Pereiti į pagrindinį turinį

Mamos ir neįgalios dukros kelionė: ne tik vaikė, bet ir liepė papildomai susimokėti

Dovilei Čepulinskaitei su neįgalia dukra Lukrecija kelionė iš Prahos į Vilnių tarptautinių pervežimų bendrovės „Ecolines“ autobusu tapo nesusipratimu. Pašnekovė pasakoja, kad ją ne tik varinėjo vairuotojas ir stiuardesės, bet dar ir teko paploninti piniginę. 

Liepė susimokėti 20 eurų

Balandžio pabaigoje „Ecolines“ autobusu moteris su neįgalia dukra keliavo iš reabilitacijos Čekijoje, kur praleido beveik dvi savaites. Nekalbančiai aštuonmetei dėl retos ligos  – autoimuninio encefalito prieš NMDS receptorius – su mama tenka dažnai keliauti po užsienio šalis, tačiau autobusu į reabilitaciją jos leidosi pirmą kartą.

„Kai Lukrecijai buvo pusketvirtų metų jai „užsidegė“ smegenys. Ji tapo visiškai paralyžiuota, 2015 metais mergaitei visiškai atėmė kalbą, – pasakoja mama. – 2017 metų vasarį ligą sustabdėme, tačiau dukrai buvo skirtas intensyvus chemoterapinis gydymas, tad pradėjome dažnai važinėti į reabilitaciją.“

Už geros valios žmonių suaukotus pinigus Lukrecija jau kelis kartus  vyko į Lenkiją, Čekiją, po kelių savaičių žada skristi į Ukrainą. Dažniausiai į užsienio šalis jos skrisdavo lėktuvu ar vykdavo nuosavu automobiliu, tačiau šį kartą pasirinko 15 valandų kelionę autobusu ir D. Čepulinskaitė nupirko tris bilietus – sau, neįgaliai dukrai bei sūnui, kuris į kelionę nevyko. Anot pašnekovės, ji pirko vaikams skirtus bilietus, mat neįgaliam asmeniui kelionė atsieina brangiau. Sistemoje pašnekovė nerado ir galimybės pažymėti, kad keliauja su neįgaliu vaiku bei informacijos, kokias kelionės sąlygas šiuo metu ji turėtų išpildyti.

„Sulaukėme eilės ir patikrinus bilietus išgirdau, kad sūnaus bilietas yra anuliuotas. Bandžiau paaiškinti stiuardesei, kad vykstu su neįgaliu vaiku, kuriai reikia daugiau vietos, ir todėl mes negrąžinome bilieto, bet ji buvo kategoriška, – moteris pasakoja, kad tuomet su vežimėlyje sėdinčia dukra patraukė prie vairuotojo atiduoti bagažo. – Su savimi turėjau tik vieną lagaminą, kadangi viena ranka vežu vežimėlį, o kita ranka traukiu lagaminą, taip pat dar turėjau kuprinę su maistu ir užtiesalą dukrytei užsikloti. Vairuotoją iškart perspėjau, kad lagaminas sunkus, tad vertėtų atsargiai kelti, tačiau jam tai nepatiko ir jis mano lagaminą nusprendė pasverti. Bandžiau paaiškinti, kad turiu tris bilietus ir galiu vežtis tris lagaminus po 30 kg, tačiau sulaukiau atsakymo, kad galiu daiktus persidėti į du lagaminus ir tada nereikės primokėti.“

Pikčiausia, kad su dukra net neviršijome bendro bagažo kiekio, tačiau ne tik liepė susimokėti, bet dar ir pradėjo vaikyti.

D. Čepulinskaitė teigia, kad jos lagaminas leistiną normą viršijo vos keliais kilogramais – svėrė 34 kg. Moteris dar kartą vairuotojui bandė aiškinti, kad ji fiziškai nepajėgia tempti dviejų lagaminų ir vežimėlyje sėdinčios dukros, tačiau į jos paaiškinimus tik ranka buvo numota. Vilnietė teigė, kad panašių problemų skrendant lėktuvu ar vykus iš Vilniaus į Čekiją jai iki tol nepasitaikė. 

Anot pašnekovės, vairuotojas ją nusiuntė pas stiuardesę susimokėti. „Palikau neįgalų vaiką sėdėti ant suoliuko, nes vežimas jau buvo sudėtas. Džiaugiausi,  kad kartu važiavo kita mama su neįgaliu vaiku, tad ji ir pažiūrėjo mano mergytę. Vis gi stiuardesė mokėjimo nepriėmė ir liepė grįžti pas vairuotoją ir pasakyti, kad priimtų mano lagaminą, o mokėjimą atliksiu autobuse. Pikčiausia, kad su dukra net neviršijome bendro bagažo kiekio, tačiau darbuotojai ne tik liepė susimokėti, bet dar ir pradėjo vaikyti“, – prisimena vilnietė.

Vietas pardavė kitiems

Šioje kelionėje, anot pašnekovės, pasitaikė ir daugiau nesusipratimų. Kadangi iš Čekijos į Vilnių nėra tiesioginio autobuso maršruto, Marijampolėje reikia persėsti į kitą transporto priemonę. „Persėdant Marijampolėje paaiškėjo, kad mūsų nusipirktų vietų net nebuvo – jos buvo parduotos kitiems žmonėms. Tad po ginčijimosi, kai norėjo išskirti mane ir dukrą, stiuardesės užleido savo vietas“, – prisimena D. Čepulinskaitė. Moteris apgailestauja, kad pastaruoju metu daug kalbama apie neįgaliųjų integraciją į visuomenę, tačiau tokios situacijos tik parodo, kad kalbos ir darbai prasilenkia. „O jeigu būčiau atvažiavusi su neįgaliojo vežimėliu, tai kaip jie man įkeltų tą vežimėlį?“, – svarsto moteris.

D. Čepulinskaitė, parašiusi pretenziją „Ecolines“, sulaukė lakoniško atsakymo.

„Vežėjas išnagrinėja skundą per 30 kalendorinių dienų tik gavęs visus skundo nagrinėjimui reikalingus dokumentus. Jei skundas ir/arba kiti keleivio pateikti dokumentai nėra parašyti vežėjui suprantama kalba, tokiu atveju skundo nagrinėjimas gali užsitęsti dėl paties skundo ar kitų dokumentų vertimo, bet ne mažiau nei 15 darbo dienų“, – rašoma bendrovės atstovės pateiktame atsakyme. 

Iki pirmadienio popietės „Ecolines“ atstovai nerado laiko atsakyti į portalo kauno.diena.lt žurnalistų klausimus. Po nesėkmingų pokalbių telefonu, klausimai buvo išsiųsti raštu.


Norintys pagelbėti mergaitei kovoti su liga, gali tai padaryti šiais būdais:

Lukrecijos Labdaros ir paramos fondas

Fondo kodas: 304924613

Banko sąskaita: LT733500010004430940

Skiriant 2 proc. GMP, šiuo metu galima užpildyti deklaraciją ir 4 metams.

Lukrecija Linėvska

Banko sąskaita: LT407300010152522815

AB „Swedbank“ banko kodas 73000

Swift kodas HABALT22

PAYPAL : [email protected]

Arba https://www.paypal.me/lukrecijai

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų