Karas dėl transporto tęsiasi Pereiti į pagrindinį turinį

Karas dėl transporto tęsiasi

2012-03-16 23:59
Karas dėl transporto tęsiasi
Karas dėl transporto tęsiasi / Gediminas Bartuška

Sąmyšį Vilniaus viešojo transporto susisiekimo sistemoje sukėlę savivaldybės valdininkai po truputį taiso savo klaidas. O maršrutinių taksi vežėjai rankų nenuleidžia ir prašo skelbti naują konkursą.

Perkūnkiemio mikrorajoną nuo miesto susisiekimo sistemos atkirtusi Vilniaus savivaldybė suskubo savo klaidą ištaisyti. Valdininkai pranešė, kad, atsižvelgiant į Tarandės, Perkūnkiemio, Fabijoniškių mikrorajonų gyventojų prašymus, nuo 2012 m. kovo 17 d. keičiamas 52A maršruto Pašilaičiai–Tarandė autobusų maršrutas ir koreguojamas tvarkaraštis.

"Gyventojų patogumui šio maršruto trasa pratęsiama iki Lukiškių aikštės. Autobusai važiuos Putiniškių, Tarandės, Ukmergės gatvėmis, Konstitucijos prospektu, Kalvarijų, Goštauto gatvėmis iki Lukiškių gatvės. Ta pačia trasa autobusai važiuos ir į Tarandę", – skelbia savivaldybā.

Būtent to labiausiai ir prašė kelias savaites tulžį lieję miesto gyventojai.

Tokiais būdais savivaldybės valdininkai tikriausiai pamažu nuramins pasipiktinusius vilniečius, tačiau ne maršrutinių mikroautobusų įmones ir jas ginančią asociaciją.

Ši vakar žiniasklaidos priemonėms, savivaldybei, Seimui, Konkurencijos tarybai ir Vyriausybei išplatino laišką, kuriame teigia prašanti savivaldybės iš naujo organizuoti mikroautobusų įmonių konkursą.

"Savivaldybė skelbė konkursą vežėjui parinkti pažeisdama galiojančius įstatymus. Manome, taip buvo pasielgta turint tikslą, kad nė vienas privatus vežėjas nedalyvautų paskelbtame konkurse. Šiuo atveju akivaizdu tai, kad vežėjo, kurio maršrutai tenkino keleivių interesus, sutartis baigėsi, o skelbtas konkursas neįvyko", – pranešime teigia Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Jis miesto vadovų reikalauja pakartotinai skelbti konkursą vežėjui parinkti arba tęsti sutartį su buvusiu vežėju.

Primename, kad Vilniuje nuo kovo 1 d. pasikeitė 62-as, 4-as ir 2-as mikroautobusų maršrutai. Jie keitėsi esą dėl to, kad mikroautobusai, kursuojantys Konstitucijos, Kalvarijų gatvėmis, Žaliuoju tiltu iki centro, savo maršrutais per daug apkrauna minimas gatves.

Dėl šių pakitimų sostinėje kilo gyventojų pasipiktinimas. Jie miesto vadovus užvertė klausimais dėl panaikintų maršrutų, nes iš gyventojų buvo atimta galimybė nepersėdus pasiekti savo darbo vietą.

Klaidą supratę valdininkai dar bandė pasitaisyti vietoj "mikriukų" paleisdami naujus autobusus, tačiau gyventojų tai netenkino, nes maršrutai nebuvo identiški.

Vilniaus maršrutinių taksi vežėjai pastarosiomis dienomis sprendžia klausimą, ką daryti su vis daugiau nuostolių nešančiu verslu. Savivaldybei iš vežėjų atėmus pačius pelningiausius maršrutus, jie sako iš karto pajutę didžiulius finansinius nuostolius.

Bene labiausiai savivaldybės reformos smogė didžiausiai miesto maršrutinių taksi transporto įmonei "Transrevis".

"Transrevio" vadovas Vladas Dapkus dienraščiui "Vilniaus diena" anksčiau sakė, kad įmonė jau atsisakė 30 darbuotojų paslaugų, o atleidimų netrukus gali būti ir dar daugiau.

"Turėjome 140 darbuotojų, dabar liko maždaug 110. Vėliau gali tekti ir daugiau atleisti. Netrukus tikriausiai reikės galvoti ir apie autobusus, manau, kad išparduosim. Kai tokia situacija, tikriausiai teks trauktis iš viso", – sakė V.Dapkus.

Jis užsiminė, kad toliau kenčiant nuo savivaldybės politikos mieste gali iš viso nebelikti privataus maršrutinio transporto.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų