Pereiti į pagrindinį turinį

Brolių funikulierių klasta

2012-08-02 09:00
Brolių funikulierių      klasta
Brolių funikulierių klasta / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Ne per seniausiai kapitališkai suremontuotą unikalią Kauno susisiekimo priemonę per patį vasaros ir turizmo sezono įkarštį tikrino ekspertai.

Tradicija tęsiasi

Architektas Algimantas Kančas, vaikščiodadamas po Kauną su svečiu iš užsienio, suglumo. Žaliakalnio funikulierius, kurį kaip išskirtinį miesto techninio paveldo objektą, tebefunkcionuojantį iki šių dienų, architektas norėjo parodyti bičiuliui, deja, nefunkcionavo. Nei pakilti vagonėliu į kalną, nei apžiūrėti autentiško vidaus interjero nepavyko.

Į „Kauno dienos“ redakciją paskambinęs kaunietis dviratininkas Vilius Maldeikis kalbėjo nervingai. „Gal žinote, kodėl neveikia Žaliakalnio funikulierius?“ – paklausė jis. „Parodos gatvė remontuojama, Žemaičių gatve pakilti dviračiu į kalną labai sunku. Vienintelė išeitis mums, dviratininkams, buvo funikulierius, bet jis jau trečia savaitė neveikia!“ – piktai kalbėjo dviratininkas.

Žaliakalnio gyventojai, Prisikėlimo bažnyčios lankytojai, kurie mėgsta kilti į kalną funikulieriumi, turbūt paaiškintų, kad neįvyko nieko naujo – tradiciją liepos mėnesį atostogauti Žaliakalnio funikulierius puoselėja jau ne pirmus metus.

Būtent liepą, per patį turistinio sezono įkarštį, atliekama Žaliakalnio funikulieriaus techninė ekspertizė.

Ekspertų įkarštis

Žaliakalnio funikulierius buvo uždarytas liepos 9-ąją, o vėl veikti pradėjo vakar, rugpjūčio 1-ąją.

Savivaldybės bendrovės „Kauno liftai“, kuriai priklauso Žaliakalnio funikulierius, technikos direktorius Virginijus Markveldas, paklaustas, gal kartais finikulierių ištiko rimti gedimai, „Kauno dieną“ ir kauniečius patikino, kad nieko blogo neįvyko, tiesiog atliekama kasmetė funikulieriaus ekspertizė.

„Kartą per metus privalu atlikti bandymus, ekspertai įvertina funikulieriaus būklę. Jau trečius metus iš eilės ši ekspertizė yra atliekama būtent liepos mėnesį“, – paaiškino V.Markveldas.

Pats turistų pikas

Kauno turizmo informacijos centro darbuotoja Ernesta Vainytė sakė, kad įpusėjus birželiui Kaune pastebimas akivaizdus turistų srautų gausėjimas. Liepą galima vadinti pačiu piku. Rugpjūtį, palyginti su kitais metų mėnesiais, turistų iš užsienio šalių ir ekskursijų iš kitų miestų Kaune irgi daug.

Kodėl techninę ekspertizę reikia atlikti tada, kai funikulierius – reikalingiausias, kai jis galėtų pradžiuginti daugiausia miesto svečių? „Kauno liftų“ technikos direktorius šio fenomeno nepaaiškino.

V.Markveldas tik pabrėžė, kad kasmetei atestacijai yra ruošiamasi iš anksto. Tuo laikotarpiu, pasidžiaugė „Kauno liftų“ atstovas, darbuotojai turi puikią galimybę liepą atostogauti.

Pasiteisinimas yra

„Ekspertai funikulierių apžiūrėjo – viskas yra gerai, jokių techninių nesklandumų nėra. Galėsime eksploatuoti funikulierių“, – apie techninės ekspertizės rezultatus informavo V.Markveldas.

Ekspertizė galioja 12 mėnesių, todėl per paskutinį termino mėnesį, pasak „Kauno liftų“ atstovo, privalu atlikti naują techninę apžiūrą.

„Jeigu aš ekspertizę nukelsiu vėlesniam laikui, pavyzdžiui rugsėjui, privalėsiu uždaryti funikulierių gerokai ilgesniam laikui – tada funikulierius neveiks visą rugpjūtį, nes ekspertizės terminas jau bus pasibaigęs, be to, kol bus atliekama nauja ekspertizė, terminas dar prasitęs“, – teisinosi technikos direktorius.

Atostogaus rugpjūtį

Paskutinėmis liepos dienomis uždarytas ir Aleksoto funikulierius. Jį prižiūri kita savivaldybės bendrovė – „Autrolis“.

Algirdas Širvinskas, „Autrolio“ keleivių vežimo tarnybos vadovas, paaiškino, kad Aleksoto funikulierius ims veikti ne anksčiau kaip rugpjūčio 27 d. Iki to laiko personalui – atostogos.

„Skaičiavome turistų srautus, žiūrėjome, kada jų būna mažiausiai, todėl ir pasirinkome tokią datą“, – apie vasarą, o ne, pavyzdžiui, spalį rastą esą geriausią galimybę techninei apžiūrai uždaryti funikulierių kalbėjo A.Širvinskas.

Vieni populiariausių Kaune objektų

Kauno funikulieriai jau skaičiuoja septynis dešimtmečius ir nenustoja tarnauti pagal paskirtį – vežti keleivius. Tai – Aleksoto ir Žaliakalnio simboliai.

Vagonai dabar restauruoti taip, kaip atrodė tarpukariu: geltonos spalvos išorė, vidus iškaltas ąžuolu, mediniai suoliukai. Žaliakalnio funikulieriaus darbuotojai apsirengę autentiškais drabužiais. Keleiviai gali pasiklausyti tarpukario muzikos.

Kauno funikulieriai priskiriami prie seniausiai pasaulyje egzistuojančių tokių transporto priemonių. Jie yra įtraukti į kultūros paminklų registrą ir paskelbti technikos paminklais. Tai be galo unikali pramoga ir susisiekimo priemonė ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Pastaruoju metu juos iš naujo atranda vis daugiau žmonių – turistams ir miesto svečiams tai didelė ir dažnai netikėta atrakcija. Funikulieriumi galima ne tik pasikelti, bet ir apžiūrėti visus mechanizmus, juos fotografuoti. Turistus stebina funikulieriaus veikimo principas ir visi iki šiol išlikę originalūs mechanizmai.

Žaliakalnio funikulierių įrengė Vokietijos firma AEG 1931 m. Funikulieriaus kelio ilgis yra 142 metrai, pasvirimo kampas – 25,9 laipsnio, kelionės trukmė – 1,5 minutės. Vienu vagonu gali pasikelti 35 žmonės.

Aleksoto funikulierius buvo pastatytas Šveicarijos firmos 1935 m. Šio funikulieriaus kelio ilgis yra 132,9 m. Polinkio kampas – 18 laipsnio. Vagonėliai talpina šiek tiek mažiau – 25 žmones. Funikulierius sujungia senąją miesto dalį su Aleksoto kalnu, nuo kurio atsiveria nuostabi Kauno centro ir Senamiesčio panorama.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų