Druska ant Kauno gatvių atkeliauja iš Baltarusijos Pereiti į pagrindinį turinį

Druska ant Kauno gatvių atkeliauja iš Baltarusijos

2010-02-04 07:21
Kaina: M.Norkus pasakojo, kad patikima technika kainuoja labai brangiai.
Kaina: M.Norkus pasakojo, kad patikima technika kainuoja labai brangiai. / Tomo Raginos nuotr.

Vien gruodį Kauno gatvėse "Kelių remonto grupės" (KRG) sunkvežimiai išbėrė iki pusantro tūkstančio tonų druskos, o sausį – dar daugiau.

Druskos turėtų pakakti

KRG nevalytą druską vagonais veža iš Baltarusijos, o viena atvežta tona kainuoja maždaug 200 litų. Neretai bendrovės teritorijoje atvežama daugiau druskos, kurią pasiima KRG kolegos ir konkurentai. Jei ant Kauno vėl užgriūtų tokia sniego lavina, kaip prieš metus, druskos galima būtų pasiskolinti, tačiau ji gali baigtis ir pas kolegas.

"Kai baigiasi, baigiasi visur", – šyptelėjo KRG generalinio direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Norkus.

M.Norkus mano, kad šiemet druskos neturėtų pritrūkti. Tačiau praėjusiais metais gausiai pasnigus turėtos druskos sankaupos greitai ištirpo, o greičiausiai pasiekiami druskos klodai buvo Klaipėdoje. Druskos gabenimas iš uostamiesčio KRG vadovams siejasi ne su pačiais maloniausiais prisiminimais – ir pati vokiška druska, ir ją atsivežti sunkvežimiais bendrovei daug kainavo.

Dirba devynios mašinos

Dažniausiai mieste druską barsto devynios mašinos, tačiau jei būtų poreikis, jų galėtų išvažiuoti ir daugiau.

Į KRG sunkvežimius telpa nuo 4,5 iki 11 t druskos, kuri išberiama vienąkart išvažiavus į gatves. Vienąkart miestui pabarstyti reikia apie 60 t.

Vienąkart išvažiuoti į gatves Kauno miesto savivaldybei atsieina per 40 tūkst. litų, todėl tarnautojai viską griežtai kontroliuoja. M.Norkus įsitikinęs, kad neretai savivaldybė pernelyg taupo, todėl barstyti uždelsiama.

Barstymas – brangus malonumas ne tik dėl druskos ir sunaudojamo kuro kainų.

Prie druskos barstytuvų yra pritvirtinti specialūs bakai druskos tirpalui, kuris kiaurą parą ruošiamas iš Vokietijos atsigabenta įranga.

Kartais druska maišoma su smėliu. Tokiu mišiniu barstomos įkalnės, kai gausiai prisninga.

Įrangos Lietuvoje nėra

Nemažos sąnaudos susijusios ir su sniego valymu. Keliuose Kauno rajonuose sniegą nuo kelių valanti KRG turi septynis prie sunkvežimio tvirtinamus sniego valymo peilius. Vienas vokiškas sniego valymo peilis be jokios papildomos įrangos kainuoja 25 tūkst. eurų.

Sniego valymas susijęs ir su papildoma rizika. Pavyzdžiui, užvakar Vokiečių gatvėje buvo kliudytas lengvasis automobilis. Pasitaiko, kad nuo kelio nulekia pačios KRG mašinos, į jas įsirėžia ir įrangą apgadina kiti automobiliai. Visa technika ir įranga drausta, tačiau, pažeidus svarbią jos dalį, naujos įrangos atvežant gali tekti laukti mėnesį, nes Lietuvoje ja niekas neprekiauja.

Be to, tokiam darbui naudojama brangi technika gana greitai dėvisi. Didžioji dalis technikos ir įrangos – vokiška. "Tokiam darbui senos technikos nepanaudosi, nes ji turi būti patikima", – aiškino M.Norkus.

Budi kiaurą parą

Vakar Kaune nesnigo, dieną gatvių barstyti nereikėjo, todėl visi KRG barstytuvai buvo pripildyti druskos ir palikti garaže laukti naujo žiemos šturmo.

Budėjimo režimu bendrovė dirba nuo lapkričio, o žiemai įsisiautėjus įmonės patalpose visą parą verda gyvenimas. Čia nuolat būna daugiau nei tuzinas žmonių. Pamainomis dirba ne tik dispečeriai, druskos tirpalo įrangos prižiūrėtojai, bet ir vairuotojai, kuriems čia įrengtos patalpos su būtiniausia buitine technika, lovomis.

"Galėtume ir nebudėti, nes sutartyje su savivaldybe jokio punkto apie tai nėra, bet išvažiuoti gali tekti bet kada. Ilgai užtruktų, kol visi vairuotojai atvažiuotų iš namų", – aiškino M.Norkus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra