- Eglė Morkienė, Kamilė Ščavinskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Mamos ir neįgalios dukros kelionė: ne tik vaikė, bet ir liepė papildomai susimokėti
-
Mamos ir neįgalios dukros kelionė: ne tik vaikė, bet ir liepė papildomai susimokėti
-
Mamos ir neįgalios dukros kelionė: ne tik vaikė, bet ir liepė papildomai susimokėti
-
Mamos ir neįgalios dukros kelionė: ne tik vaikė, bet ir liepė papildomai susimokėti
Dovilei Čepulinskaitei su neįgalia dukra Lukrecija kelionė iš Prahos į Vilnių tarptautinių pervežimų bendrovės „Ecolines“ autobusu tapo nesusipratimu. Pašnekovė pasakoja, kad ją ne tik varinėjo vairuotojas ir stiuardesės, bet dar ir teko paploninti piniginę.
Liepė susimokėti 20 eurų
Balandžio pabaigoje „Ecolines“ autobusu moteris su neįgalia dukra keliavo iš reabilitacijos Čekijoje, kur praleido beveik dvi savaites. Nekalbančiai aštuonmetei dėl retos ligos – autoimuninio encefalito prieš NMDS receptorius – su mama tenka dažnai keliauti po užsienio šalis, tačiau autobusu į reabilitaciją jos leidosi pirmą kartą.
„Kai Lukrecijai buvo pusketvirtų metų jai „užsidegė“ smegenys. Ji tapo visiškai paralyžiuota, 2015 metais mergaitei visiškai atėmė kalbą, – pasakoja mama. – 2017 metų vasarį ligą sustabdėme, tačiau dukrai buvo skirtas intensyvus chemoterapinis gydymas, tad pradėjome dažnai važinėti į reabilitaciją.“
Už geros valios žmonių suaukotus pinigus Lukrecija jau kelis kartus vyko į Lenkiją, Čekiją, po kelių savaičių žada skristi į Ukrainą. Dažniausiai į užsienio šalis jos skrisdavo lėktuvu ar vykdavo nuosavu automobiliu, tačiau šį kartą pasirinko 15 valandų kelionę autobusu ir D. Čepulinskaitė nupirko tris bilietus – sau, neįgaliai dukrai bei sūnui, kuris į kelionę nevyko. Anot pašnekovės, ji pirko vaikams skirtus bilietus, mat neįgaliam asmeniui kelionė atsieina brangiau. Sistemoje pašnekovė nerado ir galimybės pažymėti, kad keliauja su neįgaliu vaiku bei informacijos, kokias kelionės sąlygas šiuo metu ji turėtų išpildyti.
„Sulaukėme eilės ir patikrinus bilietus išgirdau, kad sūnaus bilietas yra anuliuotas. Bandžiau paaiškinti stiuardesei, kad vykstu su neįgaliu vaiku, kuriai reikia daugiau vietos, ir todėl mes negrąžinome bilieto, bet ji buvo kategoriška, – moteris pasakoja, kad tuomet su vežimėlyje sėdinčia dukra patraukė prie vairuotojo atiduoti bagažo. – Su savimi turėjau tik vieną lagaminą, kadangi viena ranka vežu vežimėlį, o kita ranka traukiu lagaminą, taip pat dar turėjau kuprinę su maistu ir užtiesalą dukrytei užsikloti. Vairuotoją iškart perspėjau, kad lagaminas sunkus, tad vertėtų atsargiai kelti, tačiau jam tai nepatiko ir jis mano lagaminą nusprendė pasverti. Bandžiau paaiškinti, kad turiu tris bilietus ir galiu vežtis tris lagaminus po 30 kg, tačiau sulaukiau atsakymo, kad galiu daiktus persidėti į du lagaminus ir tada nereikės primokėti.“
Pikčiausia, kad su dukra net neviršijome bendro bagažo kiekio, tačiau ne tik liepė susimokėti, bet dar ir pradėjo vaikyti.
D. Čepulinskaitė teigia, kad jos lagaminas leistiną normą viršijo vos keliais kilogramais – svėrė 34 kg. Moteris dar kartą vairuotojui bandė aiškinti, kad ji fiziškai nepajėgia tempti dviejų lagaminų ir vežimėlyje sėdinčios dukros, tačiau į jos paaiškinimus tik ranka buvo numota. Vilnietė teigė, kad panašių problemų skrendant lėktuvu ar vykus iš Vilniaus į Čekiją jai iki tol nepasitaikė.
Anot pašnekovės, vairuotojas ją nusiuntė pas stiuardesę susimokėti. „Palikau neįgalų vaiką sėdėti ant suoliuko, nes vežimas jau buvo sudėtas. Džiaugiausi, kad kartu važiavo kita mama su neįgaliu vaiku, tad ji ir pažiūrėjo mano mergytę. Vis gi stiuardesė mokėjimo nepriėmė ir liepė grįžti pas vairuotoją ir pasakyti, kad priimtų mano lagaminą, o mokėjimą atliksiu autobuse. Pikčiausia, kad su dukra net neviršijome bendro bagažo kiekio, tačiau darbuotojai ne tik liepė susimokėti, bet dar ir pradėjo vaikyti“, – prisimena vilnietė.
Vietas pardavė kitiems
Šioje kelionėje, anot pašnekovės, pasitaikė ir daugiau nesusipratimų. Kadangi iš Čekijos į Vilnių nėra tiesioginio autobuso maršruto, Marijampolėje reikia persėsti į kitą transporto priemonę. „Persėdant Marijampolėje paaiškėjo, kad mūsų nusipirktų vietų net nebuvo – jos buvo parduotos kitiems žmonėms. Tad po ginčijimosi, kai norėjo išskirti mane ir dukrą, stiuardesės užleido savo vietas“, – prisimena D. Čepulinskaitė. Moteris apgailestauja, kad pastaruoju metu daug kalbama apie neįgaliųjų integraciją į visuomenę, tačiau tokios situacijos tik parodo, kad kalbos ir darbai prasilenkia. „O jeigu būčiau atvažiavusi su neįgaliojo vežimėliu, tai kaip jie man įkeltų tą vežimėlį?“, – svarsto moteris.
D. Čepulinskaitė, parašiusi pretenziją „Ecolines“, sulaukė lakoniško atsakymo.
„Vežėjas išnagrinėja skundą per 30 kalendorinių dienų tik gavęs visus skundo nagrinėjimui reikalingus dokumentus. Jei skundas ir/arba kiti keleivio pateikti dokumentai nėra parašyti vežėjui suprantama kalba, tokiu atveju skundo nagrinėjimas gali užsitęsti dėl paties skundo ar kitų dokumentų vertimo, bet ne mažiau nei 15 darbo dienų“, – rašoma bendrovės atstovės pateiktame atsakyme.
Iki pirmadienio popietės „Ecolines“ atstovai nerado laiko atsakyti į portalo kauno.diena.lt žurnalistų klausimus. Po nesėkmingų pokalbių telefonu, klausimai buvo išsiųsti raštu.
Norintys pagelbėti mergaitei kovoti su liga, gali tai padaryti šiais būdais:
Lukrecijos Labdaros ir paramos fondas
Fondo kodas: 304924613
Banko sąskaita: LT733500010004430940
Skiriant 2 proc. GMP, šiuo metu galima užpildyti deklaraciją ir 4 metams.
Lukrecija Linėvska
Banko sąskaita: LT407300010152522815
AB „Swedbank“ banko kodas 73000
Swift kodas HABALT22
PAYPAL : LUKRECIJA.LINEVSKA@GMAIL.COM
Arba https://www.paypal.me/lukrecijai
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą7
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...