„Gwangju Peace theater festival“ – jau beveik dvidešimt metų Gwangju mieste gyvuojantis tarptautinis teatro festivalis, siekiantis savo programoje pristatyti šiuolaikinius, eksperimentinius scenos menų kūrinius, kuriuose būtų atskleidžiamos temos, susijusios su žmogaus teisėmis, kultūrine įvairove bei aktualiomis sociopolitinėmis problemomis. Tai jau ne pirmos Artūro Areimos teatro gastrolės Pietų Korėjoje – 2018 metais tarptautiniuose Tedžono ir Seulo tarptautiniuose teatro festivaliuose teatras pristatė spektaklį „Hamletmachine“ pagal Heinerio Müllerio pjesę, kuris tuomet sulaukė ne vieno teigiamo profesionalų atsiliepimo bei daugybės žiūrovų reakcijų.
Spektaklis „Faust is Dead“, kurio premjera Lietuvoje įvyko 2021 metais, analizuoja skaitmeninės eros poveikį žmogiškam ryšiui, kvestionuoja lytiškumo, socialinių vaidmenų sąvokas. Šio spektaklio išskirtinis bruožas – ypač ilgai trukęs, neįprastas kūrybinis procesas, kai aktorių (Modesta Jakeliūnaitė, Monika Poderytė) sceninis ryšys buvo kuriamas dar prieš prasidedant spektaklio repeticijoms – keliaujant, gyvenant drauge, ieškant autentiško, gyvo tarpusavio ryšio, kuris vėliau tęsėsi jau scenoje. Tai vienas svarbiausių pastarųjų metų Artūro Areimos teatro darbų, pažymintis svarbų trupės kūrybinį etapą, kaip vienas atviriausių ir daugiausiai kūrybinės, emocinės energijos pareikalavusių spektaklių – šio spektaklio kūrybinis procesas videomenininko Dino Marcinkevičiaus dėka netgi pavirto atskiru dokumentiniu filmu.
Pasak režisieriaus A. Areimos, M. Ravenhillo pjesė „Faust is dead“ yra antausis šiandienai – veidrodis perdėtam pozityvumui, socialinių medijų sukurtam konformizmui, pseudoliberalizmui ir iškreiptam demokratizmui. Tai nihilistinis, nepatogus žvilgsnis į šiandienos žmogų apie jo progreso mirtį. Tai kūrinys, kalbantis apie iškilusį pavojų netekti ne tik asmeninės, bet ir istorinės atminties.
Naujausi komentarai