Anot jo, antradienį paskelbtu konkursu, kuris yra didžiausias per visą sostinės istoriją, savivaldybė ketina įsigyti paslaugas iš privačių vežėjų, kurie viešojo transporto tinklą papildytų 327 naujais autobusais, o visas sostinės parkas išaugtų iki 824 autobusų ir troleibusų.
„Paskelbus konkursą ir jį sėkmingai įgyvendinus, Vilniaus miesto viešojo sistema paaugs 30 proc., (...) išaugs ir kokybiniai, ir kiekybiniai parametrai“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė V. Benkunskas.
Jo teigimu, iš privačių vežėjų numatoma įsigyti dar 28,4 mln. kilometrų pervežimų.
Tikimės didelės konkurencijos ir gerų kainų.
„Dabar turime 46 mln. km ridos per metus – tokį atstumą pravažiuoja beveik 600 viešojo transporto priemonių. Augimas 30 proc. – turėsime 67 mln. km atliktų ridų ir jas aptarnaus 824 transporto priemonės“, – kalbėjo meras.
Anot jo, miesto viešasis transportas taps patrauklesnis, autobusai ir troleibusai centrinėje miesto dalyje važiuos kas 6–10 minučių, o toliau nuo centro esančiose ir rečiau apgyvendintose teritorijose – kas 15 minučių.
„Turime daug seniūnijų, nutolusių gyvenviečių, kur šiuo metu gyventojams nėra patogių galimybių naudotis viešuoju transportu“, – kalbėjo Vilniaus meras.
„Turime vietovių, kur viešasis transportas kursuoja kartą–du per valandą. (...) Bent kas 15 minučių visame Vilniuje bus galima judėti viešuoju transportu. Tai duos didelį patogumą planuojantis ir savo laiką, ir keliones“, – pridūrė V. Benkunskas.
Jo teigimu, Vilniuje keleivių daugėja, todėl išplėtus viešojo transporto sistemą daugiau žmonių į jį persėstų iš automobilių.
Baigti plėtrą planuojama 2026 metų pabaigoje – 2027 metų pradžioje, kai visas sostinės transportas bus naujas, atsiras septyni nauji maršrutai, iki 2023 metų bus pratęsti arba kitaip pakoreguoti 46, dar 44 perplanuoti: „Startuotume su visai kita kokybe.“
Be to, visas atnaujintas transportas bus elektrinis.
Tikimasi didelės konkurencijos ir gerų kainų
Pasak V. Benkunsko, konkursu domisi tiek vietos, tiek užsienio rinkos dalyviai: „Tikimės didelės konkurencijos ir gerų kainų“.
V. Benkunskas aiškino, kad savivaldybė iki vasaros vidurio lauks dalyvių pasiūlymų, o dar per pusantro mėnesio tikisi susiderėti ir pasirašyti sutartį: „Pasirengimui, grafikų pakeitimui turime dvejus metus.“
Meras pirkimo kainos neatskleidė, nes ji bus nustatyta konkurso metu, o rinkos konsultacijų metu vežėjų pasiūlytos kainos buvo konkurencingos, palyginti su dabartinėmis.
„Norime sulaukti konkurso ir konkurso metu gauti pasiūlymus. Tada šnekėsime apie konkurso kainas, proporcijas kaip pasidalina, (...) dabar kalbėti apie kainą būtų spekuliatyvu“, – teigė V. Benkunskas.
Pasak jo, konkurso vertė „turi savo lubas“, o savivaldybė neketina perkelti šių investicijų ant keleivių pečių.
Dabar Vilniaus mieste yra 106 viešojo transporto maršrutai, iš kurių 75 priklauso bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“, o likę – privatiems vežėjams „Transrevis“ (23) ir „Kautrai“ (8).
BNS jau rašė, kad kovo pradžioje sostinės taryba nusprendė įsigyti 145 elektrinius ir 16 vandeniliu varomus autobusus, kurie pakeis taršius ir nusidėvėjusius autobusus, o į gatves turėtų išriedėti 2026–2027 metais
(be temos)
(be temos)