Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno valdžia ieško būdų pasipinigauti

2009-04-24 09:00
Sprendimas: nemokamų vietų automobiliams prie Klinikų neliks.
Sprendimas: nemokamų vietų automobiliams prie Klinikų neliks. / Tomo Raginos nuotr.

Miesto vadovai jau skaičiuoja, kiek milijonų įkris į skylėtą biudžetą apmokestinus automobilių stovėjimą prie Kauno medicinos universiteto klinikų ir kitose vietose.

Mokestis nieko neišgelbės

"Sulaukiame daug nusiskundimų, kad nėra kur pastatyti automobilių prie Klinikų, taip pat prie automobilių turgaus Taikos prospekte. Apmokestinus automobilių stovėjimą prie Klinikų papildomai atsirastų apie 330 vietų", – miesto tarybos kolegijai aiškino Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Tačiau pasiūlymas – savotiška kilpa užsukusiesiems į Klinikas aplankyti ligonių. Vietų automobiliams nepadaugės, tik už jas reikės susimokėti. Valanda kainuos vieną litą. Tikimasi, kad gydytis į Klinikas atvykę žmonės miesto biudžetą papildys maždaug 1 mln. litų per metus.

Apmokestinus automobilių stovėjimą Eivenių, Lazūnų gatvėse ir Sukilėlių prospekte tikimasi išspręsti čia gyvenančių žmonių problemas. Šių gatvių gyventojai skundžiasi, kad į Klinikas iš kitų miestų atvykstantys žmonės ne tik stato automobilius šalia jų namų, bet juose ir gyvena po kelias paras, palikdami krūvas šiukšlių.

"Jei ten tokia didelė problema, apribokime eismą, o ne apmokestinkime automobilių stovėjimą. Juk tada vis tiek žmonės automobilius statys", – Transporto skyriaus pasiūlymą kritikavo vicemeras Steponas Vaičikauskas. Tarybos narė Jūratė Matekonienė pasiūlė apskritai uždrausti statyti automobilius gatvelėse šalia Klinikų. Jos nuomone, Klinikų teritorijoje yra vidinių aikštelių, kurias taip pat galima skirti pacientų transportui.

Gyventojai, statantys automobilius aikštelėje prie restorano "Žemyn upe", taip pat turės mokėti 1 litą už valandą. Apmokestinus aikštelę prie automobilių turgaus Taikos prospekte, ketinama surinkti apie pusę mln. litų vietinės rinkliavos. Tiesa, sulėtėjus automobilių prekybai, viltys gali ir nepasiteisinti.

Visas numatytas apmokestinti teritorijas prižiūrės ir rinkliavą rinks savivaldybės kontroliuojama įmonė "Automobilių stovėjimo aikštelės".

Sulaukė kolegos palaikymo

P.Kero teigimu, apmokestinti naujas teritorijas būtina, nes ketinama trumpinti mokėjimo už automobilių stovėjimą laiką. Taip savivaldybė parastų iki 150 tūkst. litų pajamų.

"Kadangi penktadienis yra savotiška džinsų diena, tegul miestiečiai pajunta savaitgalio nuotaiką ir važiuoja į miesto centrą. Siūlau mokėjimą trumpinti iki 17 val., o penktadienį – iki pietų", – siūlė socialdemokratas Kęstutis Kriščiūnas.

Balandžio 30 d. miesto taryba turės apsispręsti, ar vairuotojai už transporto priemonių stovėjimą mokės trumpiau. Iki šiol mokestis buvo imamas nuo 8 iki 19 val. Siūloma šį laiką sutrumpinti iki 18 val. "Dedame pastangas sukurti antiakropolinės kultūros politiką", – pareiškė miesto meras Andrius Kupčinskas. Nepaisant to, netrukus atvažiavus į miesto centrą tik "Akropolio" aikštelėje bus galima nemokamai palikti automobilį.

S.Vaičikauskas priminė, kad rinkliava už automobilių stovėjimą buvo įvesta siekiant apsaugoti miesto centrą nuo transporto spūsčių, o ne pasipinigauti. "Jei norime papildyti miesto biudžetą, apmokestinkime visas miesto gatves", – ironizavo vicemeras.

P.Keras ir Finansų skyriaus vedėjas Algimantas Laucius stojo ginti vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą, neva vietinei rinkliavai įstatyme numatyta ne tik reguliuojamoji, bet ir biudžeto papildymo funkcija. "Jeigu sutrumpinsime mokesčio laiką, ne tik sumažės pajamų, bet ir atsiras papildomų išlaidų – reikės pakeisti informacinius ženklus", – aiškino A.Laucius.

Bus tik brangiau

Numatyta ir daugiau naujovių važinėjantiesiems automobiliais ir statantiesiems juos miesto gatvėse. Transporto skyrius siūlo įvesti rinkliavos mokėjimą dvidešimčiai minučių.

Raudonojoje zonoje, kur valanda kainuoja 3 litus, už 20 minučių ketinama imti 2 litus. Mėlynojoje zonoje, kur už valandą reikia mokėti 2 litus, 20 minučių palikus automobilį, teks mokėti litą. Miesto mero Andriaus Kupčinsko nuomone, numatyti mokestį trumpesniam nei valanda laikotarpiui būtina, tačiau siūlomi tarifai yra per dideli.

Miesto politikai turės apsispręsti, ar branginti mokestį kai kuriose miesto gatvėse. Transporto skyriaus siūlymu, J.Gruodžio ir visa I.Kanto gatvė turėtų tapti Raudonąja zona, kur automobilį pastatyti valandai kainuoja 3 litus. Iki šiol J.Gruodžio gatvėje ir dalyje I.Kanto gatvės galioja 2 litų tarifas.

Svarstoma galimybė apmokestinti ir automobilių stovėjimą vienoje Karaliaus Mindaugo prospekto pusėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų