Architektai reikalauja bokšto

M.K.Čiurlionio tiltą ir Europos prospektą sujungsiančios estakados statyba artėja prie pabaigos, tačiau architektai, statybininkai ir savivaldybė susiginčijo dėl statinio apdailos.

Lenkia darbų grafiką

Svarbią Kauno transporto eismo arteriją žadama atidaryti mažiau nei po pustrečio mėnesio. Europos prospektą ir M.K.Čiurlionio tiltą sujungs virš geležinkelio bėgių iškilusi maždaug 300 m ilgio estakada. Bendrovės "Hidrostatyba" darbų vadovas Vaidas Balčytis tikina, kad jo vadovaujama šimto darbuotojų komanda tikisi darbus baigti iki lapkričio.

V.Balčytis pasakojo, kad statant estakadą nenumatytų sunkumų išvengta. Estetinių techninio projekto pakeitimų pasiūlė M.K.Čiurlionio tiltą projektavęs architektas Rimvydas Palys.

Jis sukritikavo estakados šviestuvus, turėklus ir apsaugines tvoreles. "Hidrostatybos" atstovai atsižvelgė į architektų pasiūlymus. Estakadą papuoš tokie patys šviestuvai, kokie įrengti ant M.K.Čiurlionio tilto. Koncesijos konkursą laimėjusi bendrovė kokybiškesnius šviestuvus, nei buvo numatyta projekte, įrengs nereikalaudama papildomo užmokesčio. Tačiau visų architektų sumanymų rangovai už dyką įgyvendinti neketina.

Ginčai dėl bokšto

Statybininkai, architektai ir savivaldybė nesutaria dėl R.Palio siūlymo prie estakados, maždaug ties jos viduriu, pastatyti ažūrinį bokštą. Jis turėtų iškilti aukščiau už šviestuvus. Bokštą siūloma statyti vietoj projekte numatytų gelžbetoninių laiptų. R.Palys įsitikinęs, kad bokšte galima būtų įrengti laiptus, apžvalgos aikštelę.

"Estakados - brangus ir svarbus projektas Kaunui, reikalaujantis aukšto lygio estetikos. Čia unikali vieta: susikerta Nemunas, geležinkelis. Bokštas taptų šviesos bokštu. Jame kabėtų vėliavos, iš jo būtų leidžiami fejerverkai",- užsidegęs pasakojo architektas.
Nereikalaudami papildomų lėšų statybininkai sutinka vietoj numatytų gelžbetoninių laiptų panaudoti R.Palio pasiūlytas šešiakampes metalines konstrukcijas. Statyti "šviesos bokštą" kategoriškai neatsisakoma, tačiau reikalaujama papildomo užmokesčio, nes pasirašytoje sutartyje apie tokio tipo statinį nebuvo jokios kalbos. Savivaldybė papildomų lėšų neketina skirti.

"Manome, kad apžvalgos aikštele galėsiantis tapti bokštas nereikalingas. Prie jo nebus kur pasistatyti automobilio. Be to, toks estakados padailinimas kainuotų beveik milijoną", - pastebėjo Statybos skyriaus vedėjas Vidmantas Abramavičius.
"Kalbos, kad bokštas kainuotų milijoną, yra absurdas. Parengėme sąmatą ir žinome, kad jo statyba kainuotų 150 tūkst. litų. Palyginti su estakados kaina, tai - mažmožis", - įsitikinęs R.Palys.

Bokštui ieškos rėmėjų

Architektai bokšto statybos sąmatą pateikė savivaldybės administracijos direktoriui Vygantui Gudėnui. "R.Palys buvo suderinęs pirminį estakados projektą, o dabar kilo noras estakadą pagražinti. Man patinka jo pasiūlymas, bet koncesijos sutartis yra griežta. Dabar jos niekas jos nenorės keisti", - pastebėjo V.Gudėnas.

Direktoriaus teigimu, savivaldybė papildomų lėšų neskirs. Bokšto idėjos autoriams jis siūlo ieškoti privačių rėmėjų. Ant statinio galėtų puikuotis jų reklamos.
Bokštas iki lapkričio pradžios greičiausiai neiškils, tačiau architektai sako sumanymo nežada atsisakyti. Ažūrinė laiptų konstrukcija montuojama dalimis, todėl papildomas metalines sekcijas bus galima primontuoti ir ateityje.

Estakados statyba

M.K.Čiurlionio tiltą ir Europos prospektą sujungsiančios estakados statyba prasidėjo 2006 m. gruodžio pradžioje.
Koncesijos sutartį su savivaldybe pasirašiusi bendrovė "Hidrostatyba" įsipareigojo per dvejus metus pastatyti estakadą ir ją prižūrėti 23 metus. Savivaldybė "Hidrostatybai" sumokės 139 mln. litų.


M.K.Čiurlionio tiltas

Tiltas pradėtas statyti 1991 m. kaip M.K.Čiurlionio gatvės tąsa.
Pagal pirminį projektą tiltas turėjo būti pastatytas iki 1996 m., tačiau dėl lėšų stygiaus darbai buvo ne kartą stabdomi.

2000 m. darbai atnaujinti, įrengti prietilčių mazgai.
2002 m. spalį tiltu jau važiavo pirmieji automobiliai.
Tiltas sumontuotas iš 600 gelžbetonio dėžinio skerspjūvio blokų. Jo ilgis - 475 m, plotis - 29,4 m. 6 eismo juostų tiltas - plačiausias Lietuvoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kęstutis Žižys

Kęstutis Žižys portretas
Smagu kad darbai nestoja. Manau daugeliui gyventojų kelias į centrą labai sutrumpės.

proto bokštas

proto bokštas portretas
Gal geriau kokiai gatvelei asfaltą pakeiskit už tuos pinigėlius...

somis

somis portretas
žodžiu architektai nusprendė, kad įmonė gavo kiek per didelį pelną, taigi iš jo dar gali ir pastatyti kažką miestui ;)
VISI KOMENTARAI 18

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių