Kiti didmiesčiai stebės situaciją ir svarstys, kuriose sankryžose galėtų grįžti dešinįjį posūkį automobiliams leidžiančios vadinamosios žaliosios rodyklės. Vyriausybė trečiadienį jas grąžino neterminuotam laikotarpiui.
Vilnius grąžins kuo greičiau
„Mes turime sąrašą, kurį sudaro keliolika sankryžų, kur žalių rodyklių sugrįžimas būtų prasmingas. Ketiname per artimiausias dienas, šią savaitę ir dalį kitos, pažiūrėti, kaip tie srautai susidėlioja, ir iki sausio 15 dienos su Susisiekimo ministerija ir jų specialistais tą sąrašą pasitvirtinti. Kai tai bus padaryta, žaliosios rodyklės sugrįš į Vilnių“, – BNS sakė V. Mitalas.
Anot jo, turint sprendimą dėl rodyklių grąžinimo, jas pakabinti truktų porą dienų.
„Stengsimės, kad nuo pasitvirtinimo iki žaliųjų rodyklių sugrąžinimo būtų kuo trumpesnis laikas. Sąrašą turėsime kitą savaitę ir jį pasitvirtinus rodykles pakabinsime per keletą dienų“, – teigė vicemeras.
Vilniuje žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Eismo reguliavimas įrengiant naujas sekcijas, perprogramuojant šviesoforus buvo pakeistas 52-ose, tačiau ne visur tai padaryta.
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius BNS sakė, kad dėl rodyklių grąžinimo bus sprendžiama išanalizavus situaciją.
Anot Kauno savivaldybės atstovo, miestas ruošėsi lentelių nuėmimui: buvo perreguliuoti šviesoforų laikai, įrengtos saugumo salelės, kur įmanoma, įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos, pakeista judėjimo tvarka. Eismo reguliavimas keitėsi 33 šviesoforinėse sankryžose, iš viso mieste buvo nuimta 113 lentelių su žaliomis rodyklėmis.
„Analizuosime situaciją, ten, kur matysime poreikį, pasinaudosime šia Vyriausybės suteikta galimybe įrengti žaliąsias rodykles“, – teigė M. Matusevičius.
Svarstys ir kiti miestai
Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda BNS sakė, kad klausimą dėl dešiniojo posūkio rodyklių grąžinimo svarstys jau šį penktadienį.
„Mes svarstysime, kokiose sankryžose grąžinti senąsias rodykles, pirmas pasitarimas šiuo klausimu numatytas penktadienį. Aš manau, kad visose sankryžose tikrai negrąžinsime rodyklių, bet kai kuriose, kur techninės galimybės kitaip neleidžia pagerinti eismo, bus siūloma grąžinti senąsias lenteles“, – teigė L. Dūda.
Šiaulių miesto vicemeras Domas Griškevičius sako, kad eismo reguliavimas dėl žaliųjų rodyklių panaikinimo keitėsi 24-ose sankryžose, tačiau grįžti jos galėtų į maždaug penkias.
„Žaliųjų sekcijų klausimas mūsų mieste palietė 24 sankryžas, tačiau iki to laiko mes kai kuriose, kur buvo galimybės, įrengėme papildomas sekcijas, šešiose sankryžose yra fiziškai veikiančios šviesoforo sekcijos į dešinę. Šiais metais keturios sankryžos iš esmės rekonstruojamos, tai jose klausimas taps nebeaktualus“, – BNS pasakojo D. Griškevičius.
Anot jo, Šiauliuose lieka dešimt sankryžų, kuriose nuimtos papildomos rodyklės ir nepriimti kiti sprendiniai, tačiau dalyje jų problemų dėl eismo nekyla.
„Kadangi Vyriausybė grąžino (rodykles – BNS), mes sausio 16 dieną turime saugaus eismo komisijos posėdį ir svarstysime pasikeitusią situaciją. Akivaizdu, kad į kai kurias sankryžas tikrai verta grąžint, preliminariais skaičiavimais, tai būtų kokios penkios sankryžos“, – kalbėjo vicemeras.
Grąžino neterminuotai
Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.
Išvakarėse susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žadėjo senąją tvarką grąžinti metams, tačiau Ministrų kabinetas galiausiai atsisakė numatyti terminą.
Nuo sausio panaikinus dešiniojo posūkio rodykles didžiųjų miestų savivaldybės teigė, kad tai padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.
Susisiekimo ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, rėmėsi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
Naujausi komentarai