikinama persvara laimėjo Lietuvos atstovas Egidijus Gutaravičius, vairavęs "Dallarą F394". Jis pranoko antroje ir trečioje vietoje abejose lenktynėse finišavusius estą Karelą Koitleppą ("Dallara F394") ir latvį Normundą Šubeckį ("Reynard").
Abejose nacionalinės klasės lenktynėse dominavo latviai. Pirmas, vykusias šeštadienį, laimėjo Uldis Timakas, pranokęs komandos draugus K.Blušą ir Vitalijų Kalmį, o antrose pergalę šventė V.Kalmis, įrodęs persvarą prieš Didzį Popę ir Janį Karklinšą.
Iš lietuvių šeštadienį geriausiai pasirodė Artūras Kručkauskas – užėmė septintą vietą, o sekmadienį – Klaudijus Jurkša, finišavęs penktas.

Po abejų S 1600 klasės lenktynių ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio kopė Marius Slaboševičius, vairavęs "Volkswagen Polo".

Pirmose šios klasės lenktynėse antrą vietą su VAZ 2104 iškovojo Dovilas Čiutelė, pranokęs trečią vietą užėmusį estą Andresą Hallą ("Volkswagen Golf"). Sekmadienį antrą vieta jau džiaugėsi A.Hallas, o trečia – Edvinas Filipavičius, vairavęs "Hondą Civic".
Permainingai vyko ir "Super Production" klasės lenktynės. Pirmas laimėjo latvis Egonas Lapinšas ("Honda Integra"), aplenkęs R.Čapkauską (BMW 320) ir latvį Marcį Birkensą ("Honda Civic Type-R").

Sekmadienį varžovams atsirevanšavo M.Birkensas: pranoko komandos draugą Oskarą Laivenieką ("Honda Civic Type-R") ir trečią finišo liniją kirtusį lietuvį Paulių Krukauską ("Honda Integra").

Baigiamąjį Baltijos šalių automobilių žiedinių lenktynių čempionato etapą komandinėje įskaitoje laimėjo Latvijos sportininkai, jie aplenkė varžybų šeimininkus lietuvius ir trečius paliko estus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra