Kiekvieną Aleksoto aerodromo grumstelį garbinantys aviatoriai tik įrengę legalizavo motokroso trasą, o dėl kitų panašių kasinėjimų su paminklosaugininkais tartis neketina.
Legalizavo tik įrengę
S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą tarsi savo akį saugantys aviatoriai siekia teritorijos neliečiamumo. Tam pritaria ne tik kai kurie akivaizdžiai aviatorius palaikantys politikai, bet ir nemaža visuomenės dalis, tačiau ją stebina aviatorių taikomi dvigubi teritorijos apsaugos standartai.
Jiems neįtinka siūlomos teritorijos vystymo vizijos, kurios dažniausiai griaunamos remiantis neva iškylančioms grėsmėms aerodromo vientisumui ir jo teritorijos kiekvieno grumsto vertingumu. Aviatoriai mojuoja popieriais, kuriuose paveldo sergėtojai pabrėžia, kad vertingame aerodrome saugotinas net žemių sampilas ar griovys, tačiau patys teritorijos šeimininkai be kultūros paveldo specialistų leidimo leidžia įrengti motokroso trasą. Ją legalizuoti pradėta rūpintis tik po kilusio triukšmo. Paveldo sergėtojai motokroso trasą įrengti leido atsižvelgdami į nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos ekspertų išvadas, kuriose pabrėžiama, kad trasa nepageidaujama, bet galima atsižvelgiant į sunkią aerodromo finansinę būklę. Trasą leista įrengti laikinai, iki kol bus patvirtintas teritorijos specialusis planas.
Aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas sakė, kad už leidimą įrengti trasą, įstaiga iš motociklų ir keturračių savininkų kas mėnesį gauna 500 litų, neskaičiuojant pridėtinės vertės mokesčio.
E.Raubickas teigė, kad, suteikdamas vietos trasai, aerodromas padarė gerą darbą – motociklų ir keturračių savininkai nebesidrasko, kur papuolė, ir yra pasižadėję nevažinėti prie pakilimo takų.
Iškasė be leidimo
Kultūros paveldo departamento Kauno teritorinio padalinio vyriausiasis valstybinis inspektorius Liutauras Tarbūnas sakė, kad įrengta motokroso trasa žalos paveldui nedaro, tačiau tokie darbai su Kultūros paveldo departamentu turi būti derinami.
"Galima iškasti 20 cm gylio duobelę, bet didesnius darbus būtinai reikia derinti", – sakė L.Tarbūnas.
E.Raubickas taip negalvoja. Per kasmetę baikerių šventę "Bike Show Millennium", motociklų ir keturračių varžybų dalyviai šokinėjo per kelis gero metro aukščio renginiui supiltus kalnelius. Dėl to šalia pakilimo tako dideliu traktoriumi buvo iškastas jo kaušo pločio, daugiau nei dešimties metrų ilgio ir maždaug metro gylio griovys. Dėl jo į paveldo sargus aviatoriai nesikreipė.
"Tai reikėjo derinti tik su Civilinės aviacijos administracija", – teigė E.Raubickas.
Viskuo kaltina valdybą
"Keista, kad patys aviatoriai leidžia įsirengti motokroso trasą ir šaukia, kad aerodromo teritorijoje nieko daugiau negalima daryti", – sakė maždaug prieš mėnesį iš aerodromo valdybos pirmininkės pareigų pasitraukusi Aleksoto seniūnė Liukrecija Navickienė.
Būta kalbų, kad aerodrome norėjo įsikurti ne tik akivaizdžiai jo veiklą galintys apriboti dideli objektai, bet ir riedlentininkai, golfo žaidėjai, vietiniai futbolininkai, tačiau į jų norus aerodromo administracija neįsiklausė.
E.Raubicko teigimu, nei aerodrome norėjusių įsikurti riedlentininkų, nei Aleksoto futbolininkų jis nėra akyse regėjęs, todėl apie tai, kad nedavė jiems teritorijos, negali būti nė kalbos. Direktorius sako, kad pats aerodromas siūlęs jo teritorijoje įsteigti karinės technikos muziejų, bet miesto valdžios tai nesudomino.
L.Navickienės nuomone, pirmiausia turi būti patvirtinta aerodromo vystymosi vizija, o tik po to sprendžiama, ką į jį įsileisti, o ko ne. Aiškios vizijos kol kas nėra. E.Raubickas teisinasi, kad tam, jog aerodromas būtų kryptingai vystymomas, trukdė iki šiol blogai veikusi valdyba. Neva dėl blogos valdybos iki šiol aerodromas nesugebėjo pakeisti senų, šiuolaikinių reikalavimų neatitinkančių veiklos įstatų.
Naujausi komentarai