Fotografija – ilgametė dailės mokinė, kaimynė ir varžovė. Apibrėžti tiesioginius šių meno rūšių ryšius ir įtaką yra gana sudėtinga. Todėl aštuntoje ciklo paskaitoje apžvelgsime Lietuvos fotografijos istorijos faktus – kiek ir kurie fotografai domėjosi daile ar net ją kūrė ir, atvirkščiai, kokie dailininkai domėjosi fotografija, patys fotografavo, naudojo ją savo kūryboje ar traktavo kaip pomėgį. Didžiausias XX a. fotomenininkas Henris Cartieras-Bressonas yra prisipažinęs, kokią didelę įtaką jam turėjusi dailė ir muzika. Beje, senatvėje jis metė fotografavęs ir pradėjo tapyti. Ypač įdomiai dailės ir fotografijos santykiai susiklostė modernizmo ir postmodernizmo laikais, atsiradus bendrų projektų galimybei, o fotografijos funkcijas ėmus suvokti labai plačiai.
S. Žvirgždas – vienas geriausių Lietuvos fotografijos žinovų, žymiausių peizažo fotografijos meistrų. Ryškų pėdsaką palieka ir jo, kaip fotografijos kritiko ir istoriko, veikla. S. Žvirgždas yra daugelio fotografijos leidinių sudarytojas, knygų vertėjas, straipsnių ir jų rinkinių apie Lietuvos fotografijos istoriją autorius ar bendraautoris.
Renginys vyks vasario 22 d. 18 val. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos (Gedimino pr. 51, Vilnius) Konferencijų salėje, V a., numatoma trukmė – 1,5 val. Organizatorė – Nacionalinė biblioteka. Įėjimas laisvas.
Kitos ciklo paskaitos
Kovo 1 d. – „Vilniaus vaizdų kaita nuo klasikos iki postmodernizmo“
Kovo 8 d. – „Mūsų miestelių fotografai“
Kovo 15 d. – „Lietuvos fotografijos pirmavaizdžiai ir kartotės“
Naujausi komentarai