Kauno gatvėse baigtas vienas žieminių duobių lyginimo etapas. Tačiau dėl lėšų stokos dar liko daug remontuotinos dangos.
Kol kas – lašas jūroje
Įpusėjus pavasariui mieste tradiciškai tvarkomos po žiemos atsivėrusios duobės. Jų mieste kaip visada buvo apstu. "Vairuotojams šis metų laikas yra tarsi stichinė nelaimė – kad ir kiek stengtumeisi, būtum atsargus vis tiek įvairuosi į atsivėrusią duobę, ypač toks pavojus padidėja, kai palyja ir nesimato duobių", – kabėjo taksi vairuotojas Algirdas Šumila.
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo poskyrio skyriaus vyriausiasis specialistas Artūras Andriuška pasakojo, kad šiuo metu jau yra užtaisyta 250 duobių, arba 321,4 kv. m. "Daugiausia danga tvarkyta Raudondvario, Veiverių, Radvilėnų, Ateities plentuose, Partizanų gatvėje, Chemijos prospekte. Atlikti tik būtiniausi darbai. Kol kas tai – tik lašas jūroje, daug duobių dar liko, todėl vairuotojai ne visur pastebės teigiamų pokyčių", – pripažino A.Andriuška.
Skirta mažai lėšų
Kol kas iš po žiemos atsiradusioms duobėms lopyti išleista 43 tūkst. litų. "Suprantama, kad už šią sumą rangovui, konkursą laimėjusiai įmonei "Kauno tiltai" galėjome nurodyti tvarkyti tik labiausiai duobėtas kelių vietas", – teigė A.Andriuška.
Duobės tvarkyti pradėtos dar prieš mėnesį, tačiau tuo metu dėl oro sąlygų nebuvo galima kloti karšto asfalto. Todėl labiausiai pažeistos vietos buvo užlygintos laikinai, pilant skaldą, klojant šaltą asfaltą.
Pasak bendrovės "Kauno tiltai" techninio direktoriaus Vitalijaus Popovo, kai vidutinė paros temperatūra pasiekė aukštesnę nei 5 laipsniai, bendrovės darbininkai nufrezavo duobes, jas išvalė, gruntavo ir klojo karštą asfaltą. "Šią savaitę susidarius palankioms oro sąlygoms, per tris darbo dienas dvi mūsų kelininkų brigados sutvarkė duobes savivaldybės nurodytose vietose. Mes šiame duobių tvarkymo etape savo darbą užbaigėme, belieka laukti naujų konkursų", – sakė V.Popovas.
Darbus žada tęsti
A.Andriuškos teigimu, jau baigėsi ir kitas savivaldybės skelbtas konkursas likusioms miesto duobėms tvarkyti. "Teliko pasirašyti sutartį su rangovu, ir darbas prasidės gegužę", – teigė jis.
A.Andriuška sakė, kad iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos šiemet tikimasi gauti 10 mln. litų, iš jų duobėms lopyti – 2,5 mln. litų.
Specialistas minėjo, kad geriausia gatves su sena danga rekonstruoti, nes pavienių duobių lopymas kainuoja daug, o nauda būna trumpalaikė – nusidėvėjęs asfaltas greitai vėl ima trupėti ir atsiveria naujos duobės. Kapitalinis gatvių remontas kainuoja daug, bet kai kurios savivaldybės rado išeitį. Pavyzdžiui, Druskininkų ir Alytaus savivaldybės pasinaudojo atidėto mokėjimo galimybe, kai už rekonstruotas gatves projekto rangovui sumokama per tam tikrą sutartą laikotarpį. Iš esmės rekonstruotų gatvių dangos ilgą laiką nereikalauja priežiūros ir nuolatinių investicijų.
Naujausi komentarai