Vienos perspektyviausių britų žvaigždžių pasirodymas rugsėjo 25-ąją nebus toks kontrastingas kaip priešpandeminiame festivalyje dalį publikos privertęs šėlti, o dalį – apleisti salę „The Comet is Coming“ koncertas, tačiau tikrai nemažiau intriguojantis ir įvairiaspalvis.
Jorkšyro grafystėje, garsėjančioje giliomis pučiamųjų orkestrų tradicijomis, gimusi Emma, kaip ir daugelis, į muziką pasuko dar vaikystėje. Pirmasis jos instrumentas − naudotų muzikos instrumentų parduotuvėje įsigytas kornetas. Mergina greitai tapo pagrindine vietos pučiamųjų orkestro kornetininkė. Tačiau viską aukštyn kojomis talentingosios muzikantės kelyje apvertė netikėtai į jos grojaraštį patekęs Gilo Evanso specialiai Milesui Davisui aranžuotas „Concierto De Aranjuez“ kūrinys. Akistata su šia kompozicija pakeitė Emmos ligtolinį muzikinį suvokimą ir atvėrė duris į neaprėpiamai platų džiazo pasaulį.
Emma-Jean Thackray. / J. Magowan nuotr.
Nors ir labai žavėjosi tokiais žanro klasikais kaip Johnas Coltrane‘as, talentingoji britė visada stengėsi išlaikyti distanciją su savo dievukais ir nieku gyvu nebandė jų imituoti. Priešingai, ieškojo išskirtinumo ir vis labiau ėmė domėtis kitais žanrais. Netgi savo studijų Karališkajame Velso muzikos ir dramos koledže bei Londone įsikūrusioje Labano Trejybės konservatorijoje bičiulius, entuziastingai norėdavusius tobulai įvaldyti bebopo eros skambesį, bandydavo sudominti pasiklausyti JAV reperio Madlib.
Dėl kitoniško požiūrio į muziką Emma formalaus ugdymo institucijoje jausdavosi tarsi prašalaitė. Vis tik, galiausiai radusi bendraminčių, subūrė kolektyvą, ir ėmė aktyviai koncertuoti Londono erdvėse bei išleido net keturis EP. Būtent šie leidiniai muzikos gerbėjų ausis suviliojo psichodeliniu spritual jazz, funk, soul mišiniu, kuriame jaučiamas subtilus hiphopo prieskonis.
Dėmesio lavina Emmą užgriuvo 2021 m. liepą išleidus debiutinį albumą „Yellow“, kuris tarsi uraganas įsiveržė į 1-ąją Jungtinės Karalystės džiazo ir 3-ąją indie albumų topų vietas. „Yellow“ – tai 47 minutes trunkanti kelionė per 70-ųjų džiazą ir funk‘ą, paženklinta kosminėmis Sun Ra vizijomis, dvasinėmis Alice Coltrane patirtimis bei „Beach Boys“ „Pet Sounds“ laikus menančiomis orkestruotėmis. Ir, jei ankstesnėje Emmos kūryboje buvo galima aptikti daugiau standartinių skambesio detalių, tai debiutiniame albume talentingoji britė žengia tolyn į savo pačios statomą garsų karalystę, kurią būtų galima pakrikštyti psichodeliniu (ne)džiazu.
J. Magowan nuotr.
Emma, kultinio britų leidinio „The Guardian“ praminta Jungtinės Karalystės scenos supernova, į jubiliejinį „Vilnius Mama Jazz“ atvyksta ne viena, bet su bičiulių palyda – būgnininku Dougalasu Tayloru, pianistu Lyle Bartonu, tūbininku Benu Kelly ir perkusininku Dwayne‘u Kilvingtonu. Ši kompanija atkeliauja į Vilnių sukurti ypatingai šilto ir pačiomis ryškiausiomis spalvomis žibėsiančio vakaro.
Rugsėjo 25 d. kiekvienas melomanas privalo būti Šiuolaikinio meno centre, nes kitos progos pamatyti E.J. Thackray mūsų šalyje, tikėtina, teks laukti labai ilgai. Sparčiai populiarėjanti muzikantė gali tapti sunkiai įkandama nemenkai daliai koncertų organizatorių.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė. Pastaba: įėjimas į festivalio renginius tik su galimybių pasu. Išsamesnė informacija apie festivalį www.vilniusmamajazz.lt.
Naujausi komentarai