Didžiųjų prekybos tinklų apgultame Kaune iškils dar vienas – neseniai Vilniuje duris atvėrusi "Prisma" kitąmet baigs statyti didcentrį Pramonės prospekte.
Braunasi naujas varžovas
Turistai neretai stebisi didcentrių gausa Kaune – esą tiek apsipirkti skirtų vietų Europos didžiuosiuose miestuose nėra, o didesni prekybos centrai paprastai telkiasi priemiesčiuose. "Akropolis", trijų iksų "Maximos", "Savas", didžiosios "Rimi" ir "Iki" parduotuvės, "Mega", "Molas" – kiekviename gyvenamajame mikrorajone ir net centre galima rasti po kelis didelius prekybos centrus.
Atrodo, pakankamai ankštoje erdvėje vietos plėtrai mato Suomijos mažmeninės prekybos kompanija "S Group", į Lietuvą žengianti su "Prisma" prekės ženklu. Neseniai 10 tūkst. kv. m dydžio didcentrį atidariusi Vilniuje, grupė planuoja iki 2010 m. pabaigos atidaryti 11 tūkst. kv. m prekybos centrą Kaune, Pramonės prospekte. Ir tai – ne pabaiga. Per artimiausius metus tinklo vadovai planuoja Lietuvoje atidaryti šešis arba septynis prekybos centrus, iš kurių didesnė dalis bus Vilniuje. Dienraščio žiniomis, investicijos į naująjį prekybos centrą Kaune siekia 50 mln. litų.
"Lietuva patraukli prekybos tinklų verslui. Šalyje – vos keletas iš tiesų didelių prekybos centrų, atitinkančių didcentrio (angl. hypermarket) koncepciją, todėl matome erdvės "Prismos" tinklo plėtrai, – investicijų Lietuvoje priežastį nurodo "Prismos" direktorė Anu Huuska.
Masalas – žemos kainos
Pirmasis prekybos centras, kuriame veikia taros perdirbimo automatai, moderni šaldymo įranga su dangčiais ir durelėmis bei šilumos utilizavimo sistema, užmojai rinkti ir rūšiuoti popieriaus bei plastiko atliekas – į Lietuvos rinką "Prisma" žengia apsiginklavusi naujomis idėjomis.
Rinkodaros specialistai, ko gero, patvirtintų, kad siūlydami tik tai, ką jau rinkoje galima rasti, nauji varžovai vargiai įsitvirtintų.
"Tai – ne svarbiausi mūsų privalumai, – pabrėžia A.Huuska. – Siūlysime platų prekių asortimentą, o tos prekės bus pigiausios rinkoje." Esą žemiausių kainų prekybos centru "Prismai" pavyks tapti pasinaudojus ilgalaike "S Group" patirtimi, žiniomis, efektyviais procesais ir kitais privalumais. Anot A.Huuskos, tuo gali įsitikinti pirkėjai Latvijoje ir Estijoje, kur šis tinklas veikia ne pirmus metus.
A.Huuska pripažįsta, kad žengti į Lietuvos rinką buvo nuspręsta dar neprasidėjus krizei, 2006 m. Tačiau, anot Suomijos verslininkės, pasikeitimai ekonomikoje nepakoregavo tinklo planų, nors juos ir teko šiek tiek peržiūrėti. Planuojant plėtrą Vilniuje ir Kaune daugiausia įtakos sprendimams padarė vietos gyventojų vartojimo ir pirkimo įpročiai.
Konkurentų neišgąsdino?
Didžiųjų prekybos tinklų vadovų naujasis konkurentas nebaugina. Jie sutaria: per krizę įsitvirtinti naujokui rinkoje bus sunku.
"Tai prekybos tinklas, kuris Lietuvoje dar žengia pirmuosius žingsnius. Mažmeninės prekybos rinkoje vyrauja ypač didelė konkurencija, todėl tik laikas gali parodyti, kaip joje seksis naujam žaidėjui, – sakė prekybos tinklo "Iki" atstovas spaudai Valdas Lopeta. – Mes siekiame stiprinti savo pozicijas visoje Lietuvoje ir tikimės pasiekti tikslus netgi padidėjus konkurencijai."
Paklaustas, kaip vertina "Prismos" galimybes siūlyti prekes pigiausiai, V.Lopeta atsakė, kad siekiama, jog prekybos tinklo "Iki" parduotuvėse kasdienio vartojimo prekių kainos būtų vienos mažiausių rinkoje.
Prekybos tinklo "Maxima" atstovė spaudai Renata Saulytė pripažįsta, kad, konkurencijai padidėjus, kova dėl kiekvieno pirkėjo dar labiau sustiprės. Tačiau, anot jos, "Maxima" didesnei konkurencijai yra pasirengusi.
"Maxima" šiandien laikoma prekybos tinklu, kuris savo pirkėjams teikia patraukliausius pasiūlymus, akcijas ir lojalumo programas, padedančias efektyviai apsipirkti, sutaupyti ir per krizę išlaikyti gyvenimo kokybę", – pranašumus vardijo R.Saulytė.
Kuo naujasis rinkos dalyvis patrauks pirkėją ir ar tai jam pavyks – spėlioti, anot jos, anksti. Esą, laikas parodys, ar "Prismai" pavyks įsitvirtinti. Tačiau bazinius dalykus, tokius kaip kaina, kokybė, asortimentas, aptarnavimas, bus privalu išlaikyti konkurencingo lygio, nes lietuviai turi iš ko rinktis ir yra labai reiklūs prekybininkams.
"Sunkmečiu visi verčiasi per galvą, kad tik pateisintų pirkėjų lūkesčius, tai yra kad pasiūlytų pirkėjams tai, ko jie ieško: kokybišką prekę už priimtiną kainą", – sakė R.Saulytė.
"Rimi Baltic Group" atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė-Česnulienė naujam rinkos dalyviui linki sėkmės ir tiki, kad pirkėjai atsirinks, kas jiems priimtiniausia.
Kauno pirkėjo portretas
Norėdama sustiprinti pozicijas Kaune neseniai "Rimi Lietuva" atliko specialų tyrimą "Kauno pirkėjo portretas". Vadovaudamasis rezultatais tinklas ėmė keisti įvairias smulkmenas parduotuvėse.
"Kauno pirkėjas - specifinis, todėl mes, siekdami pritraukti kuo daugiau pirkėjų, pateisinti jų lūkesčius, nuolat atliekame jų poreikių tyrimus ir pagal tai ne tik rekonstruojame prekybos centrus, bet ir formuojame prekių asortimentą", - pasakojo R.Stanaitytė-Česnulienė. Dabar labiausiai Kauno pirkėjo portretą atitinka, anot jos, neseniai rekonstruota parduotuvė V.Krėvės prospekte.
"Rimi" tyrėjams pavyko išsiaiškinti, kad Kauno pirkėjas mėgsta bendrauti, socializuotis, žino ir domisi kainomis ir naujovėmis, pirkimas jam - procesas, kuris turi atnešti ne tik aiškių rezultatų, bet ir būti malonus. Esą pagal tai ir daugelį kitų aspektų siūlomos ir dėstomos prekės, planuojamas asortimentas, akcijos.
R.Stanaitytė-Česnulienė įsitikinusi, kad atlikti tokį tyrimą buvo verta - Kaune tinklo pozicijos, palyginti su kitais prekybos centrais, ėmė augti.
"Prismos" ženklas:
Šiuo metu 52 "Prismos" prekybos centrai veikia Suomijoje, 5 - Estijoje, 2 - Latvijoje ir 3 - Rusijoje.
Visi prekybos centrai priklauso "S Group" įmonių šeimai. "S Group" - tai suomių įmonė, įkurta daugiau kaip prieš 100 metų, turinti daugiau nei 1,5 tūkst. prekybos vietų ir 37,5 tūkst. darbuotojų.
Šiai įmonių grupei priklauso mažmeninės prekybos įmonės, degalinių tinklai, degalinių tinklo parduotuvės, specializuotos parduotuvės, viešbučiai ir restoranai, transporto priemonių ir žemės ūkio reikmenų prekybos įmonės, vienas bankas.
2008 m. šios įmonės mažmeninės prekybos apyvarta sudarė 11,8 mlrd. eurų.
Naujausi komentarai