Geriausio metų visureigio „Volkswagen Tiguan“ rakteliai laukia naujo šeimininko. Juo galės tapti bet kuris „Vilniaus dienos“ prenumeratos akcijos dalyvis.
„Volkswagen Tiguan“ titulai kalba patys už save – praėjusių metų pabaigoje Vokietijoje jis laimėjo „Auksinio vairo 2007“, o Lietuvoje – Metų visureigio apdovanojimus.
Įmantriu naujadaru – „Tiguan“ – pakrikštyto kompaktinės klasės visureigio vardas simbolizuoja tigro jėgą, greitį, eleganciją ir egzotinio roplio iguanos gebėjimą prisitaikyti, išgyventi žiaurioje laukinėje gamtoje.
Išbandžius šį automobilį tiek bekelės, tiek didmiesčių eismo sąlygomis, galima patvirtinti, kad naujasis vokiečių inžinierių kūrinys iš tiesų yra vienas geriausių SUV rinkos žaidėjų.
Mažasis visureigis gali pasigirti beveik visomis moderniomis technologijomis, susijusiomis su automobilio pravažumu bekelėje, valdymu, saugumu, kokias turi vyresnysis „Touareg“. „Tiguan“ yra toks pat universalus, praktiškas ir patogus naudoti mieste, kaip ir perkamiausieji „Volkswageno“ golfai ir pasatai.
Apgalvota iki smulkmenų
Konstruktoriai pedantiškai apgalvojo smulkiausias detales. Pavyzdžiui, užpakalinių žibintų gaubtai suformuoti taip, kad važiuojant atsirandantis oro srautas neleistų ant jų kauptis purvui ar sniegui. Ilgesnės nei įprasta durelės gaubia slenksčius ir išsaugo juos švarius net keliaujant pažliugusiais vieškeliais.
Viena įdomiausių ir funkcionaliausių „Tiguano“ naujovių – automobilinės priekabos kablio vieta. Jis paslėptas po užpakaliniu buferiu ir iš „pogrindžio“ išlenda tik bagažinės durų slenkstyje patraukus fiksatorių – nesusipurvinus rankų.
Modeliuose, kuriuose sumontuotas įspūdingo dydžio stoglangis, įrengta apsauga nuo vabzdžių ar šiukšlių. Keliaujant atviru stogu komfortą užtikrina nedidelis plastikinis tinklelis, filtruojantis į automobilio saloną patenkantį orą.
Pagyrų nusipelno ir „Tiguano“ salonas. Minimalus bagažinės tūris (505 litrų) gali būti padidintas užpakalinių sėdynių eilę paslinkus į priekį 16 cm, jas sulanksčius krovinių skyrius lygiomis grindimis padidėja iki 1510 litrų.
Automobilyje įrengtas 230 V elektros srovės šaltinis, leidžiantis kelionėje įkrauti nešiojamojo kompiuterio bateriją ar naudotis bet kokiu buities prietaisu.
Geležinės gudrybės
„Tiguano“ kėbulo dizainą galima vadinti šiek tiek konservatyviu (tyrimai rodo, kad klasikinėms formoms pirmenybę teikia dauguma automobilininkų), tačiau spręsdami dėl plika akimi nematomų techninių dalykų „Volkswageno“ inžinieriai elgiasi itin drąsiai.
Po variklio gaubtu jie nutarė montuoti tik didelio slėgio tiesioginio įpurškimo benzininius motorus. Tai pirmas atvejis SUV klasės automobilių gamybos istorijoje.
Ekspertų teigimu, ši technologija leidžia gerokai sumažinti degalų sąnaudas, kenksmingų išmetamųjų dujų kiekį ir naudotis didelia galia prireikus lenkti ar važiuoti dinamiškiau.
„Tiguan“ su 1,4 l darbinio tūrio, 150 AG turbininiu benzininiu TSI varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,6 sek. Vidutinės šio variklio degalų sąnaudos siekia 8,4 litrų.
Iš viso į mažąjį visureigį montuojami trys TSI benzininiai ir du TDI dyzeliniai varikliai modeliai. Visiškai naujos modifikacijos TDI „Common Rail“ tiesioginio įpurškimo varikliai jau esant 1750 aps./min. gali pasiekti 320 arba 350 Nm sukimo momentą ir atitinkamai į visų ratų pavarą perduoti 140 arba 170 AG jėgą. Abu TDI varikliai jau dabar atitinka „Euro 5“ ekologinių reikalavimų standartus, nors šie įsigalios tik 2009 m.
Vertinimai itin geri
„Volkswageno“ atstovybėse pasirodęs vėlyvą praėjusių metų rudenį „Tiguan“ pelnė keletą prestižinių apdovanojimų. Vokietijos savaitraštis „Bild am Sonntag“ šiam modeliui skyrė „Auksinio vairo 2007“ premiją už pažangumą, komfortą, kokybę, valdymo tikslumą, saugumą, aplinkos apsaugą ir automobilio sportiškumą.
Visoje Europoje šis apdovanojimas laikomas itin aukštu konstruktorių ir gamintojų triūso įvertinimu.
Gruodį, tik atkeliavęs į Lietuvą, „Tiguan“ triumfavo Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamame Metų automobilio 2008 konkurse. Vertinimo komisijos narių nuomone, tai geriausias mūsų šalies rinkoje pernai pasirodęs kompaktiškas visureigis, konkurentus lenkiantis puikia vidaus apdailos medžiagų kokybe, itin gerai veikiančia pakaba ir ergonomiškumu.
Naujausi komentarai