- Tadas Širvinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
M.K.Čiurlionio tiltą ir Europos prospektą sujungsiančios estakados statyba artėja prie pabaigos, tačiau architektai, statybininkai ir savivaldybė susiginčijo dėl statinio apdailos.
Lenkia darbų grafiką
Svarbią Kauno transporto eismo arteriją žadama atidaryti mažiau nei po pustrečio mėnesio. Europos prospektą ir M.K.Čiurlionio tiltą sujungs virš geležinkelio bėgių iškilusi maždaug 300 m ilgio estakada. Bendrovės "Hidrostatyba" darbų vadovas Vaidas Balčytis tikina, kad jo vadovaujama šimto darbuotojų komanda tikisi darbus baigti iki lapkričio.
V.Balčytis pasakojo, kad statant estakadą nenumatytų sunkumų išvengta. Estetinių techninio projekto pakeitimų pasiūlė M.K.Čiurlionio tiltą projektavęs architektas Rimvydas Palys.
Jis sukritikavo estakados šviestuvus, turėklus ir apsaugines tvoreles. "Hidrostatybos" atstovai atsižvelgė į architektų pasiūlymus. Estakadą papuoš tokie patys šviestuvai, kokie įrengti ant M.K.Čiurlionio tilto. Koncesijos konkursą laimėjusi bendrovė kokybiškesnius šviestuvus, nei buvo numatyta projekte, įrengs nereikalaudama papildomo užmokesčio. Tačiau visų architektų sumanymų rangovai už dyką įgyvendinti neketina.
Ginčai dėl bokšto
Statybininkai, architektai ir savivaldybė nesutaria dėl R.Palio siūlymo prie estakados, maždaug ties jos viduriu, pastatyti ažūrinį bokštą. Jis turėtų iškilti aukščiau už šviestuvus. Bokštą siūloma statyti vietoj projekte numatytų gelžbetoninių laiptų. R.Palys įsitikinęs, kad bokšte galima būtų įrengti laiptus, apžvalgos aikštelę.
"Estakados - brangus ir svarbus projektas Kaunui, reikalaujantis aukšto lygio estetikos. Čia unikali vieta: susikerta Nemunas, geležinkelis. Bokštas taptų šviesos bokštu. Jame kabėtų vėliavos, iš jo būtų leidžiami fejerverkai",- užsidegęs pasakojo architektas.
Nereikalaudami papildomų lėšų statybininkai sutinka vietoj numatytų gelžbetoninių laiptų panaudoti R.Palio pasiūlytas šešiakampes metalines konstrukcijas. Statyti "šviesos bokštą" kategoriškai neatsisakoma, tačiau reikalaujama papildomo užmokesčio, nes pasirašytoje sutartyje apie tokio tipo statinį nebuvo jokios kalbos. Savivaldybė papildomų lėšų neketina skirti.
"Manome, kad apžvalgos aikštele galėsiantis tapti bokštas nereikalingas. Prie jo nebus kur pasistatyti automobilio. Be to, toks estakados padailinimas kainuotų beveik milijoną", - pastebėjo Statybos skyriaus vedėjas Vidmantas Abramavičius.
"Kalbos, kad bokštas kainuotų milijoną, yra absurdas. Parengėme sąmatą ir žinome, kad jo statyba kainuotų 150 tūkst. litų. Palyginti su estakados kaina, tai - mažmožis", - įsitikinęs R.Palys.
Bokštui ieškos rėmėjų
Architektai bokšto statybos sąmatą pateikė savivaldybės administracijos direktoriui Vygantui Gudėnui. "R.Palys buvo suderinęs pirminį estakados projektą, o dabar kilo noras estakadą pagražinti. Man patinka jo pasiūlymas, bet koncesijos sutartis yra griežta. Dabar jos niekas jos nenorės keisti", - pastebėjo V.Gudėnas.
Direktoriaus teigimu, savivaldybė papildomų lėšų neskirs. Bokšto idėjos autoriams jis siūlo ieškoti privačių rėmėjų. Ant statinio galėtų puikuotis jų reklamos.
Bokštas iki lapkričio pradžios greičiausiai neiškils, tačiau architektai sako sumanymo nežada atsisakyti. Ažūrinė laiptų konstrukcija montuojama dalimis, todėl papildomas metalines sekcijas bus galima primontuoti ir ateityje.
Estakados statyba
M.K.Čiurlionio tiltą ir Europos prospektą sujungsiančios estakados statyba prasidėjo 2006 m. gruodžio pradžioje.
Koncesijos sutartį su savivaldybe pasirašiusi bendrovė "Hidrostatyba" įsipareigojo per dvejus metus pastatyti estakadą ir ją prižūrėti 23 metus. Savivaldybė "Hidrostatybai" sumokės 139 mln. litų.
M.K.Čiurlionio tiltas
Tiltas pradėtas statyti 1991 m. kaip M.K.Čiurlionio gatvės tąsa.
Pagal pirminį projektą tiltas turėjo būti pastatytas iki 1996 m., tačiau dėl lėšų stygiaus darbai buvo ne kartą stabdomi.
2000 m. darbai atnaujinti, įrengti prietilčių mazgai.
2002 m. spalį tiltu jau važiavo pirmieji automobiliai.
Tiltas sumontuotas iš 600 gelžbetonio dėžinio skerspjūvio blokų. Jo ilgis - 475 m, plotis - 29,4 m. 6 eismo juostų tiltas - plačiausias Lietuvoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė: Nacionalinio stadiono projektas gali pigti 25 tūkst. eurų8
Atsižvelgus į Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabas, daugiafunkcio komplekso su nacionaliniu stadionu projektas miestui ir valstybei gali pigti 25 tūkst. eurų – iki 157,23 mln. eurų, tačiau būsimas koncesininkas atsisakytų anksčiau s...
-
Prie Prezidentūros – aistros dėl „Rail Baltica“: nereikia tų pinigų, čia yra širdis3
Prie Prezidentūros vyksta protestas dėl „Rail Baltica“ geležinkelio vėžių statybos. Į sostinę atvykę Panevėžio rajono gyventojai piktinasi, kad buldozerių bus nugriautos bent dvi dešimtys gyvenamųjų namų. Gali nukentėti ir ku...
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
Antradienio vidudienį Daukanto aikštėje prie Prezidentūros keliolika vadinamosios „Rail Baltica“ viešojo intereso gynimo grupės aktyvistų susirinko į piketą, taip išreikšdami kritiką šio geležinkelio tran...
-
Vilnius skelbia šildymo sezono pabaigą1
Vilniaus miesto savivaldybė skelbia antradienį baigianti šildymo sezoną. ...
-
Vilniuje bus atvertas naujas paplūdyms: ką svarbu žinoti gyventojams?3
Lietus ir vėsuma, panašu, traukiasi ir į šalį atkeliauja šiltesni orai. Tam jau ruošiasi sostinės paplūdimius prižiūrinti „Grinda“. Poilsiautojai paplūdimiuose jau laukiami, vilniečiams atveriama ir nauja poilsi...
-
LTOU: keleiviams dėl uždaryto panduso į Vilniaus oro uostą nereikia atvykti anksčiau2
Uždarius vadinamąjį pandusą prie Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas sako, kad keleiviams anksčiau atvykti nereikia. ...
-
Sostinėje sezoną atidarys motociklininkai: bus eismo ribojimų2
Šeštadienį, gegužės 4 d., sostinėje vyks renginiai, kurių metu bus laikinai ribojamas transporto priemonių eismas Senamiestyje ir palei Nerį, Upės g. ...
-
Tyrimas: šeimos pajamos Vilniuje per trejus metus augo 42 proc.3
Namų ūkio mėnesio pajamos Vilniuje per trejus pastaruosius metus vidutiniškai padidėjo 42 proc. (919 eurų) iki 3 tūkst. 126 eurų – toks pokytis buvo didžiausias tarp Baltijos šalių sostinių, pirmadienį pranešė tyrimą atl...
-
Norintiems Vilniuje judėti tvariau – daugiau kaip 5 tūkst. alternatyvų automobiliui
Pavasarį į sostinės gatves grįžta dviračiai ir paspirtukai – keliauti po miestą šiomis transporto priemonėmis yra daug patogiau ir tvariau nei automobiliu. Edgaras Stankevičius, JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) judumo eksper...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias
Nuo pirmadienio Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias. Transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...