Pereiti į pagrindinį turinį

Dvikova dėl Kauno logistikos centro

2008-01-31 00:00

Kaunas vėl pajuto Vilniaus ketinimus atimti iš miesto šimtamilijonines investicijas. Šį kartą mėginta joms užkirsti kelią teisinantis nenoru iškirsti menkaverčius medžius.

Kaunas vėl pajuto Vilniaus ketinimus atimti iš miesto šimtamilijonines investicijas. Šį kartą mėginta joms užkirsti kelią teisinantis nenoru iškirsti menkaverčius medžius.

Kliūtimi tapo medžiai

Kauno apskrities viršininko administracija, Kauno miesto savivaldybė ir Kauno rajono savivaldybė kreipėsi į Vyriausybę dėl Kauno viešojo logistikos centro (VLC) pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu ir tikslios jo steigimo vietos. Rašto autoriai prieštarauja tam, kad Kauno VLC, skirtingai nei Vilniaus ir Klaipėdos VLC, nesiūloma pripažinti valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Kauniečiai prašo visus viešuosius logistikos centrus laikyti vienodos svarbos objektais, antraip būsianti iškraipyta Lietuvos, kaip svarbios Europos lygmens logistikos erdvės, plėtra, taip pat būtų padaryta didelė žala Kauno regiono ekonominei plėtrai.

Susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus rašte teigiama, kad logistikos centro šalia Karmėlavos neleidžia statyti Aplinkos ministerija, kuri nepritaria, kad būtų iškirsta 175 ha miško.

Šviesa tunelio gale

Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis vakar sakė, kad vis dėlto atsirado vilties, jog logistikos centras bus kuriamas šalia Karmėlavos.

„Antradienį gavau Aplinkos ministerijos išvadas, kad neprieštaraujama, jog būtų iškirsta dalis miško. Miškas yra ketvirtos kategorijos, jame daugiausia menkaverčių krūmų“, – tikino R.Mikaitis.

Anot vicemero, kauniečiai laukia pirmadienio, kuomet iš atostogų grįš ministras A.Butkevičius, o trečiadienį tikimasi, kad klausimui pritars Vyriausybė. Taip pat surinkta 19 Seimo narių, remiančių šią Kauno idėją, parašai.

Vieta parinkta neatsitiktinai

Pernai Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas ir Viešųjų logistikos centrų plėtros ir veiklos priežiūros nuolatinė komisija nenurodė konkrečios Kauno VLC steigimo vietos, o tik pritarė Kauno VLC steigimo vietai – europinės „Rail Baltica“ ir plačiosios vėžės geležinkelių sankirtoje.

Tačiau nėra nustatyta tiksli europinės „Rail Baltica“ ir plačiosios vėžės geležinkelių sankirtos vieta ir nežinia, kada tai bus padaryta.

„Kauno regiono plėtros taryba pernai lapkričio 27 dieną patvirtino Kauno VLC vietą teritorijoje šalia Karmėlavos ir pritarė minėtos teritorijos specialiojo plano rengimui. Vyriausybės Strateginio planavimo komitetui neapibrėžus sklypo vietos, sustoja tolesni sklypo suformavimo veiksmai ir praktiškai Kauno VLC plėtra“, – aiškino R.Mikaitis.

„Buvo svarstytos ir kitos logistikos centro steigimo vietos, pavyzdžiui, šalia Mauručių, Kauno rajone, tačiau šioje vietoje laisvos valstybinės žemės nėra, o visi sklypai grąžinti savininkams. Žemė šalia Karmėlavos yra laisva ir priklauso valstybei“, – lygino R.Mikaitis.

Nesistengė įtikinti?

Vakar Kolegijos posėdyje dalyvavusi Kauno miesto tarybos narė Loreta Kudarienė teiravosi, ar tikrai savivaldybės atstovai nedalyvavo Vyriausybės strateginio planavimo komiteto ir Viešųjų logistikos centrų plėtros ir veiklos priežiūros nuolatinės komisijos posėdžiuose, kaip teigė ministras A.Butkevičius.

Meras Andrius Kupčinskas tikino, kad savivaldybė apskritai nebuvo gavusi kvietimo dalyvauti minėtuose posėdžiuose. Tiesa, miesto valdininkai ne visada skuba į tokius pasitarimus, net jei ir gali juose dalyvauti. Pernai viename tokių posėdžių tikrai nedalyvavo vicemeras Steponas Vaičikauskas, nors buvo pažadėjęs tai padaryti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų