Ne kartą kritikavęs Aleksoto aerodromo vadovybę dėl neveiklumo, Kauno meras Andrius Kupčinskas nesiryžta imtis veiksmų, kad situacija keistųsi. Gal miesto vadovas bijo aerodromą globojančio savo tėvo?
Tik kritikuoja
"Prieš kelerius metus frakcijoje esame nusprendę, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome turi būti išsaugotas istorinis paveldas ir plėtojama rekreacinė veikla, tačiau strateginį planą turi parengti aerodromo vadovai", – neabejoja A.Kupčinskas. Pasak jo, pastaruosius trejus metus viešoji įstaiga "S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas" nerodo iniciatyvos gerinti situaciją.
Miesto vadovas pripažįsta, kad savivaldybė aerodromui skiria nedaug lėšų, tačiau jis įsitikinęs, kad viešosios įstaigos valdyba ir direktorius turi patys rengti investicinius projektus.
Prieš metus A.Kupčinskas piktinosi, kad VšĮ "S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas" direktorius Eugenijus Raubickas ir aerodromo valdyba nesusišneka tarpusavyje ir stringa bet kokie darbai. "Taip tęstis negali, todėl matau vieną išeitį – paleisime ir valdybą, ir direktorių", – tada pareiškė miesto vadovas, tačiau jokių veiksmų nesiėmė. Miesto taryba kelis kartus keitė valdybos narius.
Pakalbėjęs apie tai, kad pasigenda iniciatyvos iš aerodromo direktoriaus ir valdybos, A.Kupčinskas vėl pažėrė pažadų, kad domėsis, kodėl taip yra.
A.Kupčinskas teigė gavęs ne vieną pasiūlymą ne iš aerodromo, kaip būtų galima plėtoti jo veiklą. "Helisota" rodo norą persikelti į aerodromą. Yra įvairių klubų ir organizacijų, kurių veikla labai siejasi su aerodromu. Įkurti viską vienoje vietoje būtų perspektyvu", – ketinimus atskleidė miesto vadovas. Mero teigimu, savivaldybė yra užsakiusi galimybių studiją ir daro viską, kad į aerodromą iš Fredos greičiau būtų perkeltas Karinių oro pajėgų sraigtasparnių postas. A.Kupčinskas užsiminė, kad šiuos darbus sunkiai sekėsi derinti su aerodromo vadovybe.
"Gal norima jaustis vienvaldžiais šeimininkais, bet reikia atsižvelgti ir į miesto poreikius", – nevengė kritikos aerodromo vadovybei Kauno vadovas.
Saugo patikimas užtarėjas
A.Kupčinskas nenorėjo pripažinti, kad aviatoriai nepaiso savivaldybės pozicijos, nes juos palaiko mero tėvas Seimo narys Rytas Kupčinskas. "Nemanau. Daug kur bandoma spekuliuoti vardais, bet į šią situaciją žiūriu kitaip", – išsisuko Kauno vadovas.
Ir sulaukdamas nemažai kritikos, aerodromo direktorius tvirtai išlaiko savo postą, o šią viešąją įstaigą kuruojantis Miesto tvarkymo skyrius mažai ką žino apie aerodromo veiklą ir stengiasi į ją nesikišti.
Tiek pats E.Raubickas, tiek kiti aviatoriai ne kartą gyrėsi, kad jiems daug padeda Seimo narys Rytas Kupčinskas. Tikriausiai ne šiaip sau aviatoriai prieš rinkimus į Seimą labai aktyviai agitavo kauniečius balsuoti už R.Kupčinską.
Seimo narys labiausiai prieštaravo, kad būtų įkurta laisvalaikio zona S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome. Už tai ne kartą viešai yra baręs Kauno valdžią. Specialioje spaudos konferencijoje R.Kupčinskas yra pareiškęs, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas turi būti saugomas kaip paveldo objektas. Politikas ne kartą buvo aviacijos švenčių globėjas.
"R.Kupčinskas padėjo, kiek galėjo, ir dabar padeda", – neslėpė aerodromo direktorius. Kodėl Seimo narys taip globoja aviatorius, sužinoti nepavyko. R.Kupčinskas neatsiliepė į telefono skambučius.
Direktorius susipainiojo
Gal todėl, kad turi stiprų užnugarį, o gal ir dėl kokių nors kitų priežasčių aerodromo direktorius E.Raubickas mano viską darantis gerai ir kritikos strėles nukreipia į pačią savivaldybę ar net Vyriausybę, skundžiasi nesulaukiantis dėmesio iš Turizmo informacijos centro.
Direktorius neabejoja, kad dabar aerodromo valdyba dirba normaliai, ir džiaugiasi, kad kiekvienas jos narys turi idėjų, kaip plėtoti aerodromą. "Mūsų užduotis – sudaryti palankias sąlygas aviacijos sportui plėtoti ir saugoti aerodromą kaip paveldo objektą", – savo misiją įvardijo direktorius E. Raubickas. Jo įsitikinimu, bet kokia aerodromo plėtra turėtų rūpintis miestas.
Išgyręs aerodromo valdybą, E.Raubickas suskubo peikti savivaldybės Miesto plėtros departamentą, kuris, jo manymu, turėtų rūpintis aerodromo investiciniais projektais, tačiau to nedaro. Departamentui vadovaujantis konservatorius Remigijus Skilandis yra ir aerodromo valdybos narys. "Bet rezultato nėra. Norėtųsi daugiau", – piktinosi E.Raubickas.
Vis dėlto aerodromo direktorius nekalba apie tai, kad gerokai apšepęs istorinis paveldo objektas yra atsidūręs užburtame rate. Aerodromo vadovybė tikina laukianti, kol miesto valdžia imsis tvarkyti istorinį aerodromą, tačiau vos tik kas nors prabyla apie rekreacinių zonų kūrimą, krūmais apžėlusių aerodromo pakraščių sutvarkymą, aviatoriai stoja į gynybinę poziciją: tai yra paveldas, ir jį reikia saugoti. Kol ne vienus metus kalbama apie vizijas, koks turi būti istorinis aerodromas, jo pakraščiuose kuriasi keturračiai, iš kurių prekiaujama malkomis, vairavimo instruktoriai.
"Aerodromo veikla reikalauja didelių pinigų", – neslėpė direktorius. Anot jo, minimaliai aerodromui išlaikyti reikia apie 260 tūkst. litų per metus. Šiemet savivaldybė iš miesto biudžeto skyrė 120 tūkst. litų aerodromo teritorijai šienauti, tvarkyti, krūmams genėti, kitiems darbams atlikti. Šios sumos tikrai neužteks rimtesniems darbams. Vis dėlto E.Raubickas teigia, kad artimiausiu metu neketinama rengti jokių investicinių projektų.
"Projektams rengti reikia pinigų, o niekada nežinai, ar bus iš to naudos, todėl turimas lėšas naudojame aerodromui prižiūrėti", – prioritetus įvardijo E.Raubickas.
Lėktuvų nebesurinkinės?
Pernai buvo įsteigta dar viena viešoji įstaiga "Kauno aviacentras". Vienas šios įstaigos steigėjų aviatorius Dalius Liekis neslėpė ketinimų dar labiau įsitvirtinti aerodrome. "Kauno aviacentras tikėjosi perimti iš savivaldybės šiaurinėje S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo dalyje esančius statinių pamatus, kuriuos žadėjo pritaikyti aviaturizmui ir kitoms veiklos sritims plėtoti. Planai istoriniame aerodrome statyti viešbutį, atidaryti lėktuvų surinkimo įmonę ir rengti mokomuosius skrydžius, pasėjo nerimo ne tik tarp Aleksoto gyventojų.
"Planai egzistuoja, bet šito klausimo nenorėčiau komentuoti", – praėjus metams buvo nekalbus D.Liekis. Jis prisipažino su aviacija nesiskirsiantis iki gyvenimo pabaigos, tačiau apie planus plėtoti su aviacija susijusį verslą aerodrome nekalba. "Gal ir bus tie planai. Ir krizė, ir dar kai kas trukdo", – paslaptingai užsiminė aviatorius.
"Frakcijoje užkliuvo, kad negali čia, miesto centre, būti lėktuvų surinkimo įmonė. Kas konkrečiai nusprendė, aš nežinau", – teigė E.Raubickas. Paklaustas, kokioje frakcijoje vyko tokie svarstymai, aerodromo direktorius išsisuko nuo atsakymo. Ne paslaptis, kad aerodromo administracija ne kartą savo planus ėjo derinti į Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija.
Savivaldybė trukdo aerodromui?
Aerodromo vadovas neslepia: reikia tvarkyti dirbtinės dangos kilimo ir tūpimo taką, nes jis tik patenkinamos būklės. "Kaip gatvėse dyla danga, taip ir čia trupa, nuolat atskyla akmenukų. Sraigtiniams ir reaktyviniams lėktuvams tai gali sukelti problemų, todėl taką reikia itin kruopščiai prižiūrėti, šluoti", – prasitarė E.Raubickas.
Prieš kelerius metus aerodromas rengė projektą 1,1 km ilgio takui renovuoti. Tada apskaičiuota, kad darbams reikės 5,2 mln. litų. Pasak E.Raubicko, savivaldybė tokių pinigų neturi, o Susisiekimo ministerijai siųstas prašymas nebuvo patenkintas. Nepavyko gauti ir Europos Sąjungos lėšų.
Dėl to E.Raubickas įžvelgia ir savivaldybės valdininkų kaltę. "Iš kur valdininkai gali iš anksto žinoti, kad mūsų projektas nelaimės europinių pinigų? Kas paneigs, kas savivaldybė netrukdo? Ko galima tikėtis iš savivaldybės, kai buvęs vicemeras S.Vaičikauskas nesupranta, kam reikia aviacijos šventės", – versijas kėlė aviatorius.
E.Raubickas pasakojo, kad aerodromas bando užsidirbti iš įvairios veiklos. Kol kas bene labiausiai aerodrome įsitvirtino keturračių mėgėjai, šalia S.Dariaus ir S.Girėno gatvės įsirengę trasas, tualetus, namelį. "Kultūros paveldo departamentas neprieštarauja laikinajai veiklai, kol teritorija nereikalinga aerodromo funkcijoms", – tikino E.Raubickas. Jis negalėjo įvardyti, kokie klubai yra sudarę sutartį su aerodromu ir kiek aerodromas iš šios nuomos uždirba. Direktorius prasitarė, kad ten važinėja ne tik keturračiai, bet vyksta motociklų enduro varžybos.
"Darome gerokai daugiau, negu mums priklauso. Miestas pasiėmė 192 ha, bet jeigu nežino, ką su jais daryti, reikėjo neimti. Kai ko nors reikia, visi pritaria, maloniai šypsosi, o paskui sprendimų nepriima", – piktinosi aerodromo vadovas.
Vygantas Gudėnas, savivaldybės administracijos direktorius: Savivaldybė tų hektarų nepasiėmė. Ten veikia ir tvarkosi viešoji įstaiga "S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas". Jie ir turi savo strategiją dėlioti. Ne savivaldybė turi vaikščioti po aerodromą ir spręsti jų problemas. Įstaiga turi organizuoti savo veiklą taip, kad dirbtų ir užsidirbtų. Keli jų projektai buvo, bet tarybos komitetuose nesulaukė palaikymo. Tada ir administracija negali imtis veiksmų. Tačiau nei aerodromo direktorius, nei valdyba savo vizijos nepristato. Vyko keli auditai, buvo trūkumų, rašėme rekomendacijas. Vadovybė bando šalinti tuos trūkumus. Tarybos komitetai kasmet išklauso vadovo ataskaitos. Kol kas pretenzijų jam nebuvo. |
---|
Naujausi komentarai