Juros periodo autoparkas Pereiti į pagrindinį turinį

Juros periodo autoparkas

2008-09-09 09:00
Juros periodo autoparkas
Juros periodo autoparkas / Aliaus Koroliovo nuotr.

"Kauno dienos" žurnalistų pasivažinėjimas miesto autobusais patvirtino tai, ką kasdien patiria daugelis kauniečių, besinaudojančių visuomeniniu transportu, kur modernios technologijos susipynusios su skurdžia buitimi.

Kriokianti variklio simfonija

Praėjusį penktadienį V.Krėvės pr. autobusas rėžėsi į stotelę. Laimei, šį kartą pavyklo išvengti žmonių aukų. Ekspertai nustatys tikrąsias avarijos priežastis, tačiau ši nelaimė tik patvirtino, kad "Kauno autobusų" parke dar apstu senųjų transporto priemonių. "Kauno dienos" žurnalistai įsitikino, kokiais autobusais kasdien važinėja nemaža dalis miestiečių.

Į stotelę atriedėjęs senas autobusas jau iš tolo kurtino variklio riaumojimu. "Scania" autobuso garbų amžių išdavė aplopytas kėbulas, kurio suvirinimo siūlės priminė kniedytą prieškario tanko korpusą. Įlipus vidun, tvokstelėjo specifinis kvapas, išduodantis, kad apie kondicionierių ir gerą vėdinimą čia reikės pamiršti.

Prasidėjusi kelionė nežadėjo nieko neįprasto. Autobuso salonas buvo švarus, bet kiek keistai kontrastavo praėjusio šimtmečio aštuntojo dešimtmečio interjeras ir prie vairuotojo kabinos pakabinta šiuolaikiška elektroninė skelbimų lenta, kuria slinko reklaminiai pranešimai.

Staiga dar garsiau užkriokė variklis. Paaiškėjo, kad triukšmo priežastis - įkalnė, kurią senolis šiaip taip įveikė, nors važiavo taip lėtai, kad vos sugebėjo aplenkti pėsčiuosius.
"Palijus lietui vanduo lašėjo per stogą, turėjau prisidengti skėčiu, kad neperšlaptų drabužiai. Važiuojant krato, čia net vėdinimo nėra. Įlipti į tokius autobusus labai sunku, nes laipteliai aukštai", - nusivylimo trukšminguoju ratuotu senuku neslėpė Jovita Saldukienė.

"Nervina seni autobusai, galėtų mieste būti daugiau naujų, nereikėtų laužais važinėti. Šie autobusai daugiau triukšmauja, nei važiuoja. Šis dar neblogas, palyginti su dar vis dardančiais "Ikarus" autobusais. Tie - tikri barškalai", - perrėkdamas variklio garsą pasakojo kasdien į darbą ir iš darbo autobusu važinėjantis kaunietis Vytautas.

Spėlioja, ar atlaikys stabdžiai

Kitų keleivių pastebėjimai Kauno viešajam transportui taip pat nebuvo palankūs. Jūratė, į darbą važiuojanti iš Dainavos rajono, tikino, kad daugelyje senųjų miesto autobusų tvarkos ir švaros nerasi nė su žiburiu, todėl kartais neapsikentusi autobuse tvyrančios smarvės ar nešvaros ji išlipa ir keletą stotelių eina pėsčiomis.

"Kai kuriuose autobusuose neatsidaro langai, vietoje kondicionierių - praviri liukai, paremti faneros gabalu. O senieji "Ikarus" autobusai - išvis tragedija. Vieną kartą tokiu nuo miesto centro iki Kleboniškio miškelio važiavom trise. O tokio autobuso kuro sąnaudos turbūt didelės? Nekalbu apie jame tvyrančią smarvę ir nešvarą. Tokiam autobusui riedant nuo kalno mąstai, ar atlaikys stabdžiai ir ar pavyks kitoje stotelėje išlipti sveikam. Tikriausiai į autobusą įlipusiam užsieniečiui toks autobusas turėtų atrodyti siaubingai", - kasdieniais nuotykiais ir pastebėjimais dalijosi Jūratė.
Moters teigimu, jei tik įmanoma, ji visuomet važiuoja ne autobusais, o troleibusais, kurie žymiai švaresni, tylesni ir greitesni.

Muzika per prievartą

Ne ką geresnės būklės daugelis miesto maršrutinių mikroautobusų. Liūdną vaizdą atsveria tik geltonieji "Ford" markės ir dar keletas naujesnių mikroautobusų. Kiti Kauno gatvėmis zujantys mikroautobusai atrodo beviltiškai sudėvėti.

"Jei galėčiau, maršrutiniais autobusais nevažiuočiau jau vien dėl to, kad jų vairuotojai gatvėmis lekia lyg lenktynių trasomis, kartais sukeldami avarines situacijas ir rizikuodami keleivių gyvybe. Vieną kartą skaičiavau vairuotojo padarytus eismo taisyklių pažeidimus: du kartus perlėkėm per sankryžą šviečiant raudonam šviesoforo signalui, o ten, kur leidžiamas greitis buvo 60 km per valandą, vairuotojas spaudė 100 ir kažkam per radijo ryšį gyrėsi, kad aplenkė iš paskos važiuojantį konkurentą. Mikroautobusai kartais skleidžia bjaurų kvapą, o apie švarą juose reikia pamiršti", - savo potyrius važinėjant maršrutiniais mikroautobusais pasakojo Marius Vaičiurgis.

Jo teigimu, bene labiausiai erzinanti detalė keliaujant maršrutiniais mikroautobusais, - visu garsu leidžiama "Ruskoje radio" ir "Pūko" radijo stočių muzika.

Tviskanti senukų pamaina

Užtat prieš keletą metų Kauno gatvėse pasirodę žemagrindžiai "Solaris" autobusai - tikras džiaugsmas keleiviams. Šie autobusai - ne tik patogūs, gerai vėdinami ir greiti, tačiau pasižymi ir technologinėmis naujovėmis.

Įlipus į vieną tokių autobusų viduje įvairiomis spalvomis švytėjo skystųjų kristalų monitorius su rodoma reklama, o ant langų puikavosi užrašai, kad autobusai yra stebimi vaizdo kameromis. Keleiviai pasakojo besijaučiantys saugesni važiuodami tokiu autobusu. Jiems pritarė ir vairuotojas.

"Vaizdo kameros yra įrengtos vos keliuose autobusuose, šiame taip pat nėra, bet keleiviai vis tiek ramesni, net triukšmauja mažiau. Galbūt ateityje ir mano autobuse įrengs stebėjimo kamerą. Pačiam keletą metų teko važinėti senu autobusu, žinau, koks tai vargas. Tai tarsi lyginti važiavimą VAZ ir "Mercedes" automobiliais", - pasakojo "Solario" vairuotojas Vaidas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų