Pereiti į pagrindinį turinį

Bankrutuojanti įmonė skęsta su vilniečių pinigais

2010-09-01 05:59
Migla: valdininkai net nedrįsta spėti, kada e. bilietus bus galima vėl papildyti internetu.
Migla: valdininkai net nedrįsta spėti, kada e. bilietus bus galima vėl papildyti internetu. / Mindaugo Ažušilio nuotr.

Elektroninio bilieto sistemos diegimas Vilniuje toliau stringa. Šįkart su tūkstančiais litų, surinktų iš vilniečių, prapuolė bilietų papildymo internetu paslaugą turinti teikti įmonė.

Ieškos per teismą

Galimybė papildyti viešojo miesto transporto e. bilietą dingo liepos viduryje. Savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius Gintas Bliuvas tuomet aiškino, kad bilieto papildymo internetu paslaugą teikiančios įmonės "Imox LT" veikloje yra tam tikrų trūkumų, kurie netrukus bus pašalinti, o bilietą bus galima pasipildyti neišėjus iš namų.

Dabar paaiškėjo tikroji priežastis, kodėl buvo sustabdytas viešojo transporto e. bilieto papildymas per interneto svetainę www.transportobilietas.lt. Pasirodo, kad "Imox LT" kurį laiką teikė bilieto papildymo internetu paslaugą, tačiau surinkti pinigai "Susisiekimo paslaugų" sąskaitos nepasiekė.

"Privalome ginti visuomenės interesą, todėl viešojo transporto e. bilietų pildymas internetu buvo sustabdytas, o "Imox LT" padavėme į teismą", – "Vilniaus dienai" sakė G.Bliuvas.

Rugpjūčio 27 d. Vilniaus apygardos teisme įregistruotas pareiškimas dėl bankroto bylos bendrovei "Imox LT" iškėlimo.

Įstrigo vasarą

Pasak G.Bliuvo, iš pradžių su "Imox LT" buvo bendradarbiaujama sklandžiai, jokių nesklandumų nekildavo. Neatsiskaityti su "Susisiekimo paslaugomis" bendrovė pradėjo šią vasarą. "Susisiekimo paslaugų" vadovas mano, kad "Imox LT" tiesiog nebepakėlė sunkmečio naštos.

"Tikriausiai juos paveikė bendra ekonominė situacija. Vasarą smarkiai sumažėja keleivių srautai, todėl bendrovei turbūt ėmė trūkti lėšų", – svarstė G.Bliuvas.

Galimybe viešojo miesto transporto e. bilietą papildyti internetu rudenį ir žiemą per mėnesį pasinaudodavo apie 7 tūkst. vilniečių. Vasaros mėnesiais šis skaičius sumažėdavo iki 2,5 tūkst. "Imox LT" pajamas sudarydavo už paslaugą imamas papildomas kelių litų mokestis. Kiek pinigų "Imox LT" neatidavė "Susisiekimo paslaugoms", G.Bliuvas nesutiko pasakyti, tačiau, anot jo, tai nėra didelės sumos.

"Vis dėlto mes turime ginti Vilniaus gyventojų interesus, todėl kreipėmės į teismą. Be to, bilietų papildymo internetu paslauga buvo gana populiari, esame suinteresuoti, kad ji vėl kuo greičiau būtų teikiama. Tam yra teisinis kelias", – kalbėjo "Susisiekimo paslaugų" direktorius.

Pasak jo, "Susisiekimo paslaugos" norėtų kuo greičiau keleiviams vėl sudaryti galimybę e. bilietą pasipildyti internetu, tačiau teisme nutraukus sutartį su "Imox LT" reikės skelbti naują viešojo pirkimo konkursą, todėl procedūros užtruks.

Išėjo nemokamų atostogų

Tai, kad "Imox LT" išgyvena ne pačius geriausius laikus, akivaizdu. Įmonės telefonu atsiliepusi ir buhaltere prisistačiusi moteris pasiūlė kalbėtis su direktore.

Tačiau paaiškėjo, kad "Imox LT" vadovė išėjusi nemokamų atostogų, tinklalapyje www.transportobilietas.lt nurodytas mobilusis telefonas išjungtas, o bendrovėje daugiau darbuotojų nėra. Ant pastato, kuris nurodytas kaip "Imox LT" buveinė, nėra ir jokios iškabos, bendrovė neturi ir savo interneto tinklalapio.

Bendrovės "Creditinfo Lietuva" pateikiamame įmonių reitinge nurodoma, kad "Imox LT" kredito istorija nebloga, tačiau ekonominės būklės skalėje žymeklis sustojęs ties pačia žemiausia padala. "Creditinfo Lietuva" pateikia ir atsiliepimų apie įmonę spaudoje reitingą. Iš jo matyti, kad "Imox LT" vengia viešumo – duomenų apie šios bendrovės paminėjimą spaudoje nėra.

Vis dėlto "Susisiekimo paslaugų" vadovas G.Bliuvas neskuba teigti, kad "Imox LT" vadovai slapstosi ir vengia vykdyti prisiimtus įsipareigojimus.

"Mes jokiu būdu nesakome, kad jie prapuolė. Vengia ar nevengia, sunku pasakyti. Su "Imox LT" direktore kartą buvome susitikę, kalbėjomės apie šią problemą. Tačiau, žinote, yra teisinis kelias, todėl ir susitikinėti nebūtina", – sakė G.Bliuvas.

Sutartis taip pat įtartina

2008 m. vasarą "Susisiekimo paslaugų" ir "Imox LT" sudaryta sutartis buvo užkliuvusi ir Vilniaus miesto savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai. Savivaldybės kontrolieriai praėjusių metų pabaigoje konstatavo, kad ši sutartis buvo sudaryta pažeidžiant bendrovės "Susisiekimo paslaugos" įstatus, Vietos savivaldos ir Viešųjų pirkimų įstatymų reikalavimus.

Auditorių manymu, "Susisiekimo paslaugos" viršijo normalią ūkinę riziką, kai prisiėmė įsipareigojimą "Imox LT" sumokėti 500 tūkst. litų, jei nuspręstų sutartį su šia įmone nutraukti pirma laiko. Tokią sumą "Imox LT" esą investavo į viešojo transporto e. bilieto papildymo internetu paslaugą. Tačiau prie "Susisiekimo paslaugų" ir "Imox LT" sutarties nebuvo pateikti jokie investicijas įrodantys dokumentai.

"Susisiekimo paslaugos" taip pat buvo įsipareigojusios sumokėti 100 tūkst. litų kompensaciją, jei "Imox LT" reikėtų keisti programinę įrangą.

Išleido milijonus

2007 m. Vilniuje diegti pradėta viešojo transporto e. bilieto sistema jau pareikalavo milijonų litų, tačiau iki šiol normaliai taip ir neveikia. "Susisiekimo paslaugų" vadovai skaičiuoja, kad šiai sistemai jau išleista maždaug 12 mln. litų, o Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius pripažino, jog tam, kad sistema normaliai funkcionuotų, dar prireiks 1,5–2 mln. litų.

Vis dėlto sostinės vadovai puoselėja optimistiškus planus – numatoma, kad po pusmečio popieriniai viešojo transporto bilietai apskritai bus panaikinti. Vietoj jų keleiviai turės įsigyti kortelę ir ją papildyti tokia suma, kuri suteiks teisę miesto transportu važinėti valandą ar dieną, nepriklausomai nuo to, kiek kartų keleiviai persės iš vienos transporto priemonės į kitą.

"Tikimės, kad šių metų pabaigoje e. bilietas visiškai funkcionuos. Manome, kad pradėjus veikti e. bilieto sistemai, maždaug per šešis mėnesius popieriniai bilietai jau bus atgyvenę ir jų nebeliks", – kalbėjo R.Adomavičius.

Klaipėda žengia sparčiau

"Imox LT" e. bilieto papildymo internetu paslaugą teikė ir Klaipėdoje, tačiau vos pradėjus strigti bendradarbiavimui su šia bendrove viešoji įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" suskubo keisti sistemą, todėl didelių nepatogumų uostamiesčio gyventojai nepajuto.

"Anksčiau šią paslaugą pirkome, o dabar į ją investuojame patys. Paslaugos tiekėjas bankrutavo, todėl skubiai pertvarkėme sistemą. Klaipėdoje e. bilietą galima papildyti internetu, didesnių skundų dėl šios paslaugos negauname", – "Vilniaus dienai" sakė "Klaipėdos keleivinio transporto" direktorius Gintaras Neniškis.

Kol sostinė trypčioja vietoje, Klaipėdoje jau nuo šiandien už kelionę galima atsiskaityti ir kartiniu viešojo transporto e. bilietu. Įlipus į autobusą uostamiestyje keleiviui privaloma glausti bilietą (tiek terminuotąjį, tiek kartinį) prie komposterio ir laukti garsinio signalo. Signalas ir informacija ekrane rodo, kad bilietas galioja. Vilniečiai e. bilietu turi pamojuoti vairuotojui prieš akis.

"Mūsų miestas mažesnis, gal todėl esame keliais mėnesiais priekyje. Tačiau tikiu, kad ir Vilniuje sistema veiks normaliai, tik reikia dar šiek tiek laiko", – svarstė G.Neniškis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų