- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo gruodžio mėn. sostinėje startuos neregiams ir silpnaregiams skirta nemokama viešojo transporto programėlė „Transporto balsas“, kuri autobusais ir troleibusais padės keliauti patogiau ir paprasčiau.
Šią savaitę dalyje stotelių pradedamos montuoti su programėle integruotos aktyvios žymos, o baigus visus pasiruošimo darbus keleiviai savo išmaniajame telefone galės girdėti, kokie viešojo transporto maršrutai realiu laiku atvažiuoja į stotelę, koks tikslus jų atvykimo laikas ir maršruto kryptis. Iš viso Vilniuje bus 600 stotelių, kuriose veiks „Transporto balsas“, o visų stotelių žemėlapis pateikiamas čia.
„Bendradarbiaudami su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjunga atrinkome stoteles, kurios regėjimo negalią turintiems keleiviams aktualiausios. Jose įrengsime specialias aktyvias žymas, jog užtikrintume sklandų programėlės „Transporto balsas“ veikimą. Mūsų tikslas, jog viešasis transportas būtų draugiškas ir patogus visiems keleiviams, o papildomas dėmesys negalią turintiems būtinas. Jų poreikiams stengiamės pritaikyti ne tik pačias viešojo transporto priemones, tačiau pasirūpinti ir visu kelionės prieinamumu bei patogumu“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
M. Gusarovienė priduria, jog šią programėlę taip pat galima vadinti vaizdine ir garsine viešojo transporto švieslente, kurią savo telefone galės turėti kiekvienas keleivis. Įsijungus programėlę garsu bus įvardijama artimiausia stotelė, atvažiuojančių maršrutų numeriai, kryptys ir trukmė minutėmis iki transporto priemonės atvykimo – visa šiuo metu stotelių švieslentėse, kurių mieste 41, pateikiama informacija.
Transporto balsas“ yra labai didelė pagalba visiems viešuoju transportu keliaujantiems regėjimo negalią turintiems keleiviams.
„Transporto balsas“ yra labai didelė pagalba visiems viešuoju transportu keliaujantiems regėjimo negalią turintiems keleiviams. Džiaugiamės, kad Vilnius tampa dar vienu miestu, kuriame veiks ši programėlė ir tikimės, kad žemėlapis plėsis dar labiau. Puiku ir tai, jog atsižvelgiama į pačių neregių nuomonę“, – teigia Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos pirmininko pavaduotoja Ramunė Balčikonienė.
Detalesnė informacija apie „Transporto balso“ veikimą sostinėje ir funkcionalumus bus pateikta artimiausiu metu, baigus infrastruktūrinius stotelių ir techninius pačios programėlės paruošimo darbus. Planuojama, jog naudotis programėlė vilniečiai galės nuo gruodžio mėnesio.
Mobilioji programėlė „Transporto balsas“ be Vilniaus jau veikia ir Kaune, Šiauliuose, o taip pat startuos Klaipėdoje.
Kaip sostinės viešasis transportas pritaikytas neįgaliesiems?
Šiuo metu Vilniuje važiuoja 390 žemagrindžių autobusų ir 88 žemagrindžiai troleibusai, kurie yra pritaikyti neįgaliesiems – juose įrengtos ir vietos specialių poreikių turintiems keleiviams. Visų žemagrindžių autobusų ir troleibusų atvykimo laikai stotelėse esančiuose tvarkaraščiuose bei internetiniame tinklalapyje www.vilniustransport.lt pažymėti geltona spalva.
Žemagrindės transporto priemonės taip pat turi išorines švieslentes, kuriose didelėmis raidėmis nurodomas kelionės maršrutas. Be to, visose sostinės viešojo transporto priemonėse kiekviena stotelė yra įgarsinta, po kelių sekundžių nurodant ir kitą stotelę. Stotelėse esančiose švieslentėse atvykstančios žemagrindės transporto priemonės išskiriamos neįgaliojo ženklu. Stops.lt ir m.stops.lt neįgaliesiems patogios žemagrindės transporto priemonės žemėlapyje yra žymimos ryškiai geltona spalva.
Visuose troleibusuose yra sumontuota speciali įranga, skirta palengvinti keliones regėjimo negalią turintiems keleiviams. Troleibusui atvažiavus į stotelę, regėjimo negalią turintis keleivis gali paspausti mygtuką pultelyje, o garsinis signalas praneša troleibuso maršruto numerį ir paties maršruto pavadinimą.
Taip pat dalyje stotelių maršrutų tvarkaraščiai yra atspausdinti didesniu nei įprasta šriftu. Tokius tvarkaraščius šiuo metu galima rasti Statybininkų, Naugarduko stotelėse ir stotelėje Burbiškės, kurias kaip svarbias įvardijo patys regėjimo negalią turintieji.
Aklųjų ir silpnaregių patogumui pritaikyti ir geltonieji viešojo transporto komposteriai. Ant jų rėmų yra dvi nedidelės įdubos – iš kairės ir iš dešinės. Prilietus Vilniečio kortelę prie komposterio, o kita ranka apčiuopus vieną iš įdubų, komposterio ekrane galima pasirinkti norimą kelionės bilietą – 30 (įduba iš kairės) arba 60 (įduba iš dešinės) minučių trukmės. Pasirinkus bilietą, pasigirsta garsinis signalas, kuris reiškia, jog kelionė – apmokėta.
Negalią turintiems keleiviams pagal Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymą taip pat numatytos ir viešojo transporto lengvatos.
Viešojo transporto vairuotojai esant poreikiui padeda neįgaliesiems įvažiuoti į viešąjį transportą, nuleisdami specialią rampą. Taip pat visų viešojo transporto keleivių prašoma būti supratingiems ir pagelbėti specialių poreikių turintiems keleiviams įlipti ar išlipti į autobusą ar troleibusą, neužimti jiems skirtų specialių vietų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...