Lietuvos aeroklubas mini veiklos 85-metį. Šia proga Nemuno saloje, Kauno "Žalgirio" arenos pašonėje, šeštadienį vyko aviatorių šventė.
"Šį kartą Lietuvos aeroklubo šventę švęsime kitaip. Improvizuotos aviacijos šventės su eitynėmis miestų centruose – būdas parodyti sparnus ir sudominti aviacija kitus, pakviesti visus į savo veiklą, į aerodromus. Dangus visuomet traukia žmones. Aviacija jungia ir techninius, ir dvasinius dalykus", – sakė Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas.
Aviatorių eitynės Kaune nusidriekė nuo Rotušės aikštės per Laisvės alėją iki Nemuno salos. Šventės pradžią paskelbė parašiutininkas, danguje išskleidęs didžiulę Lietuvos trispalvę. Padangę virš Nemuno salos vienas kitą keisdami praskrosdavo skirtingų orlaivių eskadrilės.
1927 m. tik įsteigus Lietuvos aeroklubą, Lietuvoje skraidė vos 50 pilotų, civilinės aviacijos iš viso nebuvo. Pirmą lėktuvą aeroklubas nusipirko tik po metų. Tai buvo "Albatros B.IIa". Remdamasis Amerikos praktika, visuomeninės aviacijos steigimo svarbą iškėlė karo lakūnas Steponas Darius. Tam pritarė ir kiti karo lakūnai.
Čia pat, Nemuno saloje, per ne visą valandą šeštadienio popietę Saulius Kvietka surinko S.Dariaus ir Dariaus Girėno "Lituanicos" modelį. "Mano senelis ir S.Darius buvo geri draugai. Senelis labai laukė jo grįžtančio iš istorinio skrydžio. Po senelio mirties man liko toks tarsi nebaigtas darbas. Taip ir gimė šis "Lituanicos" modelis", – pasakojo kūrinio autorius.
S.Kvietka atkūrė tikslią "Lituanicos" kopiją, kurios sparnų mostas siekia 3 m, ilgis – 1,75 m. Pernai birželio 19 d. "Lituanicos" kopija pirmą kartą pakilo. "Čia nepavyks pakilti. Visos šventės rengiamos pievose, o "Lituanicai" reikia lygaus pagrindo įsibėgėti", – nenusimindamas pripažino S.Kvietka.
Kauno aeroklubo vadovas Algimantas Žentelis šventės dalyvius pasveikino akrobatiniu pasirodymu. Palikdamas dūmų pėdsaką, A.Žentelis privertė visus dar kartą pakelti galvas į dangų.
Praskridęs aukštielninkas, pilotas su savo "JAK 50" šovė stačiai į dangų ir atliko vadinamąjį bokštą. Kiekvieną jo akrobatinį manevrą žiūrovų minia palydėjo susižavėjimo šūksniais.
Per akrobatinį pasirodymą A.Žentelio pilotuojamo orlaivio greitis siekė 300 km/val. Dėl perkrovų kai kuriais momentais paties piloto svoris galėjo pasiekti iki pusės tonos. Šiaip pilotas sveria apie 80 kg.
Naujausi komentarai