Vairuotojų nepagarba dviratininkams, trūksta stovų, nesujungtos trasos – tai tik kelios problemos, su kuriomis susiduria automobilį į dviratį iškeitę kauniečiai.
Puolė dažyti takų
"Kai Vytauto prospektu važiavome, mikroautobusų vairuotojai tarp mūsų tarsi per slalomą nardė", – dviratininkų situaciją miesto gatvėse apibūdino akcijos "Dviratis, Kaunas ir aš" dalyviai. Ją vakar surengė Kauno jaunimo organizacijų sąjunga "Apskritasis stalas", vienijanti 36 organizacijas ir judėjimus.
Apie 50 universiteto studentų ketvirtadienio popietę pajudėjo nuo Kauno technologijos universiteto Dizaino ir technologijos fakulteto ir po pusvalandžio atvyko prie savivaldybės.
Keistas sutapimas, tačiau, likus kelioms valandoms iki studentų akcijos, miesto komunalininkai skubiai puolė dažyti per Laisvės alėją besidriekiantį dviračių taką.
"Atrodo, kad valdžią išjudinti galima tik įvairiomis akcijomis", – paklausti apie tokį valdžios operatyvumą svarstė studentai.
Išgirdo nemažai kritikos
Spausdami garso signalus akcijos dalyviai apvažiavo kelis garbės ratus aplink gėlyną, esantį prie savivaldybės pastato, ir stabtelėjo pasikalbėti su valdžios atstovais.
"Dviratis – pati ekologiškiausia transporto priemonė. Smagu, kad studentai nespjauna į dviratį ir renkasi būtent jį", – džiaugėsi sporto ir sveikatingumo šalininkas vicemeras Stanislovas Buškevičius.
Studentai politikui replikavo, kad dviračių takus mieste reikia tobulinti, daug kur trūksta pažymėtų juostų, gatvėmis apskritai nesaugu važiuoti, o esamos dviračių trasos viena su kita nesujungtos.
"Nemažus atstumus reikia sukarti važiuojamąja gatvių dalimi, o tai ypač nesaugu. Mūsų akcijos koloną važiuojančią gatve, nesilaikydami saugaus atstumo, bandė aplenkti mikroautobusų vairuotojai, o keli net spraudėsi tarp mūsų. Tai apie kokį saugumą galime kalbėti?" – klausė vienas akcijos dalyvių KTU studentas Arminas.
"Šia akcija norime atkreipti dėmesį, kad miesto gatvėse gali važinėti ne tik automobiliai, mopedai, motociklai, bet ir dviračiai. Briuselyje teko matyti, kaip automobiliai praleidžia dviratininkus. Nemažai studentų kasdien į paskaitas važinėja dviračiais. Tai nieko nekainuoja, nereikia kuro pilti, o paskutiniais metais dviračiu į norimą vietą galima patekti greičiau nei automobiliu ar troleibusu", – pasakojo viena akcijos dalyvė.
Tik nevykusiai išsisukinėja
Studentai greičiau už miesto vadovus suskaičiavo, kad nubrėžti dviratininkams skirtas linijas nekainuoja dešimčių tūkstančių litų. Todėl visų problemų vertimas ekonomikos krizei, jaunimo manymu, tėra nevykęs valdininkų išsisukinėjimas.
Mieste trūksta ir dviračių stovų, kur būtų galima saugiai palikti šias transporto priemones.
"Dabar paliekame dviračius prie stulpų, medžių. Prirakiname savo spynomis ir paliekame. Pats važinėju tokiu dviračiu, kurio tikrai niekas nevogs", – žiūrėdamas į apibraižytą dviratį juokavo KTU studentas.
Kauno jaunimas pasigenda ir policijos aktyvumo: "Dviratininkas turi būti matomas, todėl policininkai turėtų griežčiau bausti tuos, kurie važinėja be atšvaitų ar nesilaiko taisyklių", – pastebėjo kalbinti jaunuoliai.
Valdžia apipylė pažadais
Šiemet Kauno miesto savivaldybė dviračių takų plėtrai numačiusi skirti 700 tūkst. litų. 2007 m. dviračių takams buvo skirta 350 tūkst. litų, 2008 m. – pusė milijono litų.
2006–2007 m. buvo įrengtas dviračių takas su poilsio aikštelėmis maršrutu Panemunės tiltas - Smetonos alėja - Pėsčiųjų tiltas - Smetonos alėja (trasos ilgis - 6,8 km). Iki rugsėjo mėnesio numatoma baigti tiesti dviračių taką maršrutu Vilijampolės tiltas – Lampėdžių rekreacinė zona (trasos ilgis – 4,5 km).
Šiais metais miesto valdžia planuoja rasti lėšų naujo dviračių tako maršrutu Vytauto Didžiojo tiltas – Č.Radzinausko tiltas techniniam projektui parengti. Trasa numatoma Nemuno krantine, o vėliau naujos Marvelės gatvės pylimo apačioje. Įgyvendinus šį projektą, atsiras galimybė Nemuno pakrante dviračiu pasiekti Kačerginės poilsio zoną.
Naujausi komentarai