Ar bus apmokestintas įvažiavimas į Vilniaus senamiestį?

Nuo rugpjūčio Kauno senamiestį paskelbus mažos taršos zona, automobilių judėjimas ten sumažėjo ketvirtadaliu, o įvažiuojantieji į senamiestį moka po du eurus. Netrukus tokias zonas centrinėse miestų dalyse privalės turėti ir kiti didmiesčiai bei kurortai.

Vilniaus senamiestyje jau penktus metus veikia kilpinio eismo schema. Kiek ji sumažino eismą istoriniame sostinės senamiestyje ir kaip dar planuojama mažinti taršą, plačiau pakomentavo Vilniaus savivaldybės įmonės „Judu“ judumo ekspertas Edgaras Stankevičius.

– Kada buvo įvestas kilpinis eismas Vilniaus senamiestyje ir kodėl? 

– 2019 metų vasarą. Jis buvo įrengtas taršos mažinimui centrinėje miesto dalyje, taip pat dėl to, kad senamiestis būtų laisvesnis, atviresnis ten besilankantiems miesto svečiams bei gyventojams.

Galutinį sprendimą turės priimti Vilniaus miesto taryba.

– Ar tai pasiteisinęs dalykas?

– Palyginti situaciją prieš įvedimą ir įvedus kilpinį eismą, matome, kad tranzitinis eismas sumažėjo 90 proc., dėl ko sumažėjo eismo įvykių skaičius 40 proc. Taip pat 20 proc. sumažėjo triukšmas. Pastebėta, kad senamiestyje lankomumas savaitgalio metu išaugo 12 proc.

– Kuriant mažos taršos zonas, kokios jau yra Kauno senamiestyje, Vilnius, panašu, to neišvengs?

– Neišvengs visi didieji Lietuvos miestai ir kurortai, pagal alternatyviųjų degalų įstatymą, kuris 2022 metais įpareigojo, kad visi didieji miestai privalo iki sausio 1 dienos įsivesti mažos taršos zonas. Jų teritorijas savivaldos lygyje turėtų nustatyti miesto tarybos.

– Ar mažos taršos zona dar galėtų didėti, ar tiesiog tai, kas dabar yra kilpinis eismas, bus paskelbta mažos taršos zona?

– Kadangi šiuo metu mažos taršos zonų įvedimo planas vis dar rengiamas ir vyksta diskusijos su pačia savivaldybe, tai tiksliai atsakyti negaliu. Galutinį sprendimą turės priimti Vilniaus miesto taryba.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kaunas turi prie pilies aikštelę, kur žmonės gali palikti automobilius ir po senamiestį keliauti pėsčiomis. Ar Vilnius turės kažką panašaus? 

– Tokios vienos didelės prieigos, kaip Kaune, nėra, bet galbūt yra mažesnių. Viskas priklausys nuo to, kokios priemonės bus patvirtintos. Tačiau Vilniuje yra ir kitų alternatyvių judėjimo priemonių: viešojo transporto parkas, tiesiami dviračių takai, tvarkomi šaligatviai, kad būtų patogus priėjimas. Alternatyvų tikrai yra. Nebūtina į miesto centrinę dalį keliauti nuosavu automobiliu ir taip didinti taršą.

– Ar įvedus mažos taršos zonas planuojama sekti Kauno keliu? Įvažiavimas bus apmokestintas? 

– Kaip ir minėjau, diskusijos vis dar vyksta. Vilniaus miesto taryba priims sprendimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių