Pereiti į pagrindinį turinį

„Aerokino“ repertuare – ispanų psichologinės dramos „Mama“ premjera

2020-05-04 08:50
DMN inf.

Vilniaus oro uoste sėkmingai startavo daugybės žiūrovų ir net tarptautinės žiniasklaidos dėmesį pelnę „Kino pavasario“ patyriminiai seansai „Aerokinas“. Kaip ir žadėta, su naujos savaitės pradžia projektas keičia kino kelionių kryptį ir kviečia aplankyti pamiltas Europos šalis: Prancūziją, Ispaniją, Italiją, Lenkiją. Po ilgos pertraukos didžiajame kino ekrane įvyks premjera. Pirmą kartą Lietuvos žiūrovams bus parodyta intriguojanti ispanų režisieriaus Rodrigo Sorogoyen psichologinė drama „Mama“.

„Europos kryptį brėš ryškiausi autorinio kino atstovai ir populiariausiais hitais tapę filmai. Plačioje šios savaitės filmų paletėje matyti, koks įvairus ir reflektyvus šiuolaikinis Europos kinas. Repertuare ne veltui dominuoja kino gimtinė Prancūzija, kuri yra sukūrusi bene sėkmingiausią nacionalinį kinematografą, mėgstamą tiek šalyje, tiek visame pasaulyje. Taip pat kviečiame žiūrovus į gilios psichologinės studijos premjerą“, – antrosios „Aerokino“ savaitės repertuarą komentuoja projekto programos kuratorė Aistė Račaitytė.

Pirmoji „Aerokino“ savaitė:

Išskirtinė „Aerokino“ premjera iš Ispanijos

Trečiadienį ir ketvirtadienį „Aerokine“ įvyks įtaigios dramos „Mama“ premjera. Filmas prasideda vienu kadru nufilmuotu R. Sorogoyen „Oskarui“ nominuotu trumpametražiu filmu „Madre“ (2017), kuris primena įtempto siužeto trilerį.

Šį trumpametražį filmą buvo galima išvysti festivalyje „Kino pavasaris“. Jame Elena kalbasi telefonu su šešiamečiu sūnumi, kurį tėvas paliko vieną paplūdimyje. Berniukas mato besiartinantį nepažįstamą vyrą, tėčio nematyti, o telefonas baigia išsikrauti. Mirtinai išsigandusi mama, turėdama vos kelias sūnaus buvimo gaires, išbėga iš namų ir filmas baigiasi.

Pernai Venecijos kino festivalyje pristatytame filme „Mama“ režisierius tęsia šią istoriją: po 10 metų, tame pačiame paplūdimyje, kur dingo Elenos sūnus. Šį kartą režisierius kuria įtaigią psichologinę dramą apie pavojingą draugystę. Dešimtmetį savo sūnaus ieškojusi Elena sutinka paauglį, kuris taip jai primena prarastą vaiką. Dviprasmiška draugystė tarp jos ir vaikino nuolat grasina peržengti tabu.

„Palyginčiau „Mamą“ su „Kino pavasario“ žiūrovų rate populiaria drama „Širdžių dama“ — ne toks ir dažnas atvejis, kai mes tapatinamės su veikėja, kuri vedama instinktų daro kažką draustino“, — sako A. Račaitytė.

Įspūdingą Elenos vaidmenį filme sukūrė režisieriaus žmona Marta Nieto, Venecijos kino festivalyje už jį pripažinta geriausia aktore.

Filmo „Mama“ anonsas:

Pedro Almodóvaro autobiografija

Dar vienas ispanų filmas – kino meistro P. Almodóvaro autiobiografinė drama „Skausmas ir šlovė“. Ji pasakoja apie kino režisierių Salvadorą Malo, kuris turi įvairiausių trūkumų, tačiau didžiausias – negebėjimas tęsti filmavimų. Kūrėjas nebemato gyvenimo prasmės ir vis giliau nyra į snaudulio būseną. Sapnuose, susipynusiuose su prisiminimais, prasideda režisieriaus kelionė savo paties gyvenimo labirintais. Čia Salvadoras susitinka su mylėtomis moterimis, jo filmuose vaidinusiais aktoriais.

Šis P. Almodóvaro filmas nominuotas dviem „Oskarams“, o pagrindinį vaidmenį sukūręs Antonio Banderas pripažintas geriausiu 2019 m. Kanų kino festivalio aktoriumi. Režisieriaus prisimenamą mamą suvaidino Penelope Cruz.

Sugrįžta šių metų „Kino pavasario“ lenkų hitas „Supernova“

Šiemet virtualiojoje erdvėje vykusio festivalio „Kino pavasaris“ žiūroviškiausiu filmo tapu lenkų drama „Kristaus kūnas“, pareikalavęs ir „Aerokine“ papildomų seansų. Jam populiarumu ir režisieriaus talentu nenusileidžia kitas lenkų filmas „Supernova“, siūlantis įtemptą veiksmą ir aštrias įžvalgas apie visuomenę.

Šiuo filmu kine debiutavęs Bartosz Kruhlik jau tapo žvaigžde. Kino kritikai jį vadina vunderkindu, o jo naujausio filmo laukia pasaulio kino festivaliai. „Supernova“ pasakoja apie eismo įvykį, kurio metu garsus šalies politikas sužaloja mamą su mažamečiais vaikais. Kaltininkas pasišalina iš įvykio vietos ir taip pakeičia savo ir visos kaimelio bendruomenės likimus. Linčo teismas tampa neišvengiamas. Filmas Gdynės kino festivalyje pripažintas geriausiu metų lenkų debiutu.

Šeši filmai prancūzų kino gerbėjams – nuo šeimos iki vidurnakčio seansų

Antrąją „Aerokino“ savaitę dominuos prancūzų kinas ir garsūs jo aktoriai. Žiūrovai galės išvysti „Kino pavasarį“ atidariusią jautrią motinos ir mažametės dukros istoriją „Proksima“, kurioje pagrindinį vaidmenį sukūrė aktorė Ewa Green. Su lengvu humoru šeimos santykius gvildens ir „Vagiliautojų“ režisieriaus Hirokazu Kore-edos naujausias filmas su prancūzų kino žvaigždėmis Catherine Deneuve ir Juliette Binoche „Visa tiesa apie divą“.

Apie meilę prabils filmas-paveikslas „Liepsnojančios moters portretas“, kuris nukels į XVIII amžiaus Bretanę. O štai romantinė drama „Gražiausi gyvenimo metai“ papasakos garsiojo filmo „Vyras ir moteris“ tęsinį po 50-ies metų, kai susitinka tie patys veikėjai ir juos įkūniję aktoriai Anouk Aimée ir Jean-Louis Trintignant.

Į penktadienio vidurnakčio seansą pakvies juodojo humoro komedija „Zomša“, kurios ekscentriškasis režisierius Quentin Dupieux pasakoja istoriją apie vyruką, taip įsimylėjusį savo elnio odos švarką, kad ima su juo šnekėtis. O zomšinis švarkas įnoringas, prašo eliminuoti visus pasaulio švarkus. Istorija įgauna dar daugiau absurdiškumo ir siaubo.

O štai savaitgalį šeimos seanse laukia prancūzų istorija „Suteik man sparnus“ apie berniuką ir jo tėvą ornitologą, kuris ryžtasi išsaugoti nykstančią žąsų rūšį, pakeisdamas jų migracijos kelią ne tokiu pavojingu. Pirmiausia jiems reikės žąsiukus išperėti, išmokyti skraidyti ir patiems leistis į gyvenimo skrydį.

Kitame pasakojime visai šeimai, animacijoje iš Italijos, „Garsioji meškinu invazija į Sicilija“ bus taip pat daug temų diskusijoms su mažaisiais žiūrovais: apie atsakomybę, meilę, silpnųjų ir stipriųjų kovą. Žaisminga, spalvinga ir nuotykių kupina istorija apie meškinų misiją į Siciliją garantuos turiningą pramogą visai šeimai.

Pasirūpinta saugumu

„Aerokino“ seansų metu bus užtikrintas saugumas žiūrovų sveikatai – viso seanso metu žiūrovai bus prašomi neišlipti iš savo automobilių, bilietais prekiaujama tik internete. Reikalui esant, bus leidžiama atsidaryti automobilių langus, tačiau privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones. Rūpinantis gamta, žiūrovai bus raginami seansų metu išjungti mašinų žibintus ir variklius.

Automobilių skaičius į kiekvieną seansą yra ribotas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų